Autor Wątek: Dziwne komory  (Przeczytany 113264 razy)

Offline Paweł Piotr

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 456
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kraków
Odp: Dziwne komory
« Odpowiedź #30 dnia: 15 Grudzień 2014, 10:49:53 »
Do niedawna na stacji Kraków Batowice były eksploatowane semafory wyjazdowe trzykomorowe, gdzie na wyjazd po krzywym wyświetlano dwa zielone światła..

Offline jageer

  • Projektant
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1395
  • Podg. Papago
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: Dziwne komory
« Odpowiedź #31 dnia: 11 Październik 2017, 19:07:39 »
Odkopuję temat - stary semafor vs nowy z kombudu :) Tak samo To - obecnie górny pomarańczowy, a na nowej dół ...


Offline Paweł Piotr

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 456
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kraków
Odp: Dziwne komory
« Odpowiedź #32 dnia: 11 Październik 2017, 21:48:41 »
Na tym semaforze ustawiono komory wg obowiązującego w Ie-4(WTB-E10) układu komór - od góry: czerwona, zielona, biała. Chodzi o to, by sygnał Sz wyświetlany na tym semaforze był lepiej widoczny poprzez oddzielenie komory światła czerwonego od komory światła białego jedną komorą (tu - światła zielonego). No i uaktualniono opis tego semafora (chyba, że w poprzednim wykonaniu nie podawał sygnału Ms2, a teraz będzie podawał).  ;D
Przeglądając ten wątek trafiłem na zdjęcie, które nie jest zdjęciem z Krakowa Płaszowa, kolego EN57-002....  :P
« Ostatnia zmiana: 11 Październik 2017, 22:26:34 wysłana przez Paweł Piotr »

Offline EN57-002

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 772
    • Zobacz profil
  • Skąd: Chorzów
Odp: Dziwne komory
« Odpowiedź #33 dnia: 12 Październik 2017, 10:03:10 »
Przeglądając ten wątek trafiłem na zdjęcie, które nie jest zdjęciem z Krakowa Płaszowa, kolego EN57-002....  :P
To też w tym poście https://isdr.pl/index.php/topic,460.msg6963.html#msg6963 napisałem, że chyba z Kr-wa Płaszowa, ale wygląda to na Prokocim Towarowy. Się aż tak dobrze tam nie znam, a lazłem z Krakowa Płaszowa po torze 20c tej stacji w stronę grupy towarowej.

Offline Paweł Piotr

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 456
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kraków
Odp: Dziwne komory
« Odpowiedź #34 dnia: 12 Październik 2017, 10:25:09 »
A to teraz wszystko jasne. Szedłeś po torze 20c (tzw. torze łącznikowym), który jest wykorzystywany do przekazywania lokomotyw spalinowych, pracujących na stacji Kraków Prokocim Towarowy, do i z lokomotywowni Kraków Płaszów, na tzw. wyposażenie. Granicą między stacjami Kraków Płaszów i Kraków Prokocim Towarowy jest miejsce ustawienia sygnalizatora Y/m. W załączniku stosowny obrazek.

Offline jageer

  • Projektant
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1395
  • Podg. Papago
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: Dziwne komory
« Odpowiedź #35 dnia: 12 Październik 2017, 19:03:10 »
No i uaktualniono opis tego semafora (chyba, że w poprzednim wykonaniu nie podawał sygnału Ms2, a teraz będzie podawał).  ;D

Do tej pory sygnały wyjazdowe ze stacji Krynica nie miały możliwości podania sygnału manewrowego i SZta.... Natomiast po podłączeniu MOR-1 taka opcja jest  :)

Offline Paweł Piotr

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 456
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kraków
Odp: Dziwne komory
« Odpowiedź #36 dnia: 12 Październik 2017, 19:47:08 »
No, no. Sz-ta miały - wjazdowy i wyjazdowe. Natomiast nie miały sygnału Ms2 (oczywiście tylko wyjazdowe). Jak to na takiej malutkiej stacyjce z ręcznymi kluczowymi usrk. Jak montowali MOR-a to i semafory nowe dali z poprawnym aktualnym oznaczeniem (i poprawną kolejnością komór...).
W załączniku schemat ze starymi usrk...   ;D
« Ostatnia zmiana: 12 Październik 2017, 20:51:09 wysłana przez Paweł Piotr »

Offline jageer

  • Projektant
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1395
  • Podg. Papago
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: Dziwne komory
« Odpowiedź #37 dnia: 13 Październik 2017, 13:19:41 »
Ten układ jest nieaktualny żeberka nie ma od dawna i Anglika a sz na wyjazdowych tez, a wiem to z gruntu ... (Z urządzeń). Co do MOR to jest w trakcie poprawek 😀

Offline Paweł Piotr

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 456
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kraków
Odp: Dziwne komory
« Odpowiedź #38 dnia: 13 Październik 2017, 13:43:53 »
Schemat zamieściłem nie z uwagi na układ torowy, a ze względu na semafory - powtarzam je na zdjęciu. Jeśli nie było tam sygnału Sz (oczywiście jest taka możliwość, bo na wielu małych stacyjkach tak właśnie było), to po co ustawiono semafory z komorą światła białego, za dużo pieniędzy mieli na czterokomorowe z boku i trzykomorowy z prostego? Dopuszczam też taką możliwość, że do wiwatu...  ;D

Offline jageer

  • Projektant
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1395
  • Podg. Papago
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: Dziwne komory
« Odpowiedź #39 dnia: 13 Październik 2017, 20:25:22 »
:) Świeże foto. Wiele jest posterunków z nieczynnymi komorami. Może był plan, że dołożą kiedyś.... Remont stacji był w 1987r. więc dokładnie po 30 latach, nadchodzi nowe, w tym teraz także urządzenia.
 

Offline Paweł Piotr

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 456
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kraków
Odp: Dziwne komory
« Odpowiedź #40 dnia: 13 Październik 2017, 20:30:49 »
Miałem rację - do wiwatu. Serdecznie dziękuję za wspaniałe foto, które zasili moją biblioteczkę archiwaliów, takie zdjęcia są bardzo cenne, jeszcze raz dzięki i pozdrawiam...  ;D