Autor Wątek: Obwody torowe - kilka pytań  (Przeczytany 27387 razy)

Offline miki

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 116
    • Zobacz profil
Obwody torowe - kilka pytań
« dnia: 08 Wrzesień 2013, 22:42:39 »
Witam.

Mam kilka pytań dodyczących obwodów torowych.

1. Czym różni się odcinek izolowany od nieizolowanego?
2. Na jakiej zasadzie działają (liczą osie???)?
3. Czy przy samoczynnej blokadzie potrzebny jest post. SKP?

Jestem zupełnie zielony w takich sprawach i z góry dzięki za odpowiedź.
« Ostatnia zmiana: 08 Wrzesień 2013, 22:45:05 wysłana przez miki »

Offline Pr1

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 313
    • Zobacz profil
  • Skąd: Pr
Odp: Obwody torowe - kilka pytań
« Odpowiedź #1 dnia: 08 Wrzesień 2013, 22:56:37 »
Cytuj
3. Czy przy samoczynnej blokadzie potrzebny jest post. SKP?
A w szczelinie nie będzie zajętości?  ??? Tak na chłopski rozum :D

Offline uetam

  • Administrator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 391
    • Zobacz profil
    • http://uetam.pl
  • GG: 3435358
  • Skąd: IZ Wrocław

Offline jageer

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1301
  • Specjalista ds. prowadzenia ruchu.
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: Obwody torowe - kilka pytań
« Odpowiedź #3 dnia: 08 Wrzesień 2013, 23:12:52 »
1. Czym różni się odcinek izolowany od nieizolowanego?
2. Na jakiej zasadzie działają (liczą osie???)?
3. Czy przy samoczynnej blokadzie potrzebny jest post. SKP?

AD 1 - odcinek "izolowany" jest w stanie wykazać zajętość (chociaż na kolei wykazuje się niezajętość).

AD 2 - Nie. Są różne obwody torowe. Liczenie osi to liczniki osi, ale to inny temat i to nie są obwody torowe.

AD 3 - SKP przy SBL mija się z celem.. w końcu każdy odcinek na SBL jest izolowany, a jak zwolnił się odcinek to zakładamy, że skład przyjechał cały, skoro szlak/odstęp jest wolny.
Tak też można mili moi.
Tor zajęty, a wjazd stoi.

Offline miki

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 116
    • Zobacz profil
Odp: Obwody torowe - kilka pytań
« Odpowiedź #4 dnia: 09 Wrzesień 2013, 07:24:00 »
Ok dzięki wszystko rozumiem.
« Ostatnia zmiana: 09 Wrzesień 2013, 07:25:57 wysłana przez miki »

Offline jageer

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1301
  • Specjalista ds. prowadzenia ruchu.
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: Obwody torowe - kilka pytań
« Odpowiedź #5 dnia: 09 Wrzesień 2013, 19:01:05 »
Ok dzięki wszystko rozumiem.

Tylko w sumie odcinek izolowany, nie musi być w stanie wykazywać zajętości ;) Jak nie nałożysz obwodu torowego to niczym się nie różni  ;D
Tak też można mili moi.
Tor zajęty, a wjazd stoi.

Offline Andrev

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 117
    • Zobacz profil
Odp: Obwody torowe - kilka pytań
« Odpowiedź #6 dnia: 09 Wrzesień 2013, 20:33:03 »
AD 3 - SKP przy SBL mija się z celem.. w końcu każdy odcinek na SBL jest izolowany, a jak zwolnił się odcinek to zakładamy, że skład przyjechał cały, skoro szlak/odstęp jest wolny.

No tak niezupełnie się mija z celem. Ktoś w przypadku usterki m.in. ostatniego odstępu i telefonicznym zapowiadaniu pociągów wjazd w całości jednak powinien stwierdzić.

Offline jageer

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1301
  • Specjalista ds. prowadzenia ruchu.
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: Obwody torowe - kilka pytań
« Odpowiedź #7 dnia: 09 Wrzesień 2013, 20:58:42 »
AD 3 - SKP przy SBL mija się z celem.. w końcu każdy odcinek na SBL jest izolowany, a jak zwolnił się odcinek to zakładamy, że skład przyjechał cały, skoro szlak/odstęp jest wolny.

No tak niezupełnie się mija z celem. Ktoś w przypadku usterki m.in. ostatniego odstępu i telefonicznym zapowiadaniu pociągów wjazd w całości jednak powinien stwierdzić.

Jak się skopci jeden odstęp do TZP się nie stosuje. Zresztą, na CMK, są SKP w razie "W" ;)
Tak też można mili moi.
Tor zajęty, a wjazd stoi.

Offline MaKu

  • Moderator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 565
  • Starszy Dyżurny Ruchu
    • Zobacz profil
Odp: Obwody torowe - kilka pytań
« Odpowiedź #8 dnia: 09 Wrzesień 2013, 21:47:08 »
Nie tylko na CMK. Jest nie istotne rodzaj zastosowanej blokady. Koniec pociągu trzeba stwierdzić i tyle w temacie. Więc albo SKP, albo TVU, albo liczniki osi.

Offline jageer

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1301
  • Specjalista ds. prowadzenia ruchu.
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: Obwody torowe - kilka pytań
« Odpowiedź #9 dnia: 09 Wrzesień 2013, 21:59:59 »
Nie tylko na CMK. Jest nie istotne rodzaj zastosowanej blokady. Koniec pociągu trzeba stwierdzić i tyle w temacie. Więc albo SKP, albo TVU, albo liczniki osi.

Obwód też. Ale kolega zakłada, że uszkodzi się odcinek. SBL na licznikach też się SBL-e robi. Licznik i TUV też się mogą zepsuć - więc po co od razu stawiać tam SKP...
Jakby tak robić SKP "w razie uszkodzenia blokady SBL" to takich posterunków i innych rzeczy to by było od groma.

Zakładając wariant optymalny zróbmy obwody, pomocniczo liczniki osi, TUV i SKP....
« Ostatnia zmiana: 09 Wrzesień 2013, 22:02:53 wysłana przez jageer »
Tak też można mili moi.
Tor zajęty, a wjazd stoi.

Offline uetam

  • Administrator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 391
    • Zobacz profil
    • http://uetam.pl
  • GG: 3435358
  • Skąd: IZ Wrocław
Odp: Obwody torowe - kilka pytań
« Odpowiedź #10 dnia: 09 Wrzesień 2013, 22:09:35 »
Jak się skopci jeden odstęp do TZP się nie stosuje. Zresztą, na CMK, są SKP w razie "W" ;)
Jeżeli ten jeden odstęp jest pierwszym za stacją to TZP jak najbardziej się wprowadza.

Offline miki

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 116
    • Zobacz profil
Odp: Obwody torowe - kilka pytań
« Odpowiedź #11 dnia: 09 Wrzesień 2013, 22:13:38 »
Szkoda, że w symulatorze pociągi nie mogą "pogubić wagonów", bo tak to SKP jest bezużyteczne ::)

Offline jageer

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1301
  • Specjalista ds. prowadzenia ruchu.
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: Obwody torowe - kilka pytań
« Odpowiedź #12 dnia: 09 Wrzesień 2013, 22:54:18 »
Jak się skopci jeden odstęp do TZP się nie stosuje. Zresztą, na CMK, są SKP w razie "W" ;)
Jeżeli ten jeden odstęp jest pierwszym za stacją to TZP jak najbardziej się wprowadza.

A fakt.... Jakoś nie brałem tego pod uwagę ;)

Szkoda, że w symulatorze pociągi nie mogą "pogubić wagonów", bo tak to SKP jest bezużyteczne ::)

Raczej rozerwanie składu powoduje wyhamowanie obu części, jakby przód pojechał dalej, to mamy cud ;) Pewno jest to do zrobienia, ale trzeba by każdy wagon osobno wpisywać do składu ;)
Tak też można mili moi.
Tor zajęty, a wjazd stoi.

Offline miki

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 116
    • Zobacz profil
Odp: Obwody torowe - kilka pytań
« Odpowiedź #13 dnia: 10 Wrzesień 2013, 16:35:13 »
Ktoś zapomniał połączyć przewód hamulcowy przy łączeniu wagonów a ręczny wyłączył, a pociąg pojechał i cud gotowy  ;D

Offline maciejgrzywna

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 25
    • Zobacz profil
  • GG: 1308729
  • Skąd: Chrzanów
Odp: Obwody torowe - kilka pytań
« Odpowiedź #14 dnia: 10 Wrzesień 2013, 18:07:18 »
Ktoś zapomniał połączyć przewód hamulcowy przy łączeniu wagonów a ręczny wyłączył, a pociąg pojechał i cud gotowy  ;D
Poczytaj o próbie hamulca i hamowaniu kontrolnym.