Autor Wątek: Dialogi.  (Przeczytany 33248 razy)

Offline uetam

  • Administrator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 391
    • Zobacz profil
    • http://uetam.pl
  • GG: 3435358
  • Skąd: IZ Wrocław
Odp: Dialogi.
« Odpowiedź #30 dnia: 22 Kwiecień 2011, 12:26:42 »
@mirekbrnosim: Ja moge od jutra zaczac pracowac w 100% zgodnosci z obowiazujacymi przepisami tylko potem ewentualne bluzgi od maszynistow bede kierowal do Ciebie ;)

Offline MaKu

  • Moderator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 565
  • Starszy Dyżurny Ruchu
    • Zobacz profil
Odp: Dialogi.
« Odpowiedź #31 dnia: 22 Kwiecień 2011, 13:32:01 »
@mateu:  Wiesz dobrze, że zawsze znajdzie sie ktoś kto ponarzekać musi. I co byśmy nie robili i jak byśmy nie pracowali to będzie ''zuo''.

Czy w/g przepisow, czy nie wszystkim się nie dogodzi. Ale.
Najgorsze są sytuacje ekstremalne, gdzie co byś nie zrobił to i tak źle. Więc chyba tylko trzeba do tego przywyknąć...  niestety...

mirekbrnosim

  • Gość
Odp: Dialogi.
« Odpowiedź #32 dnia: 22 Kwiecień 2011, 18:19:34 »
Nie ja zacząłem. Jedynie się bronię. Bo i tak przybyło nam obowiązków. Zrobiono z nas rewidentów, ustawiaczy, kierowników, spisywaczy, itd.
Kiedyś miałem serdecznie gdzieś co mam na haku. Teraz odpowiadam za te kupę złomu, którą mam za lokomotywą i trzęsę się, żeby to się
podczas jazdy nie rozleciało. Zrób oględziny, próbę hamulca, zobaczysz ile się trzeba na latać. No Wy dyskutujecie, że hrabiemu nie chce się iść
po rozkaz szczególny. Wam też dowalono obowiązków, nie macie nastawniczych, kancelistów, dowalono wam kamery, obsługę przejazdów itd.
i musiałbyś mieć oczy jak kameleon aby nad tym zapanować. A góra dalej kombinuje jak jeszcze zaoszczędzić na ludziach.
Pracuje kupę lat na koleji i tyle się już trąbiło na temat rozkazów szczególnych, aby wprowadzić jeden druk, bo poco tyle druków. Ale jest kilka
umysłów(znam nawet z nazwiska), którzy tworzą Ir-1  i inne przepisy obowiązujące na PLK i żadne sugestie od instruktorów, kontrolerów nie
są uwzględniane kompletnie. Mnie uczono kiedyś jak będziesz robił to twoja sprawa, ale jak się coś wydarzy to musisz znać przepisy, żebyś
wiedział jak się bronić, bo nikt ci nie pomoże.
A to pytanie o wyjeździe na zamknięty na jaki rozkaz (zadanie domowe od kolegi), to zawsze pada na egzaminach. I mało który maszynista zna
prawidłową odpowiedź. Mam do Was pytanie na które nikt mi jeszcze nie odpowiedział. Paragraf 63 Postępowanie drużyny pociągowej w czasie jazdy pociągu:
1. Maszynista pojazdu trakcyjnego obowiązany jest:
  f) o ile jest to możliwe, czy pociąg jedzie cały (moje-da się stwierdzić) i czy posiada sygnały końca pociągu - zwłaszcza po ruszeniu pociągu
     towarowego i w czasie jazdy po łukach. (moje-nie znam takiego miejsca abym zobaczył sygnały końcowe swojego pociągu)
A tak poza tym to Wszystkim, życzę zdrowych, szczęśliwych, spokojnych Świąt.
« Ostatnia zmiana: 22 Kwiecień 2011, 18:24:13 wysłana przez mirekbrnosim »

Offline jageer

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1296
  • Specjalista ds. prowadzenia ruchu.
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: Dialogi.
« Odpowiedź #33 dnia: 22 Kwiecień 2011, 19:14:56 »
Mam do Was pytanie na które nikt mi jeszcze nie odpowiedział. Paragraf 63 Postępowanie drużyny pociągowej w czasie jazdy pociągu:
1. Maszynista pojazdu trakcyjnego obowiązany jest:
  f) o ile jest to możliwe, czy pociąg jedzie cały (moje-da się stwierdzić) i czy posiada sygnały końca pociągu - zwłaszcza po ruszeniu pociągu
     towarowego i w czasie jazdy po łukach. (moje-nie znam takiego miejsca abym zobaczył sygnały końcowe swojego pociągu)
A tak poza tym to Wszystkim, życzę zdrowych, szczęśliwych, spokojnych Świąt.

Haha.... Po ruszeniu pociągu... dać na pierwszą pozycję, wyskoczyć na koniec składu, zobaczyć i biegiem do lokomotywy ponownie ;)
Czyżby szykowali się do likwidacji SKP :D?
Tak też można mili moi.
Tor zajęty, a wjazd stoi.

mirekbrnosim

  • Gość
Odp: Dialogi.
« Odpowiedź #34 dnia: 22 Kwiecień 2011, 19:53:06 »
No chyba tak, zaś jednego można posłać na zasiłek dla bezrobotnych. A tu link do najnowszych wynalazków PLK: http://www.plk-sa.pl/o-spolce/akty-prawne-i-przepisy/instrukcje-pkp-polskie-linie-kolejowe-sa/instrukcje-z-mozliwoscia-wydruku/

Offline uetam

  • Administrator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 391
    • Zobacz profil
    • http://uetam.pl
  • GG: 3435358
  • Skąd: IZ Wrocław
Odp: Dialogi.
« Odpowiedź #35 dnia: 22 Kwiecień 2011, 20:19:26 »
No chyba tak, zaś jednego można posłać na zasiłek dla bezrobotnych. A tu link do najnowszych wynalazków PLK: http://www.plk-sa.pl/o-spolce/akty-prawne-i-przepisy/instrukcje-pkp-polskie-linie-kolejowe-sa/instrukcje-z-mozliwoscia-wydruku/
Od dawna wiadomo, ze na kolei jest/byl przerost zatrudnienia i ograniczenie zatrudnienia po prostu trzeba to przyjac "na klate" tak jak PKP Cargo ktore juz w tym momencie przynosi zyski :)

mirekbrnosim

  • Gość
Odp: Dialogi.
« Odpowiedź #36 dnia: 22 Kwiecień 2011, 20:35:23 »
Tylko akurat zwalnia się ludzi nie tam gdzie się powinno zrobić redukcję.

Offline uetam

  • Administrator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 391
    • Zobacz profil
    • http://uetam.pl
  • GG: 3435358
  • Skąd: IZ Wrocław
Odp: Dialogi.
« Odpowiedź #37 dnia: 22 Kwiecień 2011, 21:03:22 »
Tylko akurat zwalnia się ludzi nie tam gdzie się powinno zrobić redukcję.
Spokojnie. Pozostaje tylko miec nadzieje, ze kiedys sie opamietaja. Nie offtopujmy juz :P

mirekbrnosim

  • Gość
Odp: Dialogi.
« Odpowiedź #38 dnia: 22 Kwiecień 2011, 21:43:39 »
Ja tego mam już dość zwalniam się i idę na bok.

Offline MaKu

  • Moderator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 565
  • Starszy Dyżurny Ruchu
    • Zobacz profil
Odp: Dialogi.
« Odpowiedź #39 dnia: 22 Kwiecień 2011, 22:34:04 »
Ja tylko na chwilę wrócę do tematu, bo nie nadążyłem ;)

jest kilka
umysłów, którzy tworzą Ir-1  i inne przepisy obowiązujące na PLK i żadne sugestie od instruktorów, kontrolerów nie
są uwzględniane kompletnie. Mnie uczono kiedyś jak będziesz robił to twoja sprawa, ale jak się coś wydarzy to musisz znać przepisy, żebyś
wiedział jak się bronić, bo nikt ci nie pomoże

Święte słowa... Amen...

Offline Arkady_1

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 96
  • Maszynista
    • Zobacz profil
  • Skąd: mazowsze
Odp: Dialogi.
« Odpowiedź #40 dnia: 01 Maj 2011, 12:12:09 »
Dodam jeszcze, że rozkaz może być podyktowany przez urządzenia radiołączności, jeżeli na posterunku ruchu znajduje się urządzenie rejestrujące rozmowy, o czym maszynista jest powiadomiony w wewnętrznym rozkładzie jazdy.
Akurat to kompletna bzdura.
Zapis w Ir-1 odnosi się do sytuacji w której obsada jest dwuosobowa i dyktuje się rozkaz pisemny bez zatrzymania pociągu. W takiej sytuacji owszem można podyktować rozkaz podczas jazdy ale tylko gdy posterunek posiada właśnie to urządzenie rejestrujące rozmowy ;) Dla zwykłego dyktowania z zatrzymaniem nie ma takiego obostrzenia.
:-[ Oczywiście, że bzdurę palnąłem. Masz rację. Tak to jest, jak człowiek jeździ tylko w podwójnej, nie zastanowi się i palnie coś z rozpędu.  :-[
Pozdrawiam
Arkady

mirekbrnosim

  • Gość
Odp: Dialogi.
« Odpowiedź #41 dnia: 01 Maj 2011, 13:16:47 »
Arkady_1 wylecieliśmy z ustawy o transporcie kolejowym, teraz podlegamy pod dyrektywę unijną. Maszynista będzie mieć licncję. UTK już wydało komunikat do wszystkich przedsiębiorstw o podanie ile zatrudniają maszynistów celem obliczenia ile zamówić jakiś tam plastików.
Przeczytaj sobie te dwie ustawy, jest tego nie dużo ale określone są obowiązki jakie ma spełniać maszynista itd. Licencja będzie ważna w Unii Europejskiej. Będziemy mogli jeździć po Europie. Czy się z tego cieszyć? No jeszcze nie czytałem tak szczegółowo bo masakruje w wolnych chwilach isdr, robię rozkład na dwa pulpity TW i TF. Jak byś chciał linka do tych ustaw to podeślę linka.

Offline uetam

  • Administrator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 391
    • Zobacz profil
    • http://uetam.pl
  • GG: 3435358
  • Skąd: IZ Wrocław
Odp: Dialogi.
« Odpowiedź #42 dnia: 01 Maj 2011, 13:37:09 »
Będziemy mogli jeździć po Europie.
Jeżeli zdasz osobne egzaminy z przepisów, sygnalizacji i znajomości języka w danym kraju.

mirekbrnosim

  • Gość
Odp: Dialogi.
« Odpowiedź #43 dnia: 01 Maj 2011, 13:57:32 »
Tak jest, oprócz tego egzaminy kontrolne będą też obejmować język obcy. Ale ja to mam już gdzieś, po drabinie z PLK już nie będę jeździł.
Z czego niezmiernie jestem zadowolony i szczęśliwy. Nie mam zamiaru resztę życia spędzić w kryminale.

Offline stanislaw57

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 209
    • Zobacz profil
  • Skąd: Jelenia Góra
Odp: Dialogi.
« Odpowiedź #44 dnia: 22 Styczeń 2012, 13:41:04 »
Otrzymanie licencji maszynisty u przewoźnika jest weryfikowane i czasami okazuje się, że taki kandydat ma duże braki. Więc droga do otrzymania świadectwa dla maszynisty może okazać się jeszcze długa i jeszcze dłuższa dla jazd po sieci innego zarządcy.