Forum Główne > Urządzenia srk

Zwrotnice nierozpruwalne

(1/3) > >>

axtomek:
Jako laik mam pytanie. Trafiłem na ciekawą informację na stronie http://transportszynowy.pl/kolsrknastscentralizowane.php, lecz nie ma szerszego opisu.

--- Cytuj ---Zwrotnice zaryglowane są nierozpruwalne.
--- Koniec cytatu ---
Co zatem dzieje się, gdy zestaw kołowy wkleszcza się pomiędzy iglicę dolegającą a opornicę, gdy zwrotnica jest zaryglowana, a pociąg wyjeżdża po nieustawionej dla niego drodze?

MaKu:
Rygiel "staje dęba". W dosłownym znaczeniu tego słowa. Czyli, rozwalone urządzenia.

IZKR:
Dochodzi wtedy do całkowitej dewastacji tarcz ryglowych, pogięcia suwaków kontrolnych i co tam jeszcze da się zniszczyć...

Andrev:

--- Cytat: axtomek w 05 Maj 2014, 10:06:58 ---Co zatem dzieje się, gdy zestaw kołowy wkleszcza się pomiędzy iglicę dolegającą a opornicę, gdy zwrotnica jest zaryglowana, a pociąg wyjeżdża po nieustawionej dla niego drodze?

--- Koniec cytatu ---

Ogólnie to nie musi być zwrotnica zaryglowana. Są posterunki na których napędy elektryczne są nierozpruwalne i wtedy też jest niezła chryja, jak ktoś rozpruje...

jageer:
Idąc tym tokiem myślenia, ręczne z trzepieniowymi też nie są rozpruwalne  ;D

Natomiast elektryki nierozpruwalne, są łatwiejsze w utrzymaniu i lepiej zamknięcie trzyma.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej