To, że są jeszcze głowice z 6 komorami to czasami zbyteczność ich wymiany skoro są sprawne i prawidłowo podają sygnały.
Jeszcze, są stacje, gdzie można spotkać 2 zielone... Ogólnie, dopóki nie wymienią, na niektórych stacjach pozostałości to w instrukcji zostanie zapis o "starych sygnałach".
Z tego co pamiętam to wg instrukcji WTB-E10 na posterunkach odgałęźnych bez semaforów wyjazdowych sygnały zastępcze są dopuszczone do eksploatacji tylko za zgodą, więc standardowo powinno ich nie być (wiadomo że w rzeczywistości są na większości podg.), więc taka sytuacja dla mnie może być zupelnie normalna. Po Szczekocinach planowano były wnioski by rozważać zasadność stosowania światła białego migającego na posterunkach odgałęźnych.
Znam kilka podg, gdzie, są SZ-ty, ale po torze "lewym" zostały wyłączone, mimo, że są tam blokady 2 kierunkowe...
Co do "zakazywania" i ograniczania SZ-tów, jest to dla mnie bez sensu. Po to on jest, żeby nie zatrzymywać w razie "W" pociągu pod słupem, tylko mrugnąć i jedzie "na przelocie". Niby uzasadnienie jest, że jak dyżurny ma podyktować rozkaz, to bardziej pomyśli, bo Sz to tylko "podciągnięcie" przycisku, a potem się okazuje, że jest "problem".