i Eap nie jest taką blokadą. w Eap normalnie piszesz i odejście i przybycie. Odejście w chwili nastawienia semafora wyjazdowego na sygnał Stój a przybycie w chwili zwrócenia bloku końcowego
Blokada EAP typ EAP_05 jest taką blokadą, gdzie jest izolacja szlaku i blok końcowy zwalnia się sam...... przy czym tam się zwalnia "blok" po wyzerowaniu osi.
Np taka jest w Rzeszowie Głównym.
a WBL - awaryjne włączenie blokady, Azwbl - awaryjne zwolnienie włączenia blokady, dZK - nie pamiętam, chyba zmiana kierunku? dZER - zerowanie licznika osi. oWbl - obwzbudzenie włączenia blokady, normalnie w EAP się podciąga, ale tu przycisk jest dwupołożeniowy, więc zrobione osobno.
W przypadku, gdy licznik osi zawiedzie i trzeba go "ręcznie zerować" kolejny pociąg mimo, że blokada działa "normalnie" na SZ tylko, dopiero po nim można jechać na zezwalający.