Chciałbym się podzielić kilkoma uwagami z dzisiejszych... właściwie wczorajszych testów. Z góry przepraszam, jeżeli napiszę niezgrabnie stylistycznie. Po prostu jestem wyczerpany, a zależy mi żeby niczego nie pominąć. A zatem póki pamiętam....
1) Po przyjechaniu trzech pociągów na stację Dąb i ulokowaniu ich na torach bocznych/odstawczych nikt z pozostałych biorących udział w symulacji nie był w stanie podłączyć się do stacji Dąb.
2) Kilkakrotnie pociągi pojawiały się praktycznie znikąd (w sytuacji kiedy wjazd był zablokowany przez inny pociąg, wjeżdżający lub oczekujący pod semaforem, nagle w samym środku stacji na utwierdzonym przebiegu dla wjeżdżającego/oczekującego z tego samego kierunku pociągu pojawiał się przyblokowany wcześniej na szlaku pociąg. co generowało straszne zamieszanie).
3) Zdarzały się momenty kiedy pociągi "znikały" z pola widzenia innych pociągów. Czasami pojawiała się sama lokomotywa kiedy maszynista pociągu podał sygnał dźwiękowy. Natomiast z nastawni wszystkie składy były cały czas doskonale widoczne.
4) Na stacji Dąb wjechał pociąg od strony szlaku B i miał się udać na szlak C, co bez oblotu składu jest niewykonalne. Nie wiem z czego to wynikało. Być może dlatego, że jeden z dyżurnych opuścił nastawnie w trakcie trwania rozkładu dla tego pociągu i jedna ze stacji została pominięta? Nie mam pojęcia.
Log z dzisiejszych testów wyślę Marcinowi na PW.
Sugestie:
1) Potwierdzenie przy wychodzeniu z symulacji lub zmiana z ESC na F10 (jak w MaSZynie). Wiele osób przez to znikało w "niewyjaśnionych okolicznościach".
2) Dyżurni powinni znać rozkłady generowane dla pociągów (musieliśmy prosić maszynistów aby podawali punkty docelowe by uniknąć "kolizji" na szlaku).
3) Ponieważ nie wszyscy używają TSa.. a właściwie to prawie nikt warto stworzyć oddzielny czat dla samych dyżurnych aby mogli ustalać kto, gdzie i kiedy pojedzie.
4) Blokada liniowa jest jednak konieczna. Coraz więcej ludzi się pojawia i coraz ciężej nad tym zapanować. To dobry znak. ; )
5) Możliwość spawnu przy tarczach manewrowych (o ile na stacji są odpowiednie tory jak np. na stacji Dąb). Gracze rozpoczynający bieg w takich miejscach nie przeszkadzaliby graczom którzy już znaleźli się na szlaku. Warto także wydłużyć odcinki między stacjami. Dzisiaj miałem bodaj siedem osób na trzech stacjach. Płynna obsługa nawet dla dwóch dyżurnych graniczyła z cudem. Zwłaszcza, że nie dało się przyblokować na stacji więcej jak trzech pociągów.
6) Ew. przy wyborze miejsca spawnu (o ile to możliwe) wyłączyć możliwość pojawiania się przy semaforze do którego zbliża się rozkładowy pociąg. Można to przewidzieć np. w sytuacji jeśli bieg takiego pociągu będzie odpowiednio wydłużony przed wskazanym semaforem (przy zbliżaniu się do stacji) lub w oparciu o wygenerowany rozkład rozesłany do wszystkich biorących w nim udział stacji.
7) Radiostop działający w obrębie stacji byłby bardzo przydatny (np. poprzez wciśnięcie F12 czy innego klawisza - nawet jeśli miałby być to tylko tekst wyświetlany w konsoli "RADIOSTOP!!!").
8 ) Możliwość "równoległego" trybu testowego dla ludzi tworzących stacje ale przede wszystkim uczących się obsługi nastawni.
Póki co to wszystko co mi przychodzi do głowy. Będę pisał na bieżąco jak tylko coś zauważę lub o czymś sobie przypomnę.
PS. Po godz. 16 można mnie namierzyć na TeamSpeaku. Z reguły siedzę też na nastawniach Dąb i Grab więc gdyby ktoś chciał sobie testować to zapraszam na serwer ts i oczywiście do symulacji. Zapomniałem adresu do serwera TS a korzystam aktualnie z innego komputera więc jeśli ktoś byłby łaskaw przypomnieć w tym wątku to byłbym wdzięczny. Jeśli nie, to uczynię to za kilka godzin.
Chciałbym jeszcze podziękować wszystkim którzy pomagali we wtorek testować symulator.
Pozdrawiam,
tusik