Forum Główne > Ruch kolejowy
elektroniczny dziennik ruchu
robhad:
Główne założenia i cechy elektronicznego dziennika ruchu ILTOR-PIoP:
djuzi:
Gdyby zginęło w czeluściach internetów, to tu w wersji tekstowej:
Założenia funkcjonalne podsystemu przekazywania informacji o pociągach
(ILTOR—PIoP)
Podsystem przekazywania informacji o pociągach wspomaga działania dyżurnych ruchu w zakresie:
prowadzenia ruchu,
wykonywania dokumentów stacyjnych,
komunikacji z dyspozytorem
komunikacji z dyżurnymi na sąsiednich posterunkach ruchu
— komunikacji z dróżnikami.
Funkcje podsystemu pip:
wymiana informacji w postaci telegramów o ustalonym formacie:
— z dyspozytorem.
— z dyżurnymi ruchu na sąsiednich posterunkach zapowiadawczych,
— z dróżnikami,
łączność zapowiadawcza z sąsiednimi posterunkami,
wymiana informacji (telegramów) organizujących ruch (poza telegramami łączności zapowiadawczej),
zobrazowanie sytuacji ruchowej (dla pip nie współpracującego z podsystemem zs) posterunku ruchu, stycz-
nych torów szlakowych oraz sąsiednich posterunków ruchu z przyległymi do nich torami szlakowymi,
automatyczne aktualizowanie sytuacji ruchowej,
wprowadzanie (rejestrowanie) informacji otrzymywanych innymi środkami łączności (telefon, selektor. radiotelefon),
automatyczne i natychmiastowe przesyłanie informacji o zmianach w sytuacji ruchowej na kontrolowanym
obszarze do podsystemu kr, posterunków sąsiednich i do terminali podsystemu apd,
rejestrowanie wszystkich nadawanych i odbieranych informacji dotyczących bezpośrednio procesu rucho-
wego dla określonego czasu,
automatyczne prowadzenie podstawowej dokumentacji stacyjnej (dla wybranego posterunku w przypadku
współpracy z zs):
— dziennik ruchu,
— raport o przebiegu pociągu,
przeglądanie dokumentów opisujących sytuację ruchową:
— dziennik ruchu dla wybranego posterunku,
— raport o przebiegu pociągu,
automatyczne przekazywanie, gromadzenie i udostępnianie na żądanie dyżurnego ruchu informacji o sytuacji ruchowej na posterunkach sąsiednich i na szlakach za nimi,
funkcje diagnostyczne w zakresie sygnalizacji:
— ograniczenia dyspozycyjności systemu,
— stanu rejestratora.
— stanu łączności,
współpraca z miejscowymi urządzeniami srk lub z podsystemem zs w celu automatyzacji generowania in-
formacji (telegramów) o procesie ruchowym,
włączanie i wyłączanie współpracy z miejscowymi urządzeniami srk lub z zs,
współpraca z podsystemem kr w celu automatycznego lokalizowania dowolnego pociągu znajdującego się
w obszarze kontrolowanym przez system ksr,
współpraca z podsystemem kr w celu pozyskiwania rozkładu jazdy dla posterunku ruchu i dla pociągu,
archiwizowanie informacji dotyczących bezpośrednio procesu ruchowego,
odtwarzanie na żądanie podstawowych dokumentów stacyjnych z zadanego okresu czasu w ramach zarchiwizowanych danych.
Funkcje piop są realizowane na obszarze posterunku wraz ze stycznymi torami szlakowymi. Dla podsystemu
ILTOR-PIoP współpracującego z podsystemem ILTOR-ZS funkcje piop realizowane są dla obszaru zdalnego
sterowania wraz ze stycznymi torami szlakowymi, a zobrazowanie sytuacji ruchowej prezentowane jest na monitorach zs.
IZKR:
Są jakieś ruchy w kierunku EDR bo Centrala rozesłała pismo na zakłady celem wskazania stacji gdzie EDR mógłby być testowany. Założenia:
1. trzy sąsiednie stacje
2. jedna ze stacji powinna być stacją węzłową na której są uruchamiane/kończące bieg pociągi
3. urządzenia srk różne
4. stacja nie może być przewidziana do modernizacji przez chyba 4 lata (czyli takie długie testy?)
5. bardo dobra łączność teletechniczna (awaryjność ustawiona na minimum)
6. odcinek objęty testem musi się znajdować pod jednym nadzorem IDDE
7....
8.
Nawigacja
Idź do wersji pełnej