Jeśli jesteśmy już w temacie błędów na Liskowie, to tam niektóre tarcze ostrzegawcze z tego co widziałem mają dziwne układy komór, tj. pomarańczowe na górze a zielone na dole. Wiem, że napewno ToA tak ma, chyba jeszcze jakieś, ale w tej chwili nie pamiętam.
1. Układ komór świetlnych na tarczy ostrzegawczej świetlnej w swojej pierwotnej wersji (pomarańczowa u góry, zielona u dołu) był wprost przeniesieniem układu świateł z tarczy ostrzegawczej kształtowej przy przechodzeniu z sygnalizacji kształtowej na sygnalizację świetlną (patrz załącznik) i do dzisiejszego dnia w wielu miejscach taki układ nadal z powodzeniem funkcjonuje.
2. Warto też pamiętać, że przepisy Ie-4(WTB-E10) w paragrafie 1, ust. 3 sankcjonują istnienie i funkcjonowanie tego typu urządzeń.
3. W sygnalizacji świetlnej nie istnieje pojęcie "prawidłowego" czy "nieprawidłowego" układu komór na sygnalizatorze. Stosowane obecnie kombinacje sygnałowe na sygnalizatorach przytorowych spowodowały, że ukształtowały się pewne schematy układu komór sygnałowych, co wcale nie oznacza, że w określonych warunkach miejscowych nawet obecnie zabudowywane układy mogą zostać zaburzone.
Dla maszynisty istotny jest określony przepisami konkretny obraz sygnałowy, a nie kolejność komór świetlnych na sygnalizatorze.