Forum Główne > Ruch kolejowy

elektroniczny dziennik ruchu

<< < (3/3)

robhad:
Główne założenia i cechy elektronicznego dziennika ruchu ILTOR-PIoP:

djuzi:
Gdyby zginęło w czeluściach internetów, to tu w wersji tekstowej:

    Założenia funkcjonalne podsystemu przekazywania informacji o pociągach
    (ILTOR—PIoP)

Podsystem przekazywania informacji o pociągach wspomaga działania dyżurnych ruchu w zakresie:
  prowadzenia ruchu,
  wykonywania dokumentów stacyjnych,
  komunikacji z dyspozytorem
  komunikacji z dyżurnymi na sąsiednich posterunkach ruchu
— komunikacji z dróżnikami.
Funkcje podsystemu pip:
  wymiana informacji w postaci telegramów o ustalonym formacie:
  — z dyspozytorem.
  — z dyżurnymi ruchu na sąsiednich posterunkach zapowiadawczych,
  — z dróżnikami,
  łączność zapowiadawcza z sąsiednimi posterunkami,
  wymiana informacji (telegramów) organizujących ruch (poza telegramami łączności zapowiadawczej),
  zobrazowanie sytuacji ruchowej (dla pip nie współpracującego z podsystemem zs) posterunku ruchu, stycz-
  nych torów szlakowych oraz sąsiednich posterunków ruchu z przyległymi do nich torami szlakowymi,
  automatyczne aktualizowanie sytuacji ruchowej,
  wprowadzanie (rejestrowanie) informacji otrzymywanych innymi środkami łączności (telefon, selektor.   radiotelefon),
  automatyczne i natychmiastowe przesyłanie informacji o zmianach w sytuacji ruchowej na kontrolowanym
  obszarze do podsystemu kr, posterunków sąsiednich i do terminali podsystemu apd,
  rejestrowanie wszystkich nadawanych i odbieranych informacji dotyczących bezpośrednio procesu rucho-
  wego dla określonego czasu,
  automatyczne prowadzenie podstawowej dokumentacji stacyjnej (dla wybranego posterunku w przypadku
  współpracy z zs):
  — dziennik ruchu,
  — raport o przebiegu pociągu,
  przeglądanie dokumentów opisujących sytuację ruchową:
  — dziennik ruchu dla wybranego posterunku,
  — raport o przebiegu pociągu,
  automatyczne przekazywanie, gromadzenie i udostępnianie na żądanie dyżurnego ruchu informacji o sytuacji ruchowej   na posterunkach sąsiednich i na szlakach za nimi,
  funkcje diagnostyczne w zakresie sygnalizacji:
  — ograniczenia dyspozycyjności systemu,
  — stanu rejestratora.
  — stanu łączności,
  współpraca z miejscowymi urządzeniami srk lub z podsystemem zs w celu automatyzacji generowania in-
  formacji (telegramów) o procesie ruchowym,
  włączanie i wyłączanie współpracy z miejscowymi urządzeniami srk lub z zs,
  współpraca z podsystemem kr w celu automatycznego lokalizowania dowolnego pociągu znajdującego się
  w obszarze kontrolowanym przez system ksr,
  współpraca z podsystemem kr w celu pozyskiwania rozkładu jazdy dla posterunku ruchu i dla pociągu,
  archiwizowanie informacji dotyczących bezpośrednio procesu ruchowego,
  odtwarzanie na żądanie podstawowych dokumentów stacyjnych z zadanego okresu czasu w ramach zarchiwizowanych   danych.
Funkcje piop są realizowane na obszarze posterunku wraz ze stycznymi torami szlakowymi. Dla podsystemu
ILTOR-PIoP współpracującego z podsystemem ILTOR-ZS funkcje piop realizowane są dla obszaru zdalnego
sterowania wraz ze stycznymi torami szlakowymi, a zobrazowanie sytuacji ruchowej prezentowane jest na monitorach zs.

IZKR:
Są jakieś ruchy w kierunku EDR bo Centrala rozesłała pismo na zakłady celem wskazania stacji gdzie EDR mógłby być testowany. Założenia:
1. trzy sąsiednie stacje
2. jedna ze stacji powinna być stacją węzłową na której są uruchamiane/kończące bieg pociągi
3. urządzenia srk różne
4. stacja nie może być przewidziana do modernizacji przez chyba 4 lata (czyli takie długie testy?)
5. bardo dobra łączność teletechniczna (awaryjność ustawiona na minimum)
6. odcinek objęty testem musi się znajdować pod jednym nadzorem IDDE
7....
8.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej