Forum Główne > Urządzenia srk
Zwrotnice nierozpruwalne
axtomek:
Jako laik mam pytanie. Trafiłem na ciekawą informację na stronie http://transportszynowy.pl/kolsrknastscentralizowane.php, lecz nie ma szerszego opisu.
--- Cytuj ---Zwrotnice zaryglowane są nierozpruwalne.
--- Koniec cytatu ---
Co zatem dzieje się, gdy zestaw kołowy wkleszcza się pomiędzy iglicę dolegającą a opornicę, gdy zwrotnica jest zaryglowana, a pociąg wyjeżdża po nieustawionej dla niego drodze?
MaKu:
Rygiel "staje dęba". W dosłownym znaczeniu tego słowa. Czyli, rozwalone urządzenia.
IZKR:
Dochodzi wtedy do całkowitej dewastacji tarcz ryglowych, pogięcia suwaków kontrolnych i co tam jeszcze da się zniszczyć...
Andrev:
--- Cytat: axtomek w 05 Maj 2014, 10:06:58 ---Co zatem dzieje się, gdy zestaw kołowy wkleszcza się pomiędzy iglicę dolegającą a opornicę, gdy zwrotnica jest zaryglowana, a pociąg wyjeżdża po nieustawionej dla niego drodze?
--- Koniec cytatu ---
Ogólnie to nie musi być zwrotnica zaryglowana. Są posterunki na których napędy elektryczne są nierozpruwalne i wtedy też jest niezła chryja, jak ktoś rozpruje...
jageer:
Idąc tym tokiem myślenia, ręczne z trzepieniowymi też nie są rozpruwalne ;D
Natomiast elektryki nierozpruwalne, są łatwiejsze w utrzymaniu i lepiej zamknięcie trzyma.
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej