Forum Główne > Ruch kolejowy
Zasady ruchu na styku stacja PLK-prywatna i odwzor. na makiecie
jageer:
--- Cytat: Paweł w 19 Wrzesień 2014, 14:28:09 ---Sytuacja jest podobna do dwóch okręgów zapowiadawczych na stacji, pomiędzy którymi działa blokada stacyjna, tyle że okręgi są różnymi stacjami różnych zarządców.
--- Koniec cytatu ---
Ok, ale to są 2 okręgi, jedna stacja! A Andrev napisał:
--- Cytat: Andrev w 18 Wrzesień 2014, 19:46:13 ---Oczywiście że może i z autopsji znam taki przypadek. Ponadto jazda pomiędzy 2 stacjami odbywa się na zasadach blokady stacyjnej.....
--- Koniec cytatu ---
Przykład, który przytoczyłeś dotyczy np szybu Pułaski, KMO itp itd. Więc, tutaj sytuacja jest podobna jak na stacji z kilkoma okręgami. Przy czym jeden obsługuje jeden podmiot, drugi drugi. Więc, tu może wystąpić sytuacja z blokadą stacyjną.
Co do "SZtów" to WZ, mimo posiadania "trzech pulpitów" nadal jest jedną stacją ;)
A co do Zabrza Biskupic i PLK, to te posterunki "górne" Kotlarniane, nie mają już blokad. Po zbudowaniu nowego Michała, złodzieje nigdy nie pozwolili na uruchomienie blokad, a Biskupice-KMO, to już historia, ponieważ na szlaku jest most, który "ukończy" 100 lat i szlak będzie zwinięty ;)
--- Cytat: Andrev w 19 Wrzesień 2014, 14:49:51 ---Dodam jeszcze że urządzenia są oczywiście przekaźnikowe. Dyżurny nr 1 po ułożeniu drogi przebiegu w swoim okręgu obsługuje przycisk dania zgody, przebieg w jego okręgu się utwierdza. Następnie dyżurny nr 2 po ułożeniu drogi przebiegu u siebie obsługuje przycisk odpowiedniego semafora - czyli tutaj już normalnie. Jeśli nie otrzymał zgody to mimo że drogę ma przygotowaną sygn. zezwalającego nie wyświetli.
--- Koniec cytatu ---
No to jak CS. Tam wyk obraca wajchy i świeci manewry. Natomiast jazdy pociągowe, to układa drogę, daje zgode i dyżurny świeci jazde pociągową.
TaKeT:
Po lekturze nowych informacji chyba jednak wykonam tą "stacje" jako po prostu osobny okręg manewrowy nastawiany z innej nastawni... Wyjazd z takiego okręgu obsługiwanego przez nastawnie manewrową powinien odbywać się na blokadzie stacyjnej? Czy tylko telefon do dysponującej i "podaj tarcze bo chce wyjechać "?
jageer:
--- Cytat: TaKeT w 19 Wrzesień 2014, 18:23:25 ---Po lekturze nowych informacji chyba jednak wykonam tą "stacje" jako po prostu osobny okręg manewrowy nastawiany z innej nastawni... Wyjazd z takiego okręgu obsługiwanego przez nastawnie manewrową powinien odbywać się na blokadzie stacyjnej? Czy tylko telefon do dysponującej i "podaj tarcze bo chce wyjechać "?
--- Koniec cytatu ---
Przykład: Kraków Płaszów. Nastawnia manewrowa ma swój okręg, osłonięty wykolejnicą. Z dysponującej daje się grupę zgód i wtedy wyk może otworzyć wykolejnicę i sobie sterować grupą rozjazdów, domyślnie sterowanych z dysponującej. Fajnie wygląda to, jak się siedzi za pulpitem, a wajchy się "same" obracają i stawiają TM-y :D
Ewentualnie możesz zrobić tam jakiś posterunek manewrowy. I też zrobić jakieś żeberko lub zgodę na otwarcie Wk np i podanie TM-a. Tylko tam, są w sumie 2 wajchy.... Więc bym robił coś bardziej w stylu "elektrozamków".
TaKeT:
Tutaj to będzie bardziej tak że dysponująca wpuści manewr (po zgodzie manewrowej) manewrowa zrobi swoje i będzie chciała wypuścić manewr to zapyta o pozw. dysponująca, podciągnie manewr pod tarczę dysp. i tyle... ;)
jageer:
Jeszcze jest kwestia, która mi się przypomniała. Elektrownia Skawina i stacja Podbory Skawińskie. Na elektrowni, są ręczne SRK, bez Tm itp, ISDR obsługuje tylko WK. Jak otworzy WK, to dyżurny z nastawni PLK-owej, może podać TM do elektrowni od siebie i wjazd z elektrowni do siebie. To też jest sposób ;)
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej