Autor Wątek: TW - zgłaszanie błędów  (Przeczytany 43361 razy)

robert051

  • Gość
Odp: TW - zgłaszanie błędów
« Odpowiedź #60 dnia: 18 Lipiec 2011, 12:54:53 »
Co do tych SZ i dalszej jazdy na tarcze manewrowe to znam autentyczmy przypadek gdzie maszynista po wjezdzie na SZta jechal z uwzglednieniem sygnalow na TMkach. To byla trasa poc. specialnego rel. Warszawa Zachodnia - Warszawa Glowa Osobowa. Wtedy jechal niemcobus (VT627) Kolei Mazowieckich pare lat temu. Dokladna date moge podac jak do domu przyjade.

Offline jageer

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1264
  • Specjalista ds. prowadzenia ruchu.
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: TW - zgłaszanie błędów
« Odpowiedź #61 dnia: 18 Lipiec 2011, 15:28:19 »

No można. Tak samo można podać Sz-ta przy źle ustawionej drodze przebiegu.
To nie ma w końcu uzależnienia Sz-ta na tor "niewłaściwy" tylko z użyciem NO?
Nie dawałeś mu sygnałów typu "do mnie", "ode mnie"?

Nie.
Tak też można mili moi.
Tor zajęty, a wjazd stoi.

Offline zolwik

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 213
  • ISEDR - ISE Wr. Brochów
    • Zobacz profil
    • Trainz
  • GG: 9311740
  • Skąd: Jelenia Góra/Wrocław
Odp: TW - zgłaszanie błędów
« Odpowiedź #62 dnia: 18 Lipiec 2011, 19:07:35 »
Sz z tego co wiem to z niczym nie jest uzależniony.
jak naciśniesz to się zaświeci.

a co do wjazdu na Sz i manewrowego to dyżurni czasem stosują taki myk aby zabezpieczyć drogę przebiegu, podają sobie tarcze manewrowe
Trainz

Offline Zacha

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 445
    • Zobacz profil
  • Skąd: podg Lumpago
Odp: TW - zgłaszanie błędów
« Odpowiedź #63 dnia: 18 Lipiec 2011, 19:45:41 »
Sz z tego co wiem to z niczym nie jest uzależniony.
Generalnie tak ale w TW jest jeszcze uzależnienie ze stanem ostatniego odstępu SBL. Nie wiem jak to się ma w rzeczywistości.
« Ostatnia zmiana: 18 Lipiec 2011, 19:53:24 wysłana przez Zacha »
Sz na Tm

Offline jageer

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1264
  • Specjalista ds. prowadzenia ruchu.
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: TW - zgłaszanie błędów
« Odpowiedź #64 dnia: 18 Lipiec 2011, 20:45:35 »
Sz z tego co wiem to z niczym nie jest uzależniony.
jak naciśniesz to się zaświeci.

a co do wjazdu na Sz i manewrowego to dyżurni czasem stosują taki myk aby zabezpieczyć drogę przebiegu, podają sobie tarcze manewrowe
Tarczy mu nie podałem..... Co do uzależnienia od świecenia przy zajętości "ostatniego" odcinka SBL, to nie wszędzie jest to stosowane.
Co posterunek to jakieś "ciekawe" uzależnienia i tyle...
« Ostatnia zmiana: 18 Lipiec 2011, 20:51:54 wysłana przez jageer »
Tak też można mili moi.
Tor zajęty, a wjazd stoi.

Offline MaKu

  • Moderator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 565
  • Starszy Dyżurny Ruchu
    • Zobacz profil
Odp: TW - zgłaszanie błędów
« Odpowiedź #65 dnia: 18 Lipiec 2011, 20:56:40 »
Czasami można spotkać uzależnienie od W-24.
W jaki sposób? Nie wiem. Może od ostatniego przejścia rozjazdowego...

Offline uetam

  • Administrator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 391
    • Zobacz profil
    • http://uetam.pl
  • GG: 3435358
  • Skąd: IZ Wrocław
Odp: TW - zgłaszanie błędów
« Odpowiedź #66 dnia: 18 Lipiec 2011, 21:12:50 »
Czasami można spotkać uzależnienie od W-24.
W jaki sposób? Nie wiem. Może od ostatniego przejścia rozjazdowego...
No i braku kontroli = brak mozliwosci podania Sz? Chyba raczej nie.
W przypadku gdy z toru z powodu budowy uklady torowego jest mozliwosc tylko wyjazdu na tor lewy to Sz raczje bedzie uzaleznione od NO ale nie dam sobie tutaj reki uciac :)

Offline djuzi

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 175
  • Prawie jak Dyżurny Ruchu
    • Zobacz profil
  • Skąd: IZ Warszawa
Odp: TW - zgłaszanie błędów
« Odpowiedź #67 dnia: 18 Lipiec 2011, 21:16:54 »
Jest nawet w instrukcji o zabezpieczeniu drogi przed podaniem Sz-ta możliwymi sposobami. Na mechanicznych USRK normalnie utwierdzasz, a jeśli nie możesz to klinujesz przełożony drążek przebiegowy. Jeśli nie możesz przełożyć to klinujesz wszystkie zwrotki wchodzące w skład przebiegu + te od dróg ochronnych. Na przekaźnikowych oficjalnie możesz utwierdzać przebiegami manewrowymi w jedną lub drugą stronę, a jeśli się nie da to kapturki na przyciski.

Co to TW to faktycznie jest uzależnienie od ostatniego odcinka SBL. Może tak być. W przypadku gdy nie możesz podać Sz, a pociąg ma jechać to pozostaje jedynie telefoniczne i rozkaz pisemny S.

Offline Zacha

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 445
    • Zobacz profil
  • Skąd: podg Lumpago
Odp: TW - zgłaszanie błędów
« Odpowiedź #68 dnia: 18 Lipiec 2011, 21:22:52 »
Wiem, jak jest na pewnym posterunku z (w zasadzie na czas nieokreślony z powodu przebudowy układu torowego sąsiedniej stacji) zamkniętym właściwym torem w kierunku następnego posterunku. Na lewy można podać Szta bez NO.

Na przekaźnikowych oficjalnie możesz utwierdzać przebiegami manewrowymi w jedną lub drugą stronę, a jeśli się nie da to kapturki na przyciski.
I/lub odłączenie napięcia nastawczego.
Sz na Tm

Offline MaKu

  • Moderator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 565
  • Starszy Dyżurny Ruchu
    • Zobacz profil
Odp: TW - zgłaszanie błędów
« Odpowiedź #69 dnia: 18 Lipiec 2011, 21:23:30 »
Fakt... Mateu dobrze piszesz. Było tak, że dany "Sz" był z możliwością tylko na lewy, bo nie miałem przejścia rozjazdowego i trzeba było NO załączać... :P

Bystrzacha ze mnie :>

Offline Andrev

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 117
    • Zobacz profil
Odp: TW - zgłaszanie błędów
« Odpowiedź #70 dnia: 22 Lipiec 2011, 22:39:41 »
Witam,

Nie wiem czy była ta kwestia poruszana wcześniej. Jeśli tak to z góry przepraszam. Mam pytanie: czy w symulatorze zaimpletowana jest sytuacja zbiegnięcia wagonów? Odstawiłem na torze 6 wagony z którejś zdawki. Nic się nie działo, dopóki nie "obudził" mnie dzwonek oraz światło sygnalizujące rozprucie. Tak się właśnie stało, wagony wjechały na zwrotnicę i rozpruły ją... Dodam jeszcze, że obok wagonów stała niesprzęgnięta lokomotywa, która zaczęła je gonić. Sama z siebie.

Pytanie jest takie: zbiegnięcie wagonów to bug czy funkcja? O rozpruciu w sumie nic nie trzeba pisać, było konsekwencją najechania składu.

Offline Zacha

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 445
    • Zobacz profil
  • Skąd: podg Lumpago
Odp: TW - zgłaszanie błędów
« Odpowiedź #71 dnia: 22 Lipiec 2011, 22:53:48 »
Widocznie lokomotywa zamiast się nacisnąć, zaczęła je pchać a potem zatrzymała się przed semaforem, a wagony pogrzały dalej ;]
Sz na Tm

Offline Paweł

  • Administrator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 755
    • Zobacz profil
    • Beskidzka Strona Kolejowa
  • GG: 5965963
  • Skąd: Kęty
Odp: TW - zgłaszanie błędów
« Odpowiedź #72 dnia: 22 Lipiec 2011, 23:02:16 »
Wagony toczyły się gładko, czy były powoli pchane przez lokomotywę? W pierwszym przypadku oznaczało by to odłączenie wagonów opcją "odłącz odhamowane". Posiadasz jakieś .sav z momentu zdarzenia?

Offline Andrev

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 117
    • Zobacz profil
Odp: TW - zgłaszanie błędów
« Odpowiedź #73 dnia: 23 Lipiec 2011, 23:13:08 »
Niestety nie mam już "sejwa" z tamtego wydarzenia. Nie wiem też w jaki sposób wagony rozpruły ten rozjazd, zerknąłem na podgląd dopiero w momencie rozprucia. Lokomotywa znajdowała się wtedy w okolicach środka tego toru i wyglądało to podobnie do gonitwy tychże wagonów. Jechała powoli w ich kierunku.

robert051

  • Gość
Odp: TW - zgłaszanie błędów
« Odpowiedź #74 dnia: 24 Lipiec 2011, 00:18:45 »
Hmmm wygląda jak by lokomotywa dostała polecenie Odrzucić. Dziwna sprawa.