Autor Wątek: TW - zgłaszanie błędów  (Przeczytany 38148 razy)

rustsaltz

  • Gość
TW - zgłaszanie błędów
« dnia: 08 Maj 2011, 17:51:59 »
żeby nie tworzyć nowego działu:
-maszyniści mimo zgłoszenia jazdy na Sz nie proszą o podanie go, gdy mają przed sobą jeszcze jeden semafor (głosimy jazdę na Sz, podajemy wjazd i mechanik nie głosi, że można świecić)
-z nieznanych przyczyn wywaliło rozprucie rozjazdu 4: ustawiony na prosto, przebieg B utwierdzony na tor 1, podczas wjazdu pociągu dzwonek i  czerwona lampka. Mam iść sprawdzić bezpiecznik? ;)

Offline Zacha

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 443
    • Zobacz profil
  • Skąd: podg Lumpago
Odp: TW - zgłaszanie błędów
« Odpowiedź #1 dnia: 08 Maj 2011, 18:19:47 »
1 - jak do tej pory było taka karma, czekamy na wypowiedź naszego Architekta :P
2 - to tzw. rozprucie pozorne, czasem się zdarza.
-z nieznanych przyczyn wywaliło rozprucie rozjazdu 4: ustawiony na prosto, przebieg B utwierdzony na tor 1, podczas wjazdu pociągu dzwonek i  czerwona lampka.
Ja już waliłbym w gary, że drugie Reptowo się zrobiło...
« Ostatnia zmiana: 08 Maj 2011, 18:22:40 wysłana przez Zacha »
Sz na Tm

robert051

  • Gość
Odp: TW - zgłaszanie błędów
« Odpowiedź #2 dnia: 08 Maj 2011, 20:10:54 »
Ap ropo tego rozprucia pozornego to miałem te samą sytuację.
Oprócz tego udało mi się odwrócić blokadę liniową na torze nr 2 do stanu kierunku zasadniczego przy wciśniętym przycisku NP2Ś.

rustsaltz

  • Gość
Odp: TW - zgłaszanie błędów
« Odpowiedź #3 dnia: 08 Maj 2011, 20:16:59 »
2 - to tzw. rozprucie pozorne, czasem się zdarza.
Co piszemy w temacie zerwania plomby? :)

Kolejny pociąg przejechał już bez rozprucia.

Offline Zacha

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 443
    • Zobacz profil
  • Skąd: podg Lumpago
Odp: TW - zgłaszanie błędów
« Odpowiedź #4 dnia: 08 Maj 2011, 22:18:55 »
W książce usterek (jeśli takową prowadzisz :P) piszesz, że zerwano plombę z Kr4 z powodu wystąpienia kontroli rozprucia na rozjeździe nr 4 utwierdzonym w położeniu "+" podczas przejazdu pociągu nr xxx. Na gruncie nie stwierdzono przeszkód do jazdy.
Albo druga wersja: "Zerwano plombę z Kr4 podczas czyszczenia pulpitu" :D

Co do odwrócenia blokady przy wzbudzonym NP - nie ma w tym nic dziwnego. Przyciski NP i NO tyczą się semaforów i sygnałów na nich wyświetlanych, a nie blokad liniowych.
Sz na Tm

Offline Paweł

  • Administrator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 727
    • Zobacz profil
    • Beskidzka Strona Kolejowa
  • GG: 5965963
  • Skąd: Kęty
Odp: TW - zgłaszanie błędów
« Odpowiedź #5 dnia: 08 Maj 2011, 22:19:08 »
żeby nie tworzyć nowego działu:
-maszyniści mimo zgłoszenia jazdy na Sz nie proszą o podanie go, gdy mają przed sobą jeszcze jeden semafor (głosimy jazdę na Sz, podajemy wjazd i mechanik nie głosi, że można świecić)

Cóż, w takim razie trzeba zgłaszać jazdę na Sz po minięciu semafora wjazdowego, a jeżeli pociąg jedzie bez zatrzymania, to raczej w takim przypadku widać gdzie jest i kiedy podawać Sz na wyjazdowym. Myślę że jest to detal i nie ma sensu tracić czasu na poprawianie działania tego.

-z nieznanych przyczyn wywaliło rozprucie rozjazdu 4: ustawiony na prosto, przebieg B utwierdzony na tor 1, podczas wjazdu pociągu dzwonek i  czerwona lampka. Mam iść sprawdzić bezpiecznik? ;)

Tak jak napisano powyżej, "wylosowało się" rozprucie pozorne.

Oprócz tego udało mi się odwrócić blokadę liniową na torze nr 2 do stanu kierunku zasadniczego przy wciśniętym przycisku NP2Ś.

NP/NO warunkuje działanie semaforów, nic mi nie wiadomo na temat uzależnienia między NP/NO a blokadami liniowymi.

Offline uetam

  • Administrator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 391
    • Zobacz profil
    • http://uetam.pl
  • GG: 3435358
  • Skąd: IZ Wrocław
Odp: TW - zgłaszanie błędów
« Odpowiedź #6 dnia: 08 Maj 2011, 23:10:23 »
W książce usterek (jeśli takową prowadzisz :P) piszesz, że zerwano plombę z Kr4 z powodu wystąpienia kontroli rozprucia na rozjeździe nr 4 utwierdzonym w położeniu "+" podczas przejazdu pociągu nr xxx. Na gruncie nie stwierdzono przeszkód do jazdy.
Albo druga wersja: "Zerwano plombę z Kr4 podczas czyszczenia pulpitu" :D
I następnego dnia zostajesz wysłany na ponowny egzamin.
Dokształc sie a nastepnie udzielaj rad bo w tym momencie wprowadzasz kolege w blad.
@rustsaltz:
Jeżeli to było rozprucie pozorne to:
1) Idziesz na grunt i sprawdzasz doleganie iglic, stan zamkniecia, pretow kontrolnych, nastawczych itd.
2) Zamykasz iglice odlegajaca na zamek zwrotnicowy lub spone iglicowa
3) Do czasu gdy automatyk oraz toromistrz nie sprawdza zwrotnicy i nie dopuszcza jej do ruchu musi byc ona zamykana na spone dla wszystkich jazd pociagow (w '+' oraz '-')

O odpisach w E1758 i D831 nawet nie wpominam bo to chyba oczywista oczywistosc :)
« Ostatnia zmiana: 08 Maj 2011, 23:26:41 wysłana przez mateu »

Offline Zacha

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 443
    • Zobacz profil
  • Skąd: podg Lumpago
Odp: TW - zgłaszanie błędów
« Odpowiedź #7 dnia: 08 Maj 2011, 23:21:07 »
W takim razie oświeć maluczkich i powiedz, jak to powinno wyglądać.
Sz na Tm

Offline uetam

  • Administrator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 391
    • Zobacz profil
    • http://uetam.pl
  • GG: 3435358
  • Skąd: IZ Wrocław
Odp: TW - zgłaszanie błędów
« Odpowiedź #8 dnia: 08 Maj 2011, 23:25:44 »
W takim razie oświeć maluczkich i powiedz, jak to powinno wyglądać.
Poczytaj instrukcje. Ie-10 na ten przyklad.

rustsaltz

  • Gość
Odp: TW - zgłaszanie błędów
« Odpowiedź #9 dnia: 09 Maj 2011, 16:31:08 »
Dzisiaj była podobna sytuacja w "terenie", przy czym wywaliło kontrolę, a nie było rozprucia i o dopuszczaniu rozjazdu wiem sporo ;)

Ciekawe ile bym musiał na toromistrza i automatyka czekać? Do 7? :D A może by tak dorobić taką opcję do symulatora? ;)

Offline uetam

  • Administrator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 391
    • Zobacz profil
    • http://uetam.pl
  • GG: 3435358
  • Skąd: IZ Wrocław
Odp: TW - zgłaszanie błędów
« Odpowiedź #10 dnia: 09 Maj 2011, 17:36:42 »
Dzisiaj była podobna sytuacja w "terenie", przy czym wywaliło kontrolę, a nie było rozprucia i o dopuszczaniu rozjazdu wiem sporo ;)

Ciekawe ile bym musiał na toromistrza i automatyka czekać? Do 7? :D A może by tak dorobić taką opcję do symulatora? ;)
To nie ma znaczenia ile musialbys czekac. Do czasu odpisow rozjazd musi byc zamykany na spone/zamek :)

robert051

  • Gość
Odp: TW - zgłaszanie błędów
« Odpowiedź #11 dnia: 09 Maj 2011, 17:46:20 »
Nie wiem czy to na mnie się Pani Dróżnik pogniewała ale przejazdu dla pociągów zamykać nie chce.
Rozmowa z: Strażnicowe Ślemień

[16:48] Post. 17: Posterunek 17, Nowak, proszę.
[16:48] Post. 20: Posterunek 20, Sikorska, proszę.
[16:48] TW: Testowo Wschód, Geppert.
[16:48] TW: Pociąg 88772 z podwójną trakcją odjedzie o godzinie 16:53.
[16:48] Post. 20: Zrozumiałam, 88772.
[16:48] Post. 17: Przyjęłam, 88772.

Rozmowa z: Ślemień

[16:48] Śl: Ślemień, Górska, proszę.
[16:48] TW: Pociąg 88772 z podwójną trakcją odjedzie o godzinie 16:53.
[16:48] Śl: Przyjęłam, 88772.

Rozmowa z: Posterunek 20

[16:50] Post. 20: Posterunek 20, Sikorska.
[16:50] TW: Zamknij przejazd na 2 jazdy manewrowe.
[16:50] Post. 20: Przyjęłam.

Manewry się skończyły o 16:52. Jak widać 16:53 jest zgłoszony pociąg. A Pani Dróżnik mi przejazd otworzyła.
Wygląda tak jak bym nie zgłaszał wyjazdu tego pociągu. Oba przejazdy w otwarte.
PS. Wiem że nie ta trakcja co jest w rozkładzie ale gdzieś byk mi pojechał to puściłem na to co miałem pod ręką.

Offline jageer

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1152
  • Specjalista ds. prowadzenia ruchu.
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: TW - zgłaszanie błędów
« Odpowiedź #12 dnia: 09 Maj 2011, 17:56:35 »
Mi się bardzo często post 17 zgłasza, co z pociągiem XXX mimo, że już daaaaaawno jest w Ślemieniu. Może mu się miesza jak ja dzwoni i Ślemień? Trzeba jednak jeszcze raz sprawdzić, czy dobrze zgłaszam.

Tak też można mili moi.
Tor zajęty, a wjazd stoi.

robert051

  • Gość
Odp: TW - zgłaszanie błędów
« Odpowiedź #13 dnia: 09 Maj 2011, 18:14:38 »
Ja podejrzewam że u mnie to ten Manewr namieszał.
Zresztą przydało by się unieważnienie rozkazów pisemnych. Przy podaniu drugiej S-ki (w pierwszej zapomniałem wpisać że ma semafor pominąć). Pociąg stoi.
Edycja
Wczytałem wcześniejszy save. Po poczekaniu aż przejazdy zareagują na zgłoszenie o pociągu zgłosiłem manewr i działa.
« Ostatnia zmiana: 09 Maj 2011, 18:21:17 wysłana przez robert051 »

Offline Paweł

  • Administrator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 727
    • Zobacz profil
    • Beskidzka Strona Kolejowa
  • GG: 5965963
  • Skąd: Kęty
Odp: TW - zgłaszanie błędów
« Odpowiedź #14 dnia: 09 Maj 2011, 19:47:41 »
Ja podejrzewam że u mnie to ten Manewr namieszał.
Zresztą przydało by się unieważnienie rozkazów pisemnych.

Funkcja "odwołaj polecenie".

Wczytałem wcześniejszy save. Po poczekaniu aż przejazdy zareagują na zgłoszenie o pociągu zgłosiłem manewr i działa.

W takich sytuacjach sprawdź debug - widać tam na jakie pociągi oczekuje posterunek, kiedy były zgłaszane i kiedy przejechały.