Forum Główne > Urządzenia srk

Zwrotnice nierozpruwalne

<< < (2/3) > >>

Hedonista:
dlatego dobrze że rygle są głównie dla jazd pociągowych, wtedy jest mniejsze prawdopodobieństwo rozprucia

jageer:

--- Cytat: Hedonista w 12 Maj 2014, 18:28:34 ---dlatego dobrze że rygle są głównie dla jazd pociągowych, wtedy jest mniejsze prawdopodobieństwo rozprucia

--- Koniec cytatu ---

Jeżeli mówimy o SRK "ręcznych" to OIDP rozjazdy podczas manewrów powinny być "otwarte" ;-) Najgorzej jak jest zamykanie w jedyn położeniu, a klucz zamiast w skrzyni leży pod papierami i się mówi "z wyciągowego można"  ;)

Hedonista:
i tutaj zastanawiam się dlaczego uznano że dla manewrów nie trzeba takich samych zabezpieczeń jak dla jazd pociągowych- a tyle rozjazdów mogło do dziś "żyć"   :'( wystarczyłby klucz w skrzyni :)

______________________________
Stosuj proszę język polski.
Zdania z dużej litery, przecinki w środku i kropka na końcu zdania.
MaKu

MaKu:

--- Cytat: Hedonista w 12 Maj 2014, 18:28:34 ---dlatego dobrze że rygle są głównie dla jazd pociągowych, wtedy jest mniejsze prawdopodobieństwo rozprucia

--- Koniec cytatu ---

Bynajmniej. Stosowane są w urządzeniach mechanicznych scentralizowanych do ryglowania rozjazdów dla jazd pociągów w przebiegach "pasażerskich", dla zwiększenia bezpieczeństwa podróżnych.


--- Cytat: Hedonista w 12 Maj 2014, 18:54:32 ---i tutaj zastanawiam się dlaczego uznano że dla manewrów nie trzeba takich samych zabezpieczeń jak dla jazd pociągowych- a tyle rozjazdów mogło do dziś "żyć"   :'( wystarczyłby klucz w skrzyni :)

--- Koniec cytatu ---

Ryglowanie rozjazdu stosuje się dla jazd ze zwiększoną prędkością, by dodatkowo zabezpieczyć iglice dolegające. Jakoś nie widzę potrzeby ryglowania kilkudziesięciu tysięcy rozjazdów w Polsce, by wykonać manewry, często z prędkością około 20-tu km/h.

Hedonista:

--- Cytat: MaKu w 12 Maj 2014, 19:33:40 ---Ryglowanie rozjazdu stosuje się dla jazd ze zwiększoną prędkością, by dodatkowo zabezpieczyć iglice dolegające. Jakoś nie widzę potrzeby ryglowania kilkudziesięciu tysięcy rozjazdów w Polsce, by wykonać manewry, często z prędkością około 20-tu km/h.

--- Koniec cytatu ---

Może nie koniecznie ryglować ale utwierdzenie to tarczy tak jak to jest przy semaforach nie stwarzałoby większego problemu, można powiedzieć że jest drążek przebiegowy, który pomaga przy manewrach ale w praktyce jakoś nie po drodze jest z niego korzystać...

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej