Forum Główne > Urządzenia srk

S12 na semaforze, a na następnym S2

<< < (5/6) > >>

Paweł Piotr:
dejvid pisze:
(...) Sygnał S12 informuje, że za tym semaforem następuje jazda z prędkością 40km/h, a na następnym 40 albo 60, w związku z czym następuje zmiana toru, (...)

(...) czyli sygnał pokazuje Ci zmianę toru, (...)

(...) dyżurny ustawia Ci jeden przebieg z odbiciem na inny tor i wyświetla Ci S13 (...)

Sygnalizacja na polskiej kolei jest sygnalizacją szybkościową a nie sygnalizacją kierunku jazdy, więc wiązanie obrazów sygnałowych z kierunkiem jazdy jest nieuprawnione. Interpretacja sygnałów określa maksymalne prędkości, z jakimi można się poruszać w okręgach osłanianych tymi semaforami, i nie jest to wcale równoznaczne z tzw. jazdą na krzywo, czy na prosto. Sytuację zmiany sygnałów – zgodnie ze stanem faktycznym i przepisami - bardzo dobrze opisał TKt-48.

______________________________________________________________________
Nie stosuj proszę czerwonej czcionki w postach. Przeznaczona jest dla administratorów.
MaKu

TaKeT:

--- Cytuj ---Sygnalizacja na polskiej kolei jest sygnalizacją szybkościową a nie sygnalizacją kierunku jazdy...
--- Koniec cytatu ---

W ten sposób można wszystko wytłumaczyć... Może (a nawet na pewno) w papierach tak jest, ale czy znajdzie się ktoś kto widząc dwie pomarańcze ani razu nie pomyślał "o, na bok..."

TKt48:
Do lat 50 sygnalizacja rzeczywiście była kierunkowa a nie prędkościowa.

TaKeT:
To prawda... Choćby ,,świetny" stary sygnał S4 ,,Wolna droga ze zmniejszoną szybkością w innym kierunku niż S3" - 3 ramiona podniesione  8)

jageer:
Zdarzają się stacje, gdzie nawet wjazd na "prosto" jest na "2 pomarańcze".
Fakt, przyjęło się, że wtedy jest "na bok" :)

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej