Forum Główne > Inne

Praca jako nastawniczy.

<< < (2/15) > >>

mr-honest:
Wydaje mi się, że szukają konkretnie na Trzebinie. I nie jestem pewien czy ogarnę tak duży ruch i zamieszanie... na godzine jest tam z 5 osobowek a gdzie towarowe...

mr-honest:
I chyba nie ma Porównania do malej stacji... przy takim natezeniu łatwo o błąd ... może dlatego tam co trochę szukają bo albo ludzie uciekają albo rezygnują .

jageer:

--- Cytat: mr-honest w 28 Wrzesień 2015, 09:54:52 ---I chyba nie ma Porównania do malej stacji... przy takim natezeniu łatwo o błąd ... może dlatego tam co trochę szukają bo albo ludzie uciekają albo rezygnują .

--- Koniec cytatu ---

Wątpię, żeby świeżaków dawali tam. Stacja stacją, ja miałem okazję robić na bocznicy, gdzie w kółko są 3-5 maszyn na manewrowe, do tego pociągi, uzgadnianie podstawiania wagonów itp. A łącznie 4 nastawnie - dysp z podwójną obsadą i 3 wykonawcze.

Więc, możesz mieć 100 pociągów na godzinę na odgałęźnym i się mniej namęczysz niż np przy 10-20 na jakiejś stacji....

maciejgrzywna:
Co do Trzebini - ruch może nie jest mały, ale ta stacja swoje czasy świetności ma już za sobą, w obu rejonach urządzenia przekaźnikowe półblokowe.

Na TSA - 1 dyżurny ruchu, 1 nastawniczy z możliwością ograniczenia obsady w godz. 6.00 do 8.00, 18.00 do 20.00 lub 18.00 do 6.00 w dniach ograniczonej pracy - pracy raczej dużo nie ma, przetok pozostał jeden - "południowy" czyli ten pracujący w obrębie nieparzystych setek - jeśli spojrzysz na mapę to te tory, które leżą na południe od torów głównych zasadniczych (w rejonie towarowym) czyli tory przyjazdowo-odjazdowe (a w zasadzie teraz już jeden tor), tory przyjazdowe, tory boczne i tory relacyjne - niekiedy pracy jest dla niego na jedyne 3/4 zmiany dziennej, zdarza się, że trafi się dla niego nocna praca, przejął on niektóre obowiązki po zlikwidowanym przetoku "północnym", który głównie obsługiwał rafinerię, jeszcze kiedy istniały parzyste tory boczne wchodzące w skład grupy północnej (teraz robi to Euronaft we własnym zakresie), Cargo na rafinerię wstawia jedynie kilka grup na tydzień. Wpinań i wypinań z lopków jest jak na lekarstwo - dawniej była to codzienność.

Na TSB - ISDR (ISEDR) dysponujący (obsługujący SWDR, wypełniający dzienniki i doraźnie obsługujący pulpit) + ISDR pomocniczy (obsługujący pulpit), do tego dochodzi nastawniczy - on chyba bezpośrednio nie obsługuje pulpitu nastawczego, dostarcza rozkazy, otwiera "Nową" - bocznicę Rafinerii Trzebinia, to otwieranie jest dość kłopotliwe, bo manewrów z "Nowej" i na "Nową" z/na parzyste setki jest dość sporo, a wajcha jest niestety ręczna. A, jest jeszcze pani megafonistka czytająca "Życie na gorąco". No i co tam jeszcze, TSB to głównie obloty (z powodu braku łącznicy ze 133 na 93 z zachodu na południe).

Na PP11 (a właściwie TS PP11) - posterunku przekaźnikowym obsada to zwrotniczy w godz. 7.00 – 15.00. Do jego zadań należy sprawdzanie i konserwacja rozjazdów, dawniej SPK z Bolęcina, awaryjnie stwierdzanie niezajętości torów stacyjnych i kasowanie rozpruć zwrotnic należących do głowicy wschodniej.

To chyba na tyle.

jageer:
A po modernizacji pewno zostanie tam 1 buda i połowa torów z tych, które są.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej