Autor Wątek: Dziwne komory  (Przeczytany 42823 razy)

Offline jageer

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1276
  • Specjalista ds. prowadzenia ruchu.
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: Dziwne komory
« Odpowiedź #15 dnia: 12 Październik 2014, 12:52:17 »
To, że są jeszcze głowice z 6 komorami to czasami zbyteczność ich wymiany skoro są sprawne i prawidłowo podają sygnały.

Jeszcze, są stacje, gdzie można spotkać 2 zielone... Ogólnie, dopóki nie wymienią, na niektórych stacjach pozostałości to w instrukcji zostanie zapis o "starych sygnałach".

Z tego co pamiętam to wg instrukcji WTB-E10 na posterunkach odgałęźnych bez semaforów wyjazdowych sygnały zastępcze są dopuszczone do eksploatacji tylko za zgodą, więc standardowo powinno ich nie być (wiadomo że w rzeczywistości są na większości podg.), więc taka sytuacja dla mnie może być zupelnie normalna. Po Szczekocinach planowano były wnioski by rozważać zasadność stosowania światła białego migającego  ;) na posterunkach odgałęźnych.

Znam kilka podg, gdzie, są SZ-ty, ale po torze "lewym" zostały wyłączone, mimo, że są tam blokady 2 kierunkowe...
Co do "zakazywania" i ograniczania SZ-tów, jest to dla mnie bez sensu. Po to on jest, żeby nie zatrzymywać w razie "W" pociągu pod słupem, tylko mrugnąć i jedzie "na przelocie". Niby uzasadnienie jest, że jak dyżurny ma podyktować rozkaz, to bardziej pomyśli, bo Sz to tylko "podciągnięcie" przycisku, a potem się okazuje, że jest "problem".
Tak też można mili moi.
Tor zajęty, a wjazd stoi.

Offline Zacha

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 445
    • Zobacz profil
  • Skąd: podg Lumpago
Odp: Dziwne komory
« Odpowiedź #16 dnia: 12 Październik 2014, 15:46:38 »
Ale w czym ma niby pomóc wyłączenie Sz-tów tylko na podg? Czym się to różni od semafora wyjazdowego ze stacji?
Sz na Tm

Offline Droznik

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 283
    • Zobacz profil
  • Skąd: Pandionowo
Odp: Dziwne komory
« Odpowiedź #17 dnia: 12 Październik 2014, 17:17:55 »
Jagger statystyki chłopie statystyki.
Plan na 2014 rok narodowego zarządcy torów mówi jasno, aby ograniczyć liczbę podawanych Sz, (a gdzie Sz podaję się notorycznie wykluczyć ich z używania) co powoduję wzrost czynnika bezpieczeństwa na linii. Jednak że nie uwzględnili tego że rozkaz pisemny jest droższy niż użycie Sz-a. Wszak liczą się tylko słupki a nie finanse (oczywiście tylko w tej kwestii). Więc sam powiedz co lepiej brzmi dla zarządcy:   "Dziś na zmianie podałem 3 Sz" czy "Dziś nie podałem żadnego Sz-a, tylko wypisałem 3 rozkazy" 

Pracuję w firmie, która wstydzi się swoich pracowników.

Offline EN57-002

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 661
    • Zobacz profil
  • Skąd: Chorzów
Odp: Dziwne komory
« Odpowiedź #18 dnia: 12 Październik 2014, 19:54:54 »
OIDP to szóstki były chyba dlatego,  że na początku nie dopuścili sygnałów "migających "
A co ma sygnał migający do semaforów 6 komorowych? Białe w nich i tak było, a czy stałe czy migające to i tak jedna komora była dla niego przeznaczona. Schematy rozmieszczenia komór wystarczy wpisać w wyszukiwarce.
Znam kilka podg, gdzie, są SZ-ty, ale po torze "lewym" zostały wyłączone, mimo, że są tam blokady 2 kierunkowe...
Znany posterunek Sprowa jest podg z czynnymi Sz-mi na tor lewy, co w znanej sytuacji nastąpiło.
« Ostatnia zmiana: 12 Październik 2014, 20:10:06 wysłana przez EN57-002 »

Offline TaKeT

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 140
    • Zobacz profil
  • Skąd: X
Odp: Dziwne komory
« Odpowiedź #19 dnia: 12 Październik 2014, 23:27:38 »
Nie chodziło mi o Sz tylko o inne np. S3, S8, S11...  Ale nie wiem czy to prawda, tylko obiło mi się to o uszy... 


Jak masz stare E1, to jakbyś mógł sprawdź czy w czasie gdy normalnie obowiązywały sygnały sześciokomorowe były w nich światła migające.

Offline axtomek

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 105
    • Zobacz profil
  • Skąd: Z-Nienacka
Odp: Dziwne komory
« Odpowiedź #20 dnia: 13 Październik 2014, 09:56:55 »
Ja również słyszałem, że semafory 6 komorowe to pozostałość z czasów, gdy nie było pulsującego żółtego, na ograniczenie, tylko podawano dwa zielone. Zresztą nie tylko stary układ komór jest w przypadku 6 komorowych. W Pilawie też jest stary układ komór (z dwoma zielonymi), ale nie w sześciokomorowcu.

Offline EN57-002

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 661
    • Zobacz profil
  • Skąd: Chorzów
Odp: Dziwne komory
« Odpowiedź #21 dnia: 13 Październik 2014, 10:50:49 »
Może tak być, że gdy stosowano głowice 6 komorowe sygnałów migających nie było. W instrukcji o sygnalizacji z 1958 jedynym migowym światłem był Sz. Migowe światła (zielone i pomarańczowe) pojawiają się w E1 z 1970r.

Offline jageer

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1276
  • Specjalista ds. prowadzenia ruchu.
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: Dziwne komory
« Odpowiedź #22 dnia: 13 Październik 2014, 15:14:43 »
Znany posterunek Sprowa jest podg z czynnymi Sz-mi na tor lewy, co w znanej sytuacji nastąpiło.

Ja piszę o SZcie podanym z toru lewego semafora wjazdowego na Podg, z prawego zawsze podasz na lewy, nawet jak nie ma na słupie W24.

Jagger statystyki chłopie statystyki.

A walą mnie statystyki. Nie będę pisał tutaj o pewnych przykładach, gdzie dyrektor nakazał pracować dyżurnym "lekko niezgodnie z przepisami", byle ograniczyć Szty. Ja tam wolę mrugnąć, niż pracować w "wymieniony sposób", który jest bardziej niebezpieczny i nieprzepisowy, a jak coś się stanie, to będzie gorzej.

Co do statystyk - na stacji pewnej dużej, jest automatyk, który raz na tydzień "sprawdza" Szty. I to na wszystkich słupach, zarówno na tor prawy i lewy. Stacja ma 18 torów, 8 semów wjazdowych, co daje nam razem 36 + 8 semaforów. Jak policzymy, że wyjazdy mruga z NO i bez daje nam to 72 Szty + 8 na wjazdach. Czyli dodatkowe 80 Sztów na tydzień....
Tak też można mili moi.
Tor zajęty, a wjazd stoi.

Offline EN57-002

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 661
    • Zobacz profil
  • Skąd: Chorzów
Odp: Dziwne komory
« Odpowiedź #23 dnia: 14 Październik 2014, 11:10:12 »
Znany posterunek Sprowa jest podg z czynnymi Sz-mi na tor lewy, co w znanej sytuacji nastąpiło.

Ja piszę o SZcie podanym z toru lewego semafora wjazdowego na Podg, z prawego zawsze podasz na lewy, nawet jak nie ma na słupie W24.
To też dokładnie o tym piszę, w znanym podg. dla poc. 31101 podano Sz na wjazdowym, z toru lewego, ze wskaźnikiem W24. Poc. wjechał na prawy.

Offline jageer

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1276
  • Specjalista ds. prowadzenia ruchu.
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: Dziwne komory
« Odpowiedź #24 dnia: 14 Październik 2014, 15:18:29 »
A fakt, tak tam było. Pomyliły mi się posterunki. Zwracam honor  :)
Tak też można mili moi.
Tor zajęty, a wjazd stoi.

Offline MaKu

  • Moderator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 565
  • Starszy Dyżurny Ruchu
    • Zobacz profil
Odp: Dziwne komory
« Odpowiedź #25 dnia: 15 Październik 2014, 19:18:40 »
Troszeczkę zeszliście z tematu.
Odnośnie "Szczekocin", wkleiłem do odpowiedniego tematu.
http://isdr.pl/index.php/topic,134.90.html

Offline Droznik

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 283
    • Zobacz profil
  • Skąd: Pandionowo
Odp: Dziwne komory
« Odpowiedź #26 dnia: 16 Październik 2014, 10:46:00 »
Konserwacje i sprawdzanie SZ nie wchodzą w statystyki. Odpisywane są przez automatyków w 2 części E-1758. Liczą się tylko te które zostały podane podczas "działania prawidłowego urządzeń". Zresztą ja tylko myślę jak oni liczą liczbę Sz? Czy to co w SEPE wisi, czy mają jakąś tam metodę na liczenie ;p
Pracuję w firmie, która wstydzi się swoich pracowników.

Offline Andrev

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 117
    • Zobacz profil
Odp: Dziwne komory
« Odpowiedź #27 dnia: 16 Październik 2014, 13:50:47 »
Liczą się tylko te które zostały podane podczas "działania prawidłowego urządzeń". Zresztą ja tylko myślę jak oni liczą liczbę Sz? Czy to co w SEPE wisi, czy mają jakąś tam metodę na liczenie ;p

Jeśli jest jazda na Sz to raczej nie jest to prawidłowe działanie urządzeń ;) No z wyjątkiem oczywiście przypadków nieprzystosowanych blokad liniowych, lub braku przebiegów w urz. stacyjnych przy przystosowanej blokadzie i wyjazdach na tory lewe. Właśnie w kierunku poprawy działania urządzeń oraz przystosowywaniu blokad powinno iść ograniczanie zastępczych, a nie zastąpienie ich rozkazdami pisemnymi...

A jak są liczone zastępcze? Nie wiem dokładnie jak prowadzone są statystyki i kto się z nich rozlicza niemniej zabeczpieczeniowcy przy zbieraniu analizy dotyczącej urządzeń zazwyczaj pytają ile było zastępczych na daną usterkę.

Offline jageer

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1276
  • Specjalista ds. prowadzenia ruchu.
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: Dziwne komory
« Odpowiedź #28 dnia: 16 Październik 2014, 18:59:25 »
A jak są liczone zastępcze? Nie wiem dokładnie jak prowadzone są statystyki i kto się z nich rozlicza niemniej zabeczpieczeniowcy przy zbieraniu analizy dotyczącej urządzeń zazwyczaj pytają ile było zastępczych na daną usterkę.

Co miesiąc u mnie zbieramy statystyki z nastawni. Czy Sz był użyty w związku z usterką, czy sytuacją ruchową, można łatwo poznać po wpisach w E1758. Generalnie zbieramy to, potem idzie to do dyra technicznego i dalej do UTK.
Tak też można mili moi.
Tor zajęty, a wjazd stoi.

Offline axtomek

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 105
    • Zobacz profil
  • Skąd: Z-Nienacka
Odp: Dziwne komory
« Odpowiedź #29 dnia: 15 Grudzień 2014, 08:40:20 »
Ja również słyszałem, że semafory 6 komorowe to pozostałość z czasów, gdy nie było pulsującego żółtego, na ograniczenie, tylko podawano dwa zielone. Zresztą nie tylko stary układ komór jest w przypadku 6 komorowych. W Pilawie też jest stary układ komór (z dwoma zielonymi), ale nie w sześciokomorowcu.

Udało mi się w piątek sfocić tego cudaka