Autor Wątek: Plan schematyczny.  (Przeczytany 28175 razy)

Offline EN57-002

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 735
    • Zobacz profil
  • Skąd: Chorzów
Plan schematyczny.
« dnia: 07 Luty 2014, 10:15:55 »
Witam. Przeglądając plany schematyczne różnych stacji natrafiłem na oznaczenie, którego nie znam. Na załączonym zdjęciu jest to przed zwrotnicą 51. Na tym samym planie schematycznym znajduje się to również w innych msc. przed zwrotnicami. Jakby ktoś wiedział co to jest to napiszcie.
« Ostatnia zmiana: 07 Luty 2014, 22:23:02 wysłana przez EN57-002 »

Offline Andrev

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 117
    • Zobacz profil
Odp: Plan schamatyczny.
« Odpowiedź #1 dnia: 07 Luty 2014, 21:56:02 »
Przeszukałem całą normę branżową i nie znalazłem takiego symbolu. To jest jakiś plan historyczny? Bo obecne plany schematyczne w RTSach stacji wyglądają trochę inaczej.

Offline EN57-002

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 735
    • Zobacz profil
  • Skąd: Chorzów
Odp: Plan schamatyczny.
« Odpowiedź #2 dnia: 07 Luty 2014, 22:18:07 »
To jest plan st. Inowrocław Gł. z 1962 jeszcze z sygnalizatorami kształtowymi. Mam w domu dwie pozycje broszurowe o oznaczeniach na planach schematycznych i takiego nie znalazłem. Początkowo myślałem, że to jakiś błąd, ale jest to w paru msc. na schemacie przy innych zwrotnicach. Dałem to na forum, bo wszak są czynni dyżurni ruchu, może mnie coś umknęło.

Offline Andrev

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 117
    • Zobacz profil
Odp: Plan schamatyczny.
« Odpowiedź #3 dnia: 07 Luty 2014, 23:04:51 »
To jest plan st. Inowrocław Gł. z 1962 jeszcze z sygnalizatorami kształtowymi. Mam w domu dwie pozycje broszurowe o oznaczeniach na planach schematycznych i takiego nie znalazłem.
W obecnie stosowanej normie tego symbolu nie znalazłem więc strzelam że to jakieś oznaczenie historyczne. Niemniej na widocznym planie przy innych zwrotnicach widać miejsca oznaczenia EONów - przycisków szynowych więc może trzeba iść w tym kierunku.

Offline MaKu

  • Moderator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 565
  • Starszy Dyżurny Ruchu
    • Zobacz profil
Odp: Plan schematyczny.
« Odpowiedź #4 dnia: 08 Luty 2014, 09:21:44 »
Udało mi się odkopać coś takiego.

http://www.covalus.ovh.org/oz/oz1.html

Offline EN57-002

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 735
    • Zobacz profil
  • Skąd: Chorzów
Odp: Plan schematyczny.
« Odpowiedź #5 dnia: 08 Luty 2014, 10:26:12 »
Podobne oznaczenie, aczkolwiek nie takie samo jest między wajchami 52, a 53. Na stronie covalusa najblizej to chyba oznaczenie nr 16 hamulca z górki, ale gdzie tam dać górkę, jak zaraz obok tory główne i to z dwu stron.

Offline jageer

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1323
  • Specjalista ds. prowadzenia ruchu.
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: Plan schematyczny.
« Odpowiedź #6 dnia: 08 Luty 2014, 10:41:48 »
W pierwszym momencie myślałem, że to "żabka" na trakcji, ale to chyba jednak nie ten trop  ;)
Tak też można mili moi.
Tor zajęty, a wjazd stoi.

Offline Zacha

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 445
    • Zobacz profil
  • Skąd: podg Lumpago
Odp: Plan schematyczny.
« Odpowiedź #7 dnia: 08 Luty 2014, 10:56:59 »
Ciekawe są również oznaczenia świetlnych Tm-ów.
W pierwszym momencie myślałem, że to "żabka" na trakcji, ale to chyba jednak nie ten trop  ;)
Takie rzeczy to tylko na planie sekcjonowania sieci ;)

Mnie to wygląda na jakąś izolacje torową (ale w tym miejscu nie za bardzo ma sens, bo rozjazd nie wygląda na izolowany), albo informacje dotyczącą rozjazdu, np. nierozpruwalny itp.
Sz na Tm

Offline matek123

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 17
    • Zobacz profil
Odp: Plan schematyczny.
« Odpowiedź #8 dnia: 08 Luty 2014, 22:44:56 »
Nie znam sytuacji na tej stacji, ale może to oznaczenie toru piaskowego?

Offline Paweł

  • Administrator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 819
    • Zobacz profil
    • Beskidzka Strona Kolejowa
  • GG: 5965963
  • Skąd: Kęty
Odp: Plan schematyczny.
« Odpowiedź #9 dnia: 09 Luty 2014, 00:10:18 »
Być może to przyciski szynowe, uniemożliwiające przestawienie zwrotnicy pod taborem, działające z kilkusekundowym opóźnieniem. Trzeba by się zastanowić, czy sensowne jest wyposażenie w takie urządzenia oznaczonych tak zwronic (np. słaba widoczność z nastawni).

Offline EN57-002

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 735
    • Zobacz profil
  • Skąd: Chorzów
Odp: Plan schematyczny.
« Odpowiedź #10 dnia: 09 Luty 2014, 18:17:45 »
Z tego co wyczytałem tory piaskowe organizowano w innych miejscach przy długich spadkach na szlakach lub w stacji między dwiema zwrotnicami łącznie przekładanymi bez krzyżownic, gdy przed stacją jest duży spadek, a tam tor kończy się z drugiej strony bez takiego oznaczenia i w tej stacji jest płasko, przed nią też nie ma dużych spadków. W ciągu toru jest oznaczenie, że jest to tor dwukierunkowy dla przebiegów parowozowych. Na stronie covalusa jest to nr 32a.
« Ostatnia zmiana: 09 Luty 2014, 20:20:59 wysłana przez EN57-002 »

Offline IZKR

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 93
  • Kiedyś pracowałem jako ISDR...
    • Zobacz profil
  • GG: 382325
  • Skąd: Polska
Odp: Plan schematyczny.
« Odpowiedź #11 dnia: 26 Kwiecień 2014, 17:49:27 »
Kiedyś rysowałem takie schematy. No może nie takie rozbudowane, ale...
Sądząc po urządzeniach srk zastosowanych na tej stacji (kształtowe) plan schematyczny został sporządzony bardzo dawno. A zakładając oryginalność zdjęcia tj. szarobłękitna poświata to plan został powielony na światłokopii czyli też dawno. Sporządzanie planów schematycznych regulowała kiedyś instrukcja D27 (wcześniej ten numer dotyczył czegoś innego). Obecnie instrukcja Ir-3 o sporządzaniu RTS odwołuje się w par 51 do takiej instrukcji nie podając jednak żadnego numeru.
Hamulce torowe to raczej nie są. Na planach schematycznych znaczone były inaczej (linia ciągła po obu stronach toru - tu jest przerywana), wyrzutnia płozów też nie. W instrukcji D-27 takiego oznaczenia nie ma.
Widać, że tor 8 nie jest wyposażony w żadne urządzenia do realizacji przebiegów pociągowych. Może tym tropem? R51 uzależniony jest w przebiegach, Tm208w nie osłania rozjazdu 51...
Szaman

taki cytacik z dawnych lat:

"Jak tarcza się kładzie
To semafor się podnosi"

Offline IZKR

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 93
  • Kiedyś pracowałem jako ISDR...
    • Zobacz profil
  • GG: 382325
  • Skąd: Polska
Odp: Plan schematyczny.
« Odpowiedź #12 dnia: 16 Maj 2014, 10:51:32 »
W "Oznaczenia urządzeń zrk na planach sytuacyjnych i w TZ" z 1963 r nic takiego nie występuje.
Szaman

taki cytacik z dawnych lat:

"Jak tarcza się kładzie
To semafor się podnosi"

Offline EN57-002

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 735
    • Zobacz profil
  • Skąd: Chorzów
Odp: Plan schematyczny.
« Odpowiedź #13 dnia: 16 Maj 2014, 13:24:17 »
Sądząc po urządzeniach srk zastosowanych na tej stacji (kształtowe) plan schematyczny został sporządzony bardzo dawno. A zakładając oryginalność zdjęcia tj. szarobłękitna poświata to plan został powielony na światłokopii czyli też dawno.
Trochę wyżej napisałem, że jest to plan stacji Inowrocław Gł. z 1962r. Tą pozycję Oznaczenia urządzeń zrk... mam też przeglądałem podobnie jak "Tablica 12 do przepisów projektowania urządzeń bezp.ruchu kolej. E10.  Symbole graficzne i oznaczenia w schematach, na planach i pulpitach nastawczych" 1964r.

Offline IZKR

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 93
  • Kiedyś pracowałem jako ISDR...
    • Zobacz profil
  • GG: 382325
  • Skąd: Polska
Odp: Plan schematyczny.
« Odpowiedź #14 dnia: 16 Maj 2014, 18:30:33 »
robiąc wpis o godz 10... rozmawiałem o tym z głównym inżynierem ds. automatyki. Mimo, że kolega jest uczony w dawnych czasach to coś takiego po raz pierwszy widzi.
Szaman

taki cytacik z dawnych lat:

"Jak tarcza się kładzie
To semafor się podnosi"