Nawet nie ma takiej możliwości.
O! A to jest jeszcze ciekawsze od tego, że blokady liniowej nie trzeba obsługiwać podczas wprowadzonego telefonicznego zapowiadania pociągów
Aha, czyli na przykład podczas prowadzonych prac w urządzeniach (jak zauważył
Paweł Piotr może to być przeszkoda w prawidłowym działaniu blokady liniowej), gdy przez uprawnione osoby wprowadzone jest telefoniczne zapowiadanie pociągów - blokady
nie trzeba obsługiwać, a nawet
nie ma takiej możliwości! I dajmy na to, przy trwającej pół roku modernizacji, cały czas wyjeżdżamy na "Sz" lub rozkaz pisemny "S" wydany w celu umożliwienia pominięcia semafora z sygnałem "Stój"?
Urząd Transportu Kolejowego już zaciera rączki i szykuje pisma z nakazem eliminowania jazd na sygnał zastępczy
O tym, kiedy
stosuje się a kiedy
wprowadza się telefoniczne zapowiadanie pociągów stanowi par 28 ust. 16 instrukcji Ir-1.
W ust. 18 jest zdanie, którego w Twoich wypowiedziach mi brakuje.
W czasie, w którym obowiązuje telefoniczne zapowiadanie pociągów, podstawą do prowadzenia ruchu pociągów jest telefoniczne zapowiadanie pociągów, a urządzenia blokady liniowej należy obsługiwać pomocniczo jeśli to możliwe .
I jeszcze kilka uwag:
-
zazwyczaj - to słowo razi, kiedy mówimy o prowadzeniu ruchu pociągów...myślę, że warto przedstawiać jednoznaczne, konkretne argumenty najlepiej podparte stosowną instrukcją aby uniknąć niejasności,
- nigdy nie słyszałem o "pełnym TZP"
- czy blokada liniowa rzeczywiście coś przekazuje? czy raczej jest urządzeniem na podstawie którego prowadzony jest ruch pociągów...?
- zasadniczo instrukcje są po to, żeby ruch był prowadzony w zależności o instrukcje, a nie w zależności od dyżurnych. Historia pokazała kilka przypadków, kiedy to faktycznie ruch był prowadzony w zależności od dyżurnych, pech chciał, że ich "zależności" odbiegały od przyjętych instrukcji...
A my odbiegliśmy od zasadniczego tematu wątku