Autor Wątek: Plan schematyczny.  (Przeczytany 67623 razy)

Offline EN57-002

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 771
    • Zobacz profil
  • Skąd: Chorzów
Odp: Plan schematyczny.
« Odpowiedź #15 dnia: 18 Maj 2014, 17:18:22 »
robiąc wpis o godz 10... rozmawiałem o tym z głównym inżynierem ds. automatyki.
Też podesłałem owe zdjęcia do znajomego w pobliskim zakładzie i nic nie wiedzą. Nie wiem czy spytanie autora będzie możliwe, bo to plan z 1962r. chyba, że na samej stacji wiedzą co to jest w torze. Zrobiłem trochę większe zdjęcia, choć nie wiem czy to będzie pomocne.

Offline UAZownik

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kargowa
Odp: Plan schematyczny.
« Odpowiedź #16 dnia: 20 Maj 2020, 21:14:59 »
Oj Panowie - pała z czytania schematów ;)


Te ,,tajemnicze" symbole to dawny symbol odcinka izolowanego - w tym konkretnym przypadku oznaczają rozjazd z izolowaną zwrotnicą. Typowe rozwiązanie techniczne w urządzeniach suwakowych.

Offline MuNiO

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 91
    • Zobacz profil
  • Skąd: Gdańsk
Odp: Plan schematyczny.
« Odpowiedź #17 dnia: 20 Maj 2020, 22:22:39 »
Oj Panowie - pała z czytania schematów ;)


Te ,,tajemnicze" symbole to dawny symbol odcinka izolowanego - w tym konkretnym przypadku oznaczają rozjazd z izolowaną zwrotnicą. Typowe rozwiązanie techniczne w urządzeniach suwakowych.

Jeden odcinek na cała stacje ? To nie ten trop zapewne.

Offline MarkSirT

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1
    • Zobacz profil
  • Skąd: Tychy
Odp: Plan schematyczny.
« Odpowiedź #18 dnia: 19 Czerwiec 2020, 16:05:55 »
Dzięki za wyjaśnienie

Offline Paweł

  • Administrator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1047
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kęty
Odp: Plan schematyczny.
« Odpowiedź #19 dnia: 19 Czerwiec 2020, 17:09:35 »
Te ,,tajemnicze" symbole to dawny symbol odcinka izolowanego - w tym konkretnym przypadku oznaczają rozjazd z izolowaną zwrotnicą. Typowe rozwiązanie techniczne w urządzeniach suwakowych.

Chyba bardzo dawny, literatura z lat 50 ma już współczesne symbole złączy izolowanych.

Jeden odcinek na cała stacje ? To nie ten trop zapewne.

Na skanach widać więcej zwrotnic z tymi symbolami. W starych urządzeniach w kontrolę niezajętości wyposażano tylko niektóre zwrotnice, np. oddalone i słabo widoczne z nastawni.