Forum Główne > Urządzenia srk

Symulator małej stacji z mechanicznymi USRK

<< < (10/31) > >>

taper:
Wsie ravno ;]. Jestem ciekaw jak cholerka, ale mam wątpliwości ciut innego typu. Co z przerżnięciem S1, czy też wykolejeniem? W końcu to multiplayer, a ludzie są różni. Nie zawsze się da alarmem zatrzymać, czy będzie to powodować wywalenie całego multi?

DamDam:
Taper: ja właśnie chcę być takim człowiekiem ;P W maszynie można wywołać radio stop, ale takie zabezpieczenie przed idiotami powinno być też na nastawni. A jak będzie z komunikacją? Jakiś chat?

taper:
Moge załatwić ts3. Na nastawnie to Panie trza mieć uprawnienia, rok stażu na www.isdr.pl  8).

marcinw:
Super, dzięki za odzew. Sam jestem ciekawy, co z tego wyjdzie :)

Każdy powinien mieć okazję do pobawienia się, czym będzie chciał. W przyszłości planuję, aby dyżurny miał możliwość wyrzucania tudzież banowania użytkowników ze swojej sesji, tak więc wielkiego problemu z trollami być nie powinno. Zastanawiam się też nad zrobieniem trybu szkoleniowego, wtedy gra wpuszczałaby do danego trybu multiplayera tylko wtedy, jeśli bezbłędnie przejdziemy odpowiedni tutorial :)

Teamspeak by się bardzo przydał, może zapodajcie namiary tu w wątku, to każdy będzie mógł się podłączyć. W symku jest prosty czat tekstowy, ale coś zewnętrznego się przyda na wypadek problemów z połączeniem.

Tu będzie przykładowy filmik z działania nastawni, jak się wgra:
http://youtu.be/k-92n_u5tsc

Tu można zobaczyć badziewny pseudo plan stacyjki (screenshot z góry), niemniej powinno się dać wyczytać z niego oznaczenie semaforów i zwrotnic.
https://www.dropbox.com/s/p1ou11aqg8h7ciq/plan.png?dl=0
Swoją drogą to wydaje mi się, że ta stacja ma masę błędów projektowych, ale na razie nic lepszego nie mam, a do testów wystarczy :)

Tu widok na nastawnicę ze wstępnymi modelami wszystkiego.
https://www.dropbox.com/s/s9wsoz3s68jn5el/nastawnia.png?dl=0

Nie ma jeszcze porządnej obsługi klawiatury, to co jest aktualnie:

* spacja - Czuwak
* ` - Otwarcie/zamkniecie okienka z czatem
* enter - Czat w trybie dyżurnego. Aby powrócić do sterowanie trzeba kliknąć gdzieś myszką.
* w s a d - Poruszanie się po nastawni w trybie dyżurnego (standardowe w stylu fps)W kabinie eu07 możemy się obracać trzymając prawy przycisk myszy, zaś przesuwać w lewo/prawo jeśli trzymamy środkowy.
Lokomotywę trzeba obsługiwać suwakami, w kabinie klikalny jest tylko przycisk czuwaka, nadmiarowy i rp1.
Ciakwostka - suwak nastaw kranu głównego ma w sobie wskaźnik ciśnienia w cylindrze lokomotywy oraz ostatniego wagonu - przydatne aby sprawdzić, czy hamulce działają sensownie (pewnie nie, więc za wszelkie info, jak zrobić, aby było lepiej, będę wdzięczny).

Aktualnie są następujące uproszczenia, o których wiem i planuję usunąć w najbliższym czasie:

* Każdy blok(?) obsługuje 1 przebieg. Trzeba pomyśleć, jak to skompresować :)
* Każdy semafor ma tylko jedną wajchę. Wajcha aktualnie jest sprytniejsza, niż w realu, bo automatycznie nastawi odpowiedni sygnał (S2 lub S3), niemniej chcę to ostatecznie rozdzielić na dwie.
* Tarcze ostrzegawcze ustawiają się automatycznie (no i model mam tylko dwustawnej). Nie jestem pewny, czy tak powinno być, czy też powinny mieć one osobne wajchy odpowiednio uzależnione?
* Przebiegi się wzajemnie wykluczają tylko wtedy, kiedy mają wspólne zwrotnice lub semafory, tak więc aktualnie można jednocześnie ustawić przebieg spod C4 i D4, co raczej prawidłowe nie jest...
* W razie potrzeby (np. ustawimy zły przebieg, albo pociąg, dla którego go ustawiliśmy, się rozłączy z serwerem) Pu możemy zresetować, trzymając klawisz blokowy przez 5 sekund. Jak to powinno być zrobione, aby było bardziej zgodne z rzeczywistością?
* Aktualnie program wpuszcza ludzi na naszą scenerię z danego kierunku automatycznie, jeśli semafor wjazdowy nie jest zablokowany jakimś przebiegiem oraz szlak przed semaforem wjazdowym jest wolny. Wydaje mi się, że docelowo powinienem dać dyżurnemu możliwość odmówienia zgodny na wjazd na naszą scenerię (coś w stylu blokady liniowej czy też telefonicznego zapowiadania), bo teraz to można się łatwo przyblokować, np. jeśli ktoś nam się pojawi od strony D4, a my właśnie kogoś wpuszczamy na tor 4 z przeciwnego kierunku...
* Samo prowadzenie eu07 to takie trochę minimum, tzn jest kran główny, nastawnik, bocznik, reset czuwaka oraz nadmiarowego, rp1 i to w sumie na razie wszystko (nie ma nawet nawrotnika) (yay, już jest, taka namiastka manewrów). Fizyka jest na podstawie starej MaSzynowej, więc pewnie wymaga poprawek.
* Nie ma jeszcze wielu sensownych dźwięków z wnętrza, no i wcale nie słychać pojazdów innych, niż nasz. Tu jak ktoś coś ma albo wie, jak zdobyć, to dajcie znać :)
* Jeśli dyżurny nam się rozłączy z sesją, to dla aktualnie podłączonych jest to katastrofa, bo nikt nie będzie mógł nic przestawić. Najlepiej wtedy po prostu uruchomić symka ponownie, to podłączy nas do nowej, aktywnej sesji, jak tylko ją znajdzie.
* Detekcji kolizji jeszcze nie ma, więc rozbić ani wykoleić się jeszcze nie da :)Pewnie jeszcze będę jeszcze dopisywał :)

uetam:
Adres serwera teamspeak którego będziemy używali przy testach:
nastawnia.cf:42407
http://www.teamspeak.com/?page=downloads a tutaj można pobrać klienta.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej