Forum Główne > Urządzenia srk
Trochę o sygnalizacji kształtowej.
Paweł:
No ta zdecydowanie nie jest ruchoma, i świeci się niezależnie od wskazań semafora. Z tego co mi wiadomo przepisy nie przewidywały czegoś takiego jak tarcza ostrzegawcza przelotowa w wersji nieruchomej - chyba że coś się ostatnio zmieniło (tylko po co?). Druga sprawa, zgodnie z przepisami sygnał nocny na tarczy ostrzegawczej nieruchomej to pomarańczowe światło na dysku, a tu mamy światło pod dyskiem, jak w ruchomej.
brian-82:
Zerknąłem do E1 znajdującej się na kolej.krb.com.pl
"14. Jeżeli tarcza ostrzegawcza, odnosząca się do czynnego semafora, jest nieczynna wskutek przeszkody w działaniu urządzeń nastawczych, to nie oznacza się tego przez umocowanie wskaźnika W31.
W tym przypadku tarczę ostrzegawczą kształtową należy unieruchomić w położeniu pionowym."
Paweł:
Tyle tylko, że ta tarcza nie wygląda na nieczynną wskutek przeszkody w działaniu urządzeń nastawczych, tylko jest sztywno przymocowana do masztu. O ile mi wiadomo kilka lat temu na niektórych innych stacjach w tamtych okolicach dobudowali takie same nieruchome tarcze, pytanie w jakim celu?
MaKu:
--- Cytat: Zacha_SW w 27 Luty 2011, 18:50:06 ---Ja dodam jeszcze, że nie widziałem nigdy sytuacji, żeby tarcza manewrowa kształtowa była stawiana w żeberku bądź przed pierwszą zwrotnicą ze szlaku. Najczęściej (i tak rzadko gdzie się je jeszcze stosuje) stoją one na torach stacyjnych (tych posiadających i nie posiadających semafory).
--- Koniec cytatu ---
Mało widziałeś.
Tarcze manewrowe kształtowe stosuje się wszędzie. Tylko nie przed rozjazdami od strony szlaku.
Odnośnie sygnalizacji kształtowej. Nie zdarzało się tak, aby którykolwiek z sygnałów na sygnalizatorach kształtowych, był "wygaszany" w danej pozycji. Jeżeli już, latarnia mogła być zasłaniana zaślepką. Przykładem może być tutaj dolna latarnia semafora dwuramiennego.
A dlaczego nie ma możliwości "wygaszenia" światła na danym sygnale? Dlatego, że sygnalizacja kształtowa, była kiedyś na lampy naftowe. Raczej nie wyobrażam sobie pracownika w służbie ruchu, biegającego i co chwila gaszącego/zapalającego latarenkę np na semaforze wjazdowym hen hen daleko :)
jageer:
--- Cytat: MaK_86 w 01 Marzec 2011, 20:52:48 ---A dlaczego nie ma możliwości "wygaszenia" światła na danym sygnale? Dlatego, że sygnalizacja kształtowa, była kiedyś na lampy naftowe. Raczej nie wyobrażam sobie pracownika w służbie ruchu, biegającego i co chwila gaszącego/zapalającego latarenkę np na semaforze wjazdowym hen hen daleko :)
--- Koniec cytatu ---
Sam sobie zaprzeczyłeś. Piszesz, że była na lampy naftowe, teraz są żarówki, więc obwodami wszystko można załatwić... bez ganiania po semaforach
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej