Forum Główne > Ruch kolejowy

Tarcza manewrowa a tarcza zaporowa

<< < (3/5) > >>

Paweł Piotr:

--- Cytat: zolwik w 03 Luty 2014, 13:19:38 ---na kolei (w dalszym ciągu) podstawą do wykonywania manewrów są sygnały ręczne

--- Koniec cytatu ---
To nie tak. Proszę sobie dokładnie przeczytać paragraf 10, pkt 15 instrukcji Ir-9.

Borys_q:
Z tym, że zezwolenie na podawanie sygnałów środkami radiołączności musi być w RTS-ie.

Paweł Piotr:
Należy uściślić - wszystkie szczegółowe zasady i sposób wykonywania manewrów na sieci kolejowej PKP PLK SA zawarte są w w dwóch dokumentach: Instrukcji Ir-9 oraz w Regulaminie Technicznym Stacji. Zasady podane w tych dokumentach należy traktować łącznie (zgodnie z zapisem paragrafu 11, pkt. 4 instrukcji Ir-1(R-1)).
Zezwolenie na użycie środków radiołączności jest w paragrafie 10, pkt. 22 instrukcji Ir-9.

jageer:

--- Cytat: Borys_q w 16 Grudzień 2014, 13:39:58 ---Z tym, że zezwolenie na podawanie sygnałów środkami radiołączności musi być w RTS-ie.

--- Koniec cytatu ---

Wyobrażasz sobie niewielką stację, po przebudowie, gdzie wyleciała wykonawcza, wsadzili tam napędy elektryczne i nie ma Tm itp... i z dysp machasz mu? A on jest na drugiej głowicy ;) Ja się nie spotkałem, ze stacją, która by tego zabraniała. Chyba, że podg, ale to nie stacja  :P

Borys_q:
Różne sytuacje są na kolei, różne zapisy w regulaminach, niektóre stacje maja Tm inne nie, czasem piszą o manewrach na radio w innych nie piszą, w jeszcze innych należy łącznie radiem i ręcznie. Znam sytuacje gdzie mimo podania sygnału na tarczy dyżurny ma obowiązek dodatkowo podać z nastawni ''Do mnie",  miedzy wyjazdem z hali a tarczą manewrową jest po drodze jedna nie uzależniona przebiegowo wykolejnica.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej