Forum Główne > Urządzenia srk
S12 na semaforze, a na następnym S2
Paweł Piotr:
dejvid pisze:
(...) Sygnał S12 informuje, że za tym semaforem następuje jazda z prędkością 40km/h, a na następnym 40 albo 60, w związku z czym następuje zmiana toru, (...)
(...) czyli sygnał pokazuje Ci zmianę toru, (...)
(...) dyżurny ustawia Ci jeden przebieg z odbiciem na inny tor i wyświetla Ci S13 (...)
Sygnalizacja na polskiej kolei jest sygnalizacją szybkościową a nie sygnalizacją kierunku jazdy, więc wiązanie obrazów sygnałowych z kierunkiem jazdy jest nieuprawnione. Interpretacja sygnałów określa maksymalne prędkości, z jakimi można się poruszać w okręgach osłanianych tymi semaforami, i nie jest to wcale równoznaczne z tzw. jazdą na krzywo, czy na prosto. Sytuację zmiany sygnałów – zgodnie ze stanem faktycznym i przepisami - bardzo dobrze opisał TKt-48.
______________________________________________________________________
Nie stosuj proszę czerwonej czcionki w postach. Przeznaczona jest dla administratorów.
MaKu
TaKeT:
--- Cytuj ---Sygnalizacja na polskiej kolei jest sygnalizacją szybkościową a nie sygnalizacją kierunku jazdy...
--- Koniec cytatu ---
W ten sposób można wszystko wytłumaczyć... Może (a nawet na pewno) w papierach tak jest, ale czy znajdzie się ktoś kto widząc dwie pomarańcze ani razu nie pomyślał "o, na bok..."
TKt48:
Do lat 50 sygnalizacja rzeczywiście była kierunkowa a nie prędkościowa.
TaKeT:
To prawda... Choćby ,,świetny" stary sygnał S4 ,,Wolna droga ze zmniejszoną szybkością w innym kierunku niż S3" - 3 ramiona podniesione 8)
jageer:
Zdarzają się stacje, gdzie nawet wjazd na "prosto" jest na "2 pomarańcze".
Fakt, przyjęło się, że wtedy jest "na bok" :)
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej