Autor Wątek: TW - zgłaszanie błędów  (Przeczytany 41693 razy)

Offline Paweł

  • Administrator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 744
    • Zobacz profil
    • Beskidzka Strona Kolejowa
  • GG: 5965963
  • Skąd: Kęty
Odp: TW - zgłaszanie błędów
« Odpowiedź #75 dnia: 24 Lipiec 2011, 00:38:52 »
Skoro lokomotywa była na środku toru, a wagony przejeżdżały przez zwrotnicę, to musiały omyłkowo zostać odłączone bez zahamowania.

Offline Andrev

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 117
    • Zobacz profil
Odp: TW - zgłaszanie błędów
« Odpowiedź #76 dnia: 24 Lipiec 2011, 19:17:18 »
Skoro lokomotywa była na środku toru, a wagony przejeżdżały przez zwrotnicę, to musiały omyłkowo zostać odłączone bez zahamowania.

Być może tak się stało. Byłem jednak przekonany, że skład stał dłużej na tym torze, a wagony stoczyły się dopiero po jakimś czasie.

Z ciekawości jeszcze mogę zapytać czy są rozwiązane takie funkcje w programie jak rozerwanie składu, zbiegnięcie wagonów, czy wjazd pociągu bez sygnałów końca pociągu? (wiem że coś w kierunku tej ostatniej jest, bo jak robiłem manewry, w ramach stacji, to zadzwonił do mnie SKP z taką informacją

Offline Paweł

  • Administrator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 744
    • Zobacz profil
    • Beskidzka Strona Kolejowa
  • GG: 5965963
  • Skąd: Kęty
Odp: TW - zgłaszanie błędów
« Odpowiedź #77 dnia: 24 Lipiec 2011, 20:49:44 »
Być może tak się stało. Byłem jednak przekonany, że skład stał dłużej na tym torze, a wagony stoczyły się dopiero po jakimś czasie.

Możliwe że stał dłużej z lokomotywą, która po pewnym czasie otrzymała jakiś sygnał do ruszenia i popchnęła wagony.

Z ciekawości jeszcze mogę zapytać czy są rozwiązane takie funkcje w programie jak rozerwanie składu,

Teoretycznie możliwe, ale tylko w wyniku wykolejenia, choć bardzo mało prawdopodobne żeby jedna część się wykoleiła i oderwała a druga normalnie pojechała dalej.

zbiegnięcie wagonów,

Jeżeli tor miał by ustawione pochylenie (w TW tego nie ma) i wagony zostały by odłączone bez odhamowania, to by się zaczęły toczyć. W każdej chwili istniała by jednak możliwość ich zahamowania opcją z menu kontekstowego (imituje to podłożenie płozu).

czy wjazd pociągu bez sygnałów końca pociągu?

Każdy skład w trybie pociągowym ma sygnały końca pociągu. Jeżeli posterunek SKP zgłosił brak tych sygnałów, to musiał trafić na manewr, choć nie powinien na manewry reagować (jedynie na składy z poprawnymi numerami).

darek1620

  • Gość
Odp: TW - zgłaszanie błędów
« Odpowiedź #78 dnia: 25 Lipiec 2011, 13:36:27 »
Czy da się otworzyć kilka dodatkowych okien podglądu terenu?
Jeśli się nie da to czy można utworzyć wersję z możliwością otwierania kilku takich okien?

Offline Paweł

  • Administrator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 744
    • Zobacz profil
    • Beskidzka Strona Kolejowa
  • GG: 5965963
  • Skąd: Kęty
Odp: TW - zgłaszanie błędów
« Odpowiedź #79 dnia: 25 Lipiec 2011, 21:28:35 »
Jest tylko jedno dodatkowe okno podglądu i nie przewiduję więcej. Myślałem jedynie o przeniesieniu zakładek na osobne okna dokowane w zakładkach, tak żeby można było je sobie dowolnie rozmieścić na ekranie/kilku ekranach, ale to zbyt kłopotliwe żeby teraz się w takie bajery bawić - może kiedyś do tego wrócę.

darek1620

  • Gość
Odp: TW - zgłaszanie błędów
« Odpowiedź #80 dnia: 26 Lipiec 2011, 14:27:33 »
Przyjmijmy taką sytuację:
Na szlaku do tz jest wprowadzone telefoniczne zapowiadanie z powodu usterki blokady liniowej.
Tz wyprawia pociąg do tw.
Podajemy semafor R na tor 1.
Gdy pociąg wjeżdza i zajmuje odcinek ItR, semafor nie zmienia sygnału na S1.(dodaje screen)
« Ostatnia zmiana: 26 Lipiec 2011, 14:29:06 wysłana przez darek1620 »

Offline Paweł

  • Administrator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 744
    • Zobacz profil
    • Beskidzka Strona Kolejowa
  • GG: 5965963
  • Skąd: Kęty
Odp: TW - zgłaszanie błędów
« Odpowiedź #81 dnia: 26 Lipiec 2011, 15:17:36 »
To wynika ze sposobu powiązania z blokadą liniową, który ma na celu wyeliminowanie wyścigu - dla zwolnienia "zastawki" konieczne jest zajęcie odcinka ItR podczas wyswietlania sygnału zezwalającego, a jednocześnie odcinek ten wygaszał by sygnał - dlatego wygaszenie semafora następuje za pośrednictwem blokady liniowej, a jeżeli blokada liniowa nie działa - wygasi dopiero drugi odcinek. Oczywiście zależność jest zrobiona tak, że pierwszy odcinek nie wygasza semafora, ale przy zajętości nie pozwala na jego podanie. Nie wiem czy wszędzie jest to rozwiązane w taki sposób.
« Ostatnia zmiana: 14 Październik 2011, 21:19:52 wysłana przez Paweł »

Offline MK

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 22
    • Zobacz profil
Odp: TW - zgłaszanie błędów
« Odpowiedź #82 dnia: 28 Lipiec 2011, 12:42:09 »
Mam uwagę z innej beczki. Nie jest to żaden błąd, ale myślę, że dobrzeby było, gdyby w symulatorze było odwzrowane zderzenie pociągów. Jeśłi się coś takiego zdarzy to pociągi nierealistycznie szybko hamują i zatrzymują się bez zderzenia, a lepsze by było coś takiego jak jest zrealizowane przy wykolejeniu - np czerwona obwódka, komunikat i koniec symulacji.

robert051

  • Gość
Odp: TW - zgłaszanie błędów
« Odpowiedź #83 dnia: 28 Lipiec 2011, 12:58:28 »
Da sie zderzyc pociagi. Wtedy jest ta czerwona otoczka na uczestnikach zdarzenia. Fakt troche kichawo jest to odwzorowane. Czemu od razu koniec symulacji?? Lepiej by bylo jak by symulacja trwala dalej. W koncu wkoleic pociag sie da.

Offline Paweł

  • Administrator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 744
    • Zobacz profil
    • Beskidzka Strona Kolejowa
  • GG: 5965963
  • Skąd: Kęty
Odp: TW - zgłaszanie błędów
« Odpowiedź #84 dnia: 28 Lipiec 2011, 16:56:48 »
Jeśłi się coś takiego zdarzy to pociągi nierealistycznie szybko hamują i zatrzymują się bez zderzenia, a lepsze by było coś takiego jak jest zrealizowane przy wykolejeniu - np czerwona obwódka, komunikat i koniec symulacji.

Jeżeli prędkość będzie trochę większa to dojdzie w takiej sytuacji do wykolejenia.

Czemu od razu koniec symulacji?? Lepiej by bylo jak by symulacja trwala dalej. W koncu wkoleic pociag sie da.

Już pisałem n razy, że to "funkcja serwisowa", analogicznie jak ustawienie/usunięcie pociągu. Chyba schowam to debugowanie gdzieś głębiej.

robert051

  • Gość
Odp: TW - zgłaszanie błędów
« Odpowiedź #85 dnia: 28 Lipiec 2011, 18:51:48 »
Serwisowa nie serwisowa ale wstawić się da pociąg na tory. A o to chodziło.

Offline MaKu

  • Moderator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 565
  • Starszy Dyżurny Ruchu
    • Zobacz profil
Odp: TW - zgłaszanie błędów
« Odpowiedź #86 dnia: 28 Lipiec 2011, 19:35:29 »
Jeżeli już, to zostawić wkolejanie. Ale w innej formie.
Coś a'la naprawa usterki.
Dajesz "wkolej skład" - przybliżony czas wkolejania składu, 6 godzin.

Bo tak... szast prast to nie za bardzo.

robert051

  • Gość
Odp: TW - zgłaszanie błędów
« Odpowiedź #87 dnia: 28 Lipiec 2011, 19:39:35 »
Jeżeli już, to zostawić wkolejanie. Ale w innej formie.
Coś a'la naprawa usterki.
Dajesz "wkolej skład" - przybliżony czas wkolejania składu, 6 godzin.

Bo tak... szast prast to nie za bardzo.
Może te opcje dać jako dodatek dostępny normalnie z poziomu programu a polecenie WKolej zostawić w Debugowaniu.
Taka małą propozycja żeby wszelkie pozycje Przyślij... wrzucić jako jedno polecenie a nie jak jest teraz że są 4. W oknie które by się otwierało wybierało by się co się zamawia.
Ale to już kosmetyka.

Offline Paweł

  • Administrator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 744
    • Zobacz profil
    • Beskidzka Strona Kolejowa
  • GG: 5965963
  • Skąd: Kęty
Odp: TW - zgłaszanie błędów
« Odpowiedź #88 dnia: 28 Lipiec 2011, 20:14:52 »
Jeżeli już, to zostawić wkolejanie. Ale w innej formie.
Coś a'la naprawa usterki.
Dajesz "wkolej skład" - przybliżony czas wkolejania składu, 6 godzin.

Bo tak... szast prast to nie za bardzo.

No właśnie. Ale nagłe wkolejenie po 6 godzinach od wybrania polecenia też nie za dobrze by wyglądało - przez ten czas nic by się nie działo. Poza tym nie ma pewności, że ta funkcja działa dobrze - może sie zdarzyć tak, że po tych 6 godzinach skład wskoczy na tor, ale z powodu kolidowania z innym składem zostanie ustawiony kawałek dalej, tak że wyjdzie w połowie zwrotnicy ustawionej na inny kierunek albo za kozłem oporowym (i znowu wkolejanie przez 6 godzin).

Taka małą propozycja żeby wszelkie pozycje Przyślij... wrzucić jako jedno polecenie a nie jak jest teraz że są 4. W oknie które by się otwierało wybierało by się co się zamawia.

A w czym przeszkadza wybór na poziomie menu? Wydaje mi się że tak jest przejrzyściej.

Offline MaKu

  • Moderator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 565
  • Starszy Dyżurny Ruchu
    • Zobacz profil
Odp: TW - zgłaszanie błędów
« Odpowiedź #89 dnia: 28 Lipiec 2011, 20:36:41 »
No właśnie. Ale nagłe wkolejenie po 6 godzinach od wybrania polecenia też nie za dobrze by wyglądało - przez ten czas nic by się nie działo. Poza tym nie ma pewności, że ta funkcja działa dobrze - może sie zdarzyć tak, że po tych 6 godzinach skład wskoczy na tor, ale z powodu kolidowania z innym składem zostanie ustawiony kawałek dalej, tak że wyjdzie w połowie zwrotnicy ustawionej na inny kierunek albo za kozłem oporowym (i znowu wkolejanie przez 6 godzin).

Wiesz, chodzi o to, że jest wykolejony np na RZ 4 w torze 1, więc kombinujesz ruch po torze 2.
Ewentualnie przyjeżdżają drezyny itp... Coś na styl rzeczywisty.

A w czym przeszkadza wybór na poziomie menu? Wydaje mi się że tak jest przejrzyściej.

Jest dobrze. Nie wszyscy będą widzieć różnicę, LTE od LMS lub LPE...