Autor Wątek: Symulator małej stacji z mechanicznymi USRK  (Przeczytany 250559 razy)

Offline marcinw

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 45
    • Zobacz profil
  • Skąd: Dunedin/Poznań/Toruń
Odp: Symulator małej stacji z mechanicznymi USRK
« Odpowiedź #120 dnia: 22 Czerwiec 2015, 01:15:40 »
Takie coś było, ale koledzy mówili, że raczej to rzadkość przy kształtowych. W takim razie chyba zrobię to na parametr i do każdego semafora będzie można sobie ustawić, czy ma mieć sprzęgło sygnałowe, to nie jest wielki problem.

Offline marcinw

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 45
    • Zobacz profil
  • Skąd: Dunedin/Poznań/Toruń
Odp: Symulator małej stacji z mechanicznymi USRK
« Odpowiedź #121 dnia: 22 Czerwiec 2015, 03:26:10 »
Proponuję tak na szybko zwiększyć szybkość działania hamulca ok. 8-krotnie.
A to wtedy nagłe nie będzie za szybkie? Zresztą chyba lepiej od razu zrobić porządnie.

Znasz się na tym, to może podpowiedz, jak to najłatwiej można by było zrobić?

Offline marcinw

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 45
    • Zobacz profil
  • Skąd: Dunedin/Poznań/Toruń
Odp: Symulator małej stacji z mechanicznymi USRK
« Odpowiedź #122 dnia: 22 Czerwiec 2015, 10:12:44 »
Dobra, chyba udało mi się popoprawiać te bugi z ustawianiem skłądu między torami oraz nie blokowanie szlaku przy wyjeździe pociągu. Teraz powinien być blokowany, jak macie ustawiony przebieg wyjazdowy. Pobieżnie sprawdziłem i wydaje się ok, ale dajcie, znać, czy to czegoś nie popsuło, np. z generowaniem przebiegów na większych stacjach itp.

Dodatkowo można się teraz łączyć do konkretnej sesji, dodałem też kilka wskaźników do edytora.

Wersja z poprawkami jest tutaj:
http://marcinw.eu/td2/eu07.v032.7z

Edit:
A właśnie, dzięki Mateuszowi defaultowa stacja (Cis) wygląda już znacznie lepiej :)

Ehh, sorki a pisanie post pod postem, ale tak to bywa, kiedy ja jestem aktywny, jak wszyscy śpią ;)
« Ostatnia zmiana: 22 Czerwiec 2015, 10:19:39 wysłana przez marcinw »

Offline Kolejarz

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 24
  • Typowy kolekcjoner mundurów.
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kraków
Odp: Symulator małej stacji z mechanicznymi USRK
« Odpowiedź #123 dnia: 22 Czerwiec 2015, 11:25:48 »
Zadam może głupie pytanie, ale czy wejście na drivera jest możliwe tylko wtedy kiedy jest client na dyżurnym, czy to ja mam jakiegoś buga?


Offline marcinw

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 45
    • Zobacz profil
  • Skąd: Dunedin/Poznań/Toruń
Odp: Symulator małej stacji z mechanicznymi USRK
« Odpowiedź #124 dnia: 22 Czerwiec 2015, 11:29:42 »
Zgadza się, bez aktywnych sesji nie można wejść na drivera, bo jeszcze nie mam sensownie zaimplementowanego trybu jednoosobowego.

Jak chcesz się tak tylko pobawić to po prostu odpal sobie nastawnię w drugim oknie lub na innym kompie.

Offline Paweł

  • Administrator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1047
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kęty
Odp: Symulator małej stacji z mechanicznymi USRK
« Odpowiedź #125 dnia: 22 Czerwiec 2015, 11:43:49 »
Teraz powinien być blokowany, jak macie ustawiony przebieg wyjazdowy.

Przebieg może zostać zwolniony zanim pociąg opuści obszar stacji. Co masz na myśli pisząc "blokowany"? Pociąg trafi na inny szlak, jeżeli dany jest "zablokowany"? Bo uzależnienia podania semafora wyjazdowego chyba nie ma. Powinno być coś w rodzaju rezerwacji szlaku przed podaniem sygnału wyjazdowego, np. na tym czacie u góry.

Offline Xoov

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 2
    • Zobacz profil
  • Skąd: Bc/Poz
Odp: Symulator małej stacji z mechanicznymi USRK
« Odpowiedź #126 dnia: 22 Czerwiec 2015, 11:51:57 »
Proponuję tak na szybko zwiększyć szybkość działania hamulca ok. 8-krotnie.
A to wtedy nagłe nie będzie za szybkie? Zresztą chyba lepiej od razu zrobić porządnie.

Znasz się na tym, to może podpowiedz, jak to najłatwiej można by było zrobić?
Jak chcesz to zrobić porządnie, to trzeba by zaimplementować SPKS (patrząc i sprawdzając, jak Q to przepisał na C++), co wiąże się z translacją jeszcze jednego pliku Pascala z hamulcami wagonowymi. Nie wiem, ile czasu to zajmie. Zmiana jednej stałej będzie działaniem doraźnym, ale od razu poprawi sytuację. Na chwilę obecną sterowność hamulca jest właściwie żadna — tylko pozycje skrajne dają widoczną zmianę  — co przekłada się na trudności w hamowaniu. Po tej zmianie będzie ciut realniej i dużo łatwiej przy testowaniu.
« Ostatnia zmiana: 22 Czerwiec 2015, 13:11:18 wysłana przez Xoov »

Offline uetam

  • Administrator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 391
    • Zobacz profil
  • Skąd: IZ Wrocław
Odp: Symulator małej stacji z mechanicznymi USRK
« Odpowiedź #127 dnia: 22 Czerwiec 2015, 12:43:16 »
A właśnie, dzięki Mateuszowi defaultowa stacja (Cis) wygląda już znacznie lepiej :)
Oj ten kościół trzeba chyba usunąć bo trochę blokuje widok.
EDIT: http://uetam.pl/prv/220615/ - poprawki stacji.
« Ostatnia zmiana: 22 Czerwiec 2015, 13:34:12 wysłana przez uetam »

Offline Kolejarz

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 24
  • Typowy kolekcjoner mundurów.
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kraków
Odp: Symulator małej stacji z mechanicznymi USRK
« Odpowiedź #128 dnia: 22 Czerwiec 2015, 13:47:48 »
Ciężko jest wykonywać obiekty do takiego programu?

Offline marcinw

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 45
    • Zobacz profil
  • Skąd: Dunedin/Poznań/Toruń
Odp: Symulator małej stacji z mechanicznymi USRK
« Odpowiedź #129 dnia: 23 Czerwiec 2015, 00:34:37 »
Przebieg może zostać zwolniony zanim pociąg opuści obszar stacji.
Hmm, masz rację, jest taka możliwość. Niby coś tam miałem, że powinno się blokować również jak jest skład przed semaforem wjazdowym, ale teraz nie jestem pewny, czy to działa prawidłowo i czy czasem nie psuje blokowania przebiegami, muszę to jeszcze zbadać.

Co masz na myśli pisząc "blokowany"? Pociąg trafi na inny szlak, jeżeli dany jest "zablokowany"? Bo uzależnienia podania semafora wyjazdowego chyba nie ma. Powinno być coś w rodzaju rezerwacji szlaku przed podaniem sygnału wyjazdowego, np. na tym czacie u góry.
Jak dany wyjazd na szlak jest zablokowany (a dokładnie to semafor wjazdowy) to nikt Ci się od tej strony do serwera nie podłączy (słynne 'disconnected due to player locking singnal'). Dany semafor jest zablokowany (tzn nic sie przed nim nie powinno pojawić) kiedy masz przełożoną wajchę od przebiegu, który przebiega przez ten semafor, czyli to w sumie powinno działać jak taka rezerwacja (przynajmniej do czasu, aż się sensowną blokadę liniową zrobi).

Jeszcze musiałbym to dopracować, bo teraz to nawet nie wiem, czy to by zadziałało jak sobie spawn signal ustawisz gdzieś na peronie czy bocznicy, aby składy zaczynające jazdę się nie pojawiały na szlaku, tylko gdzieś sensownie.

Ciężko jest wykonywać obiekty do takiego programu?
Generalnie to dosyć prosto, jak do Trainza czy MaSzyny. Aktualnie się nie da wstawić samemu (ja muszę wstawiać edytorze Unity), ale w końcu dorobię obsługę .t3d, to każdy będzie mógł wstawiać własne.
« Ostatnia zmiana: 23 Czerwiec 2015, 00:37:02 wysłana przez marcinw »

Offline tusik

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 3
    • Zobacz profil
  • Skąd: Trzebnica
Odp: Symulator małej stacji z mechanicznymi USRK
« Odpowiedź #130 dnia: 24 Czerwiec 2015, 05:00:39 »
Chciałbym się podzielić kilkoma uwagami z dzisiejszych... właściwie wczorajszych testów. Z góry przepraszam, jeżeli napiszę niezgrabnie stylistycznie. Po prostu jestem wyczerpany, a zależy mi żeby niczego nie pominąć. A zatem póki pamiętam....

1) Po przyjechaniu trzech pociągów na stację Dąb i ulokowaniu ich na torach bocznych/odstawczych nikt z pozostałych biorących udział w symulacji nie był w stanie podłączyć się do stacji Dąb.
2) Kilkakrotnie pociągi pojawiały się praktycznie znikąd (w sytuacji kiedy wjazd był zablokowany przez inny pociąg, wjeżdżający lub oczekujący pod semaforem, nagle w samym środku stacji na utwierdzonym przebiegu dla wjeżdżającego/oczekującego z tego samego kierunku pociągu pojawiał się przyblokowany wcześniej na szlaku pociąg. co generowało straszne zamieszanie).
3) Zdarzały się momenty kiedy pociągi "znikały" z pola widzenia innych pociągów. Czasami pojawiała się sama lokomotywa kiedy maszynista pociągu podał sygnał dźwiękowy. Natomiast z nastawni wszystkie składy były cały czas doskonale widoczne.
4) Na stacji Dąb wjechał pociąg od strony szlaku B i miał się udać na szlak C, co bez oblotu składu jest niewykonalne. Nie wiem z czego to wynikało. Być może dlatego, że jeden z dyżurnych opuścił nastawnie w trakcie trwania rozkładu dla tego pociągu i jedna ze stacji została pominięta? Nie mam pojęcia.

Log z dzisiejszych testów wyślę Marcinowi na PW.


Sugestie:
1) Potwierdzenie przy wychodzeniu z symulacji lub zmiana z ESC na F10 (jak w MaSZynie). Wiele osób przez to znikało w "niewyjaśnionych okolicznościach".
2) Dyżurni powinni znać rozkłady generowane dla pociągów (musieliśmy prosić maszynistów aby podawali punkty docelowe by uniknąć "kolizji" na szlaku).
3) Ponieważ nie wszyscy używają TSa.. a właściwie to prawie nikt warto stworzyć oddzielny czat dla samych dyżurnych aby mogli ustalać kto, gdzie i kiedy pojedzie.
4) Blokada liniowa jest jednak konieczna. Coraz więcej ludzi się pojawia i coraz ciężej nad tym zapanować. To dobry znak. ; )
5) Możliwość spawnu przy tarczach manewrowych (o ile na stacji są odpowiednie tory jak np. na stacji Dąb). Gracze rozpoczynający bieg w takich miejscach nie przeszkadzaliby graczom którzy już znaleźli się na szlaku. Warto także wydłużyć odcinki między stacjami. Dzisiaj miałem bodaj siedem osób na trzech stacjach. Płynna obsługa nawet dla dwóch dyżurnych graniczyła z cudem. Zwłaszcza, że nie dało się przyblokować na stacji więcej jak trzech pociągów.
6) Ew. przy wyborze miejsca spawnu (o ile to możliwe) wyłączyć możliwość pojawiania się przy semaforze do którego zbliża się rozkładowy pociąg. Można to przewidzieć np. w sytuacji jeśli bieg takiego pociągu będzie odpowiednio wydłużony przed wskazanym semaforem (przy zbliżaniu się do stacji) lub w oparciu o wygenerowany rozkład rozesłany do wszystkich biorących w nim udział stacji. 
7) Radiostop działający w obrębie stacji byłby bardzo przydatny (np. poprzez wciśnięcie F12 czy innego klawisza - nawet jeśli miałby być to tylko tekst wyświetlany w konsoli "RADIOSTOP!!!"). 
8 ) Możliwość "równoległego" trybu testowego dla ludzi tworzących stacje ale przede wszystkim uczących się obsługi nastawni.

Póki co to wszystko co mi przychodzi do głowy. Będę pisał na bieżąco jak tylko coś zauważę lub o czymś sobie przypomnę.

PS. Po godz. 16 można mnie namierzyć na TeamSpeaku. Z reguły siedzę też na nastawniach Dąb i Grab więc gdyby ktoś chciał sobie testować to zapraszam na serwer ts i oczywiście do symulacji. Zapomniałem adresu do serwera TS a korzystam aktualnie z innego komputera więc jeśli ktoś byłby łaskaw przypomnieć w tym wątku to byłbym wdzięczny. Jeśli nie, to uczynię to za kilka godzin. ;)

Chciałbym jeszcze podziękować wszystkim którzy pomagali we wtorek testować symulator. ;)

Pozdrawiam,
tusik

Offline marcinw

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 45
    • Zobacz profil
  • Skąd: Dunedin/Poznań/Toruń
Odp: Symulator małej stacji z mechanicznymi USRK
« Odpowiedź #131 dnia: 24 Czerwiec 2015, 06:15:38 »
Później się odniosę szczegółowo (dzięki za feedback Tusik, dokładnie o coś takiego mi chodzi, bardzo to pomaga).

Tak tylko się zastanawiam, którą wersję testowaliście?
Byłem święcie przekonany, że wczoraj podawałem linka do najnowszej:
http://marcinw.eu/td2/eu07.v033.7z
Ale teraz nigdzie nie mogę znaleźć tego posta, więc może się nie wysłał albo mi się śniło...

Offline jageer

  • Projektant
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1395
  • Podg. Papago
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: Symulator małej stacji z mechanicznymi USRK
« Odpowiedź #132 dnia: 24 Czerwiec 2015, 08:28:18 »
 Zassałem link z powyższego postu. To, co mi się rzuciło w oczy, to napęd elektryczny przy tym rozjeździe centralnie pod nastawnią :D Będziesz modelować pędniowe napędy?

Offline Kolejarz

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 24
  • Typowy kolekcjoner mundurów.
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kraków
Odp: Symulator małej stacji z mechanicznymi USRK
« Odpowiedź #133 dnia: 24 Czerwiec 2015, 11:39:53 »
Ja z kolei poruszę sprawę lekkiej kosmetyki  :)

Moim zdaniem rozkład jazdy jest trochę niewidoczny, fajnie by było gdyby był umiejscowiony w kabinie lokomotywy w miejscu na niego przeznaczonym - lub przynajmniej dodajcie jakiś background do obecnego aby był lepiej widoczny (czasem szary kolor miesza się z teksturami i go nie widać, a niektórym wcale nie rzuca się w oczy)

Druga sprawa - Kościółek na jednej ze stacji jest za blisko torów.

Kolejna - Czy będzie istniała możliwość dodania nicków użytkowników nad lokomotywami lub dodane zostanie inne rozwiązanie ułatwiające rozpoznanie gracza ?



Offline Kolejarz

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 24
  • Typowy kolekcjoner mundurów.
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kraków
Odp: Symulator małej stacji z mechanicznymi USRK
« Odpowiedź #134 dnia: 24 Czerwiec 2015, 11:53:56 »
Dodatkowo chciałbym zapytać czy planujecie w przyszłości dodać możliwość podawania sygnałów dźwiękowych przez Dyżurnego Ruchu?
Dla przykładu trąbka sygnałowa mogla by być zbindowana pod "T" i można było by podawać sygnały (Rm1, Rm2, Rm3, D3..i tak dalej)
Kolejną fajną rzeczą była by postać dyżurnego ruchu widoczna na posterunku.