Autor Wątek: Prace nad symulatorem  (Przeczytany 81711 razy)

Offline MaKu

  • Moderator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 565
  • Starszy Dyżurny Ruchu
    • Zobacz profil
Odp: Prace nad symulatorem
« Odpowiedź #15 dnia: 25 Marzec 2014, 09:31:55 »
Co do priorytetów, są One już stosowane w symulatorze. Ale tylko w przypadku wyprawiania pociągów przez sąsiedni posterunek do nas.

Offline jageer

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1179
  • Specjalista ds. prowadzenia ruchu.
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: Prace nad symulatorem
« Odpowiedź #16 dnia: 25 Marzec 2014, 10:59:42 »
Sąsiad zawsze się zgodzi na mój skład. A przecież IC ma na pewno większy priorytet w jeździe niż jakiś towarowy. Sąsiednie posterunki powinny mieć możliwość odmowy przyjęcia składu ze względu na np. kolejkę na jego stacji czy brak miejsca na przyjęcie i wtedy stoi.

Tak, ale ty zarządzasz swoim "podwórkiem" i decydujesz, co wyprawiasz jako pierwsze od siebie. Jedynie sąsiad może powiedzieć, że nie ma wolnych torów, ale chwile pociąg może stać pod słupem.
Tak też można mili moi.
Tor zajęty, a wjazd stoi.

Offline Paweł

  • Administrator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 738
    • Zobacz profil
    • Beskidzka Strona Kolejowa
  • GG: 5965963
  • Skąd: Kęty
Odp: Prace nad symulatorem
« Odpowiedź #17 dnia: 25 Marzec 2014, 11:02:32 »
Sąsiedni posterunek zawsze zgadza się na przyjęcie, żeby nie powodować problemów typu wszystkie tory zajęte u nas, a sąsiad uparcie chce wypuścić IC zamiast przyjąć coś o niższym priorytecie do siebie. Sytuacja odwrotna (brak wolnych torów u sąsiada) nie występuje - zakładamy, że sąsiad zawsze jest w stanie przyjąć jakiś pociąg. Nad skomunikowaniami będę się zastanawiać.

Offline jageer

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1179
  • Specjalista ds. prowadzenia ruchu.
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: Prace nad symulatorem
« Odpowiedź #18 dnia: 25 Marzec 2014, 16:39:52 »
Nad skomunikowaniami będę się zastanawiać.

W sumie, jeżeli pociąg zmienia kierunek np. szynobus nawet, czy EZT, to kierownik powinien powiedzieć:

"....... po próbie gotowi"
Tak też można mili moi.
Tor zajęty, a wjazd stoi.

Offline Droznik

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 282
    • Zobacz profil
  • Skąd: Pandionowo
Odp: Prace nad symulatorem
« Odpowiedź #19 dnia: 25 Marzec 2014, 16:44:24 »
Po prostu szanowni państwo, stację sąsiednie są mają nieskończoną ilość torów, nawet takie Wilamowice, Ślemień i Zbyszki, jakby nie patrzeć muszą mieć gdzieś wagonownię, lokomotywownię, jakieś zakłady dla towarów. Przecież Tefama coś wysyła. A właśnie co się w niej produkuję?

Co do zgłaszania gotowości, jakoś gdy zmienia numer masz podany komunikat że pociąg xxxxxx zmienił numer na yyyyy.
Ja bym dodał opcję dyspozytora liniowego, który dzwonił by w nieodpowiednim momencie, i miał dziwne zachcianki ;p
Pracuję w firmie, która wstydzi się swoich pracowników.

Online EN57-002

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 570
    • Zobacz profil
  • Skąd: Chorzów
Odp: Prace nad symulatorem
« Odpowiedź #20 dnia: 25 Marzec 2014, 17:48:16 »
Po prostu szanowni państwo, stację sąsiednie są mają nieskończoną ilość torów, nawet takie Wilamowice, ...
Nieprawda. Mnie się wielokrotnie zdarzyło, że poc. z Liskowa jadący do Wilamowic był trzymany na S1 w Tęczy. Zakładam, że to właśnie z powodów jakiś wewnętrznych problemów z upychaniem pociągów, a przynajmniej z dłuższym czasem wjazdu na posterunek, niż przejazd odstępem.

Offline Pr1

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 310
    • Zobacz profil
  • Skąd: Pr
Odp: Prace nad symulatorem
« Odpowiedź #21 dnia: 25 Marzec 2014, 19:48:22 »
Przeanalizuj jaka tam jest blokada i na jakiej zasadzie działa posterunek odstępowy ;)

Offline Andrev

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 117
    • Zobacz profil
Odp: Prace nad symulatorem
« Odpowiedź #22 dnia: 25 Marzec 2014, 21:55:11 »
Co do zgłaszania gotowości, jakoś gdy zmienia numer masz podany komunikat że pociąg xxxxxx zmienił numer na yyyyy.
Ja bym dodał opcję dyspozytora liniowego, który dzwonił by w nieodpowiednim momencie, i miał dziwne zachcianki ;p

Generalnie moim skromnym zdaniem pociągi towarowe (przede wszystkim te które uruchamiamy do i z TEFAMy) powinny głosić gotowość. Zadać tam jakiś czas na próbę szczegółową (w świat) + ewentualnie próbę uproszczoną (do TEFAMy), albo uproszczone i tu i tu po zapięciu i nadaniu numeru (już tam bez podawania analizy i numerów zgłoszeń). Dałoby radę coś takiego zaimplementować?

Stójki za numerem albo polecenia IDDE na zatrzymanie pociągu to już jest jednak wyższa szkoła jazdy...

Offline MaKu

  • Moderator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 565
  • Starszy Dyżurny Ruchu
    • Zobacz profil
Odp: Prace nad symulatorem
« Odpowiedź #23 dnia: 26 Marzec 2014, 11:22:59 »
Przecież Tefama coś wysyła. A właśnie co się w niej produkuję?

Załóżmy, że FIAT'y 126p na eksport do Mongolii. :)

Generalnie moim skromnym zdaniem pociągi towarowe (przede wszystkim te które uruchamiamy do i z TEFAMy) powinny głosić gotowość. Zadać tam jakiś czas na próbę szczegółową (w świat) + ewentualnie próbę uproszczoną (do TEFAMy), albo uproszczone i tu i tu po zapięciu i nadaniu numeru (już tam bez podawania analizy i numerów zgłoszeń). Dałoby radę coś takiego zaimplementować?

SKoro towarowym, to i pasażerskim. One też głoszą gotowość.

Offline axtomek

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 105
    • Zobacz profil
  • Skąd: Z-Nienacka
Odp: Prace nad symulatorem
« Odpowiedź #24 dnia: 26 Marzec 2014, 12:03:31 »
Przecież Tefama coś wysyła. A właśnie co się w niej produkuję?

Załóżmy, że FIAT'y 126p na eksport do Mongolii. :)


To by nawet pasowało... TeFaMa - Testowa Fabryka Maluchów ;)

Offline Droznik

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 282
    • Zobacz profil
  • Skąd: Pandionowo
Odp: Prace nad symulatorem
« Odpowiedź #25 dnia: 26 Marzec 2014, 13:11:16 »
To może niech jeżdżą tam Lexy a nie węglarki, chyba że 4 maluchy na 1 węglarkę i do Mongolii pasuję :)
Pracuję w firmie, która wstydzi się swoich pracowników.

Online EN57-002

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 570
    • Zobacz profil
  • Skąd: Chorzów
Odp: Prace nad symulatorem
« Odpowiedź #26 dnia: 26 Marzec 2014, 15:31:13 »
Przeanalizuj jaka tam jest blokada i na jakiej zasadzie działa posterunek odstępowy ;)
Wstępna analiza - blokada dwukierunkowa typu Eap. Posterunek odstępowy działa na zasadzie wpuszczania pociągu na przedni wolny odstęp, z tylnego odstępu. Jeżeli coś pominąłem to proszę mnie poprawić.

Offline Pr1

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 310
    • Zobacz profil
  • Skąd: Pr
Odp: Prace nad symulatorem
« Odpowiedź #27 dnia: 26 Marzec 2014, 15:49:34 »
No to chyba miła pani dyżurna z Tęczy nie ma możliwości podać S2 jak inny pociąg znajduje się na danym odstepie lub inna miła dyżurna nie zwolni tejże blokady.  ;D

Offline Zacha

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 444
    • Zobacz profil
  • Skąd: podg Lumpago
Odp: Prace nad symulatorem
« Odpowiedź #28 dnia: 26 Marzec 2014, 15:50:09 »
No więc skoro coś stoi pod klapą w Tęczy, oznacza to, że nie ma dojścia do Wilamowic, a nie, że Wilamowice nie biorą ;)
Sz na Tm

Online EN57-002

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 570
    • Zobacz profil
  • Skąd: Chorzów
Odp: Prace nad symulatorem
« Odpowiedź #29 dnia: 26 Marzec 2014, 19:22:34 »
O oczywistych sprawach nie musicie pisać. Wyjaśnie może skąd się bierze to zamieszanie z Tęczą, która nie podaje zezwalającego. Czasami jak wypuszczę skład to podobnie jak po jakimś czasie Tęcza się pyta mnie co z poc. (niestety często ze tym stojącym u niej, już o tym gdzieś pisałem) to też spr. czemu blok jest tak długo zablokowany i widzę poc. stojący u niej pod wjazdowym, przy otwartych rogatkach. Stwierdzam więc, że nie ma bloku z Wilamowic i tyle skoro nie puszcza. Po spr. odstępu do Wilamowic też widzę, że nic na nim nie ma. Musiałbym spr. w debugu co dzieje, ale przy napiętym rozkładzie nie ma na to niekiedy czasu.
« Ostatnia zmiana: 26 Marzec 2014, 19:24:23 wysłana przez EN57-002 »