Autor Wątek: Dziwne komory  (Przeczytany 109740 razy)

Offline Pr1

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 329
    • Zobacz profil
  • Skąd: Pr
Dziwne komory
« dnia: 09 Październik 2014, 22:28:42 »
Jaki jest cel tego, że po modernizacji komory zostały umieszczone w taki sposób? Znam pozycję tylko czerwonego i o ten mi głównie chodzi.
Chodzi o posterunek odgałęźny Józefinów. Po wymianie wszystkich urządzeń sterowanie zostało przeniesione do Pruszkowa i są takie semafory.

Offline gumini_0317

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 30
    • Zobacz profil
  • Skąd: z Tarnowa
Odp: Dziwne komory
« Odpowiedź #1 dnia: 09 Październik 2014, 23:29:52 »
Liczy się obraz na semaforze, a nie kolejność komór.

Offline uetam

  • Administrator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 391
    • Zobacz profil
  • Skąd: IZ Wrocław
Odp: Dziwne komory
« Odpowiedź #2 dnia: 09 Październik 2014, 23:56:44 »
Dokładnie. Z tego co kojarzę ten semafor i tak podaje się tylko na "prosto" wiec układ komór nie ma znaczenia.

Offline TaKeT

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 143
    • Zobacz profil
  • Skąd: X
Odp: Dziwne komory
« Odpowiedź #3 dnia: 10 Październik 2014, 07:20:39 »
Ha,  on nawet (teoretycznie) nie mógłby podawać na bok...

Czasem można trafić na jakieś oryginalne rozwiązania - np. Jaworzyna Śl.  gdzie trójkomorowe semafory mają od góry zielone, czerwone i pomarańczowe, a pod nimi jest Tm :)

Offline EN57-002

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 771
    • Zobacz profil
  • Skąd: Chorzów
Odp: Dziwne komory
« Odpowiedź #4 dnia: 10 Październik 2014, 09:57:17 »
Mógłby, jeżeli przyjmiemy teoretycznie, że jest pozbawiony komory światła białego (nie była np. w projekcie), to od góry mając zielone, pomarańczowe, czerwone, pomarańczowe jak najbardziej może podać na bok na wjazd, jako drogowskaz, na wyjazd z boku.
 Na zdjęciu semafory Kr-ów Płaszów
« Ostatnia zmiana: 10 Październik 2014, 10:01:06 wysłana przez EN57-002 »

Offline jageer

  • Projektant
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1395
  • Podg. Papago
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: Dziwne komory
« Odpowiedź #5 dnia: 10 Październik 2014, 11:37:22 »
Koleje piaskowe, semafory 4ro komorowe od góry: zielone,pomarańczowe,czerwone,białe.

Dlaczego tak? Tam prędkości szlakowe, są niskie, więc nawet jak podaje się w bok bez przelotu, świeci tylko pomarańcza.
Podobnie jest na niektórych stacjach na PLK...

Offline TaKeT

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 143
    • Zobacz profil
  • Skąd: X
Odp: Dziwne komory
« Odpowiedź #6 dnia: 10 Październik 2014, 16:18:26 »
@EN57-002 jak to tak możliwość Sz'ta tracić :)

Offline jageer

  • Projektant
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1395
  • Podg. Papago
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: Dziwne komory
« Odpowiedź #7 dnia: 10 Październik 2014, 18:47:16 »
@EN57-002 jak to tak możliwość Sz'ta tracić :)

Z tego co kolega pisze, to jest Płaszów. Fakt, tam są przekaźniki, ale projektowane "po staremu". Z tych na zdjęciu da się bez problemu podać SZ (na wszystkich w płaszowie), natomiast nie ma W24, bo nie ze wszystkich torów można wyjechać na lewy do Bonarki i KG... Są po prostu przystosowane do jazdy tylko "prosto". Szkoda, że nie widzę, na foto oznaczeń semaforów, więc trudno stwierdzić które, a być może to jest semafor do PrA lub z PRB, więc jest to fragment danego podg włączonego do Płaszowa.

Offline EN57-002

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 771
    • Zobacz profil
  • Skąd: Chorzów
Odp: Dziwne komory
« Odpowiedź #8 dnia: 10 Październik 2014, 21:22:51 »
To są semafory wyjazdowe z Kr-wa (tak myślę) Płaszowa grupy towarowej, następna grupa towarowa to już na pewno Kr-ów Prokocim, na kierunek Kr-ów Bonarka. To jest ta grupa torowa przy Zalewie Bagry.

Offline TaKeT

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 143
    • Zobacz profil
  • Skąd: X
Odp: Dziwne komory
« Odpowiedź #9 dnia: 10 Październik 2014, 22:01:09 »
Apropo układu komór to znalazłem jeszcze coś takiego; http://www.kw.rail.pl/details.php?image_id=11973

Offline jageer

  • Projektant
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1395
  • Podg. Papago
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: Dziwne komory
« Odpowiedź #10 dnia: 11 Październik 2014, 10:33:15 »
To są semafory wyjazdowe z Kr-wa (tak myślę) Płaszowa grupy towarowej, następna grupa towarowa to już na pewno Kr-ów Prokocim, na kierunek Kr-ów Bonarka. To jest ta grupa torowa przy Zalewie Bagry.

Nie ma w płaszowie grupy towarowej. Jeżeli to jest od strony zalewu, to będzie wjazd z Olszy, dalej 1 tor idzie na PRA, a drugi idzie z PRB.... więc, jednym da się dalej jechać, drugim "nie". I to było kiedyś KPA, a potem zlikwidowali ten podg i podpięli pod KP.
Tak na prawdę, zlikwidowano już tam rozjazdy i z Olszy z lewego można wjechać na KP, do Olszy też tylko pojechać po lewym. A z PRA można jechać tylko na prosto do Olszy, dlatego tam są 3 komory.

Offline Andrev

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 117
    • Zobacz profil
Odp: Dziwne komory
« Odpowiedź #11 dnia: 11 Październik 2014, 20:13:15 »
@EN57-002 jak to tak możliwość Sz'ta tracić :)

Z tego co pamiętam to wg instrukcji WTB-E10 na posterunkach odgałęźnych bez semaforów wyjazdowych sygnały zastępcze są dopuszczone do eksploatacji tylko za zgodą, więc standardowo powinno ich nie być (wiadomo że w rzeczywistości są na większości podg.), więc taka sytuacja dla mnie może być zupelnie normalna. Po Szczekocinach planowano były wnioski by rozważać zasadność stosowania światła białego migającego  ;) na posterunkach odgałęźnych.

Offline Droznik

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 283
    • Zobacz profil
  • Skąd: Pandionowo
Odp: Dziwne komory
« Odpowiedź #12 dnia: 11 Październik 2014, 20:28:41 »
Wiecie jeszcze jest układ semaforów 6 komorowych, gdzie chyba występują dwa światła zielone jak mi się wydaję.

http://jareks.zonk.pl/pekape/pix23/pkpj4435.jpg

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b1b1d6f3414e85eb.html
« Ostatnia zmiana: 11 Październik 2014, 20:33:00 wysłana przez Droznik »

Offline EN57-002

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 771
    • Zobacz profil
  • Skąd: Chorzów
Odp: Dziwne komory
« Odpowiedź #13 dnia: 12 Październik 2014, 11:25:00 »
Aby nie pisać głupot to sprawdziłem. Ostatni raz w instrukcji E1 sygnał z dwoma światłami zielonymi Sr3 i S3 był wydrukowany, czyli obowiązywał w 1958r. Sygnał z dwoma zielonymi światłami w pionie umieszczono w E1 z 1970 z tyłu z adnotacją o ważności jego do 31.12.1975r., ale już bez oznaczeń literowych. Następnie (należy zakładać, bo z PKP jak wiemy bywało róznie) został wycofany z użycia. To, że są jeszcze głowice z 6 komorami to czasami zbyteczność ich wymiany skoro są sprawne i prawidłowo podają sygnały.

Offline TaKeT

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 143
    • Zobacz profil
  • Skąd: X
Odp: Dziwne komory
« Odpowiedź #14 dnia: 12 Październik 2014, 12:35:58 »
OIDP to szóstki były chyba dlatego,  że na początku nie dopuścili sygnałów "migających "