Autor Wątek: Czyżby błąd w lokalizacji ??  (Przeczytany 63263 razy)

Offline ISEDR 1994

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 25
    • Zobacz profil
  • Skąd: Bydgoszcz
Czyżby błąd w lokalizacji ??
« dnia: 08 Grudzień 2015, 05:04:13 »
Tak jak w temacie, semafor Z11 powinien być ustawiony po prawej stronie toru, no chyba że warunki na to nie pozwalają więc powinien być obok wskaźnik W15. Mam racje czy nie ??

ps. Dodaję zdjęcie jak coś

Offline Paweł Piotr

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 456
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kraków
Odp: Czyżby błąd w lokalizacji ??
« Odpowiedź #1 dnia: 08 Grudzień 2015, 10:53:07 »
Masz rację – Ie-4(WTB-E10), §5, ust. 4, pkt. 1; ust. 6, pkt. 1-3.  ;D

Offline Andrev

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 117
    • Zobacz profil
Odp: Czyżby błąd w lokalizacji ??
« Odpowiedź #2 dnia: 08 Grudzień 2015, 11:40:51 »
Tak jak w temacie, semafor Z11 powinien być ustawiony po prawej stronie toru, no chyba że warunki na to nie pozwalają więc powinien być obok wskaźnik W15. Mam racje czy nie ??

Ach ci cholerni złomiarze. Znowu wskaźnik ukradli. Na SOK trzeba dzwonić. Może się znajdzie w najbliższym skupie złomu... ;)

Offline miki

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 116
    • Zobacz profil
Odp: Czyżby błąd w lokalizacji ??
« Odpowiedź #3 dnia: 08 Grudzień 2015, 21:08:28 »
Jeśli jesteśmy już w temacie błędów na Liskowie, to tam niektóre tarcze ostrzegawcze z tego co widziałem mają dziwne układy komór, tj. pomarańczowe na górze a zielone na dole. Wiem, że napewno ToA tak ma, chyba jeszcze jakieś, ale w tej chwili nie pamiętam.

Offline ISEDR 1994

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 25
    • Zobacz profil
  • Skąd: Bydgoszcz
Odp: Czyżby błąd w lokalizacji ??
« Odpowiedź #4 dnia: 08 Grudzień 2015, 21:17:53 »
Masz rację – Ie-4(WTB-E10), §5, ust. 4, pkt. 1; ust. 6, pkt. 1-3.  ;D

Dokładnie, również instrukcja Ie1   §16 ust. 15, pkt. 18 także o tym mówi. A co do kradzieży - nic nie poradzisz. Dziś w nocy po północy ukradli mi kabel od blokady i kuźwa trzeba było telefoniczne wprowadzić.

Offline ISEDR 1994

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 25
    • Zobacz profil
  • Skąd: Bydgoszcz
Odp: Czyżby błąd w lokalizacji ??
« Odpowiedź #5 dnia: 08 Grudzień 2015, 21:20:34 »
Jeśli jesteśmy już w temacie błędów na Liskowie, to tam niektóre tarcze ostrzegawcze z tego co widziałem mają dziwne układy komór, tj. pomarańczowe na górze a zielone na dole. Wiem, że napewno ToA tak ma, chyba jeszcze jakieś, ale w tej chwili nie pamiętam.

Dokładnie nie zagłębiałem się aż tak ale spojrzę na to, może jeszcze jakieś malutkie błędy się znajdą ale co jak co, symulator i tak spełnia swoją rolę, jest bardziej praktyczny niż ten który kupiła PLK za ponad 4 mln.

Offline uetam

  • Administrator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 391
    • Zobacz profil
  • Skąd: IZ Wrocław
Odp: Czyżby błąd w lokalizacji ??
« Odpowiedź #6 dnia: 08 Grudzień 2015, 22:07:47 »
Jeśli jesteśmy już w temacie błędów na Liskowie, to tam niektóre tarcze ostrzegawcze z tego co widziałem mają dziwne układy komór, tj. pomarańczowe na górze a zielone na dole. Wiem, że napewno ToA tak ma, chyba jeszcze jakieś, ale w tej chwili nie pamiętam.
To nie jest błąd - tarcze ostrzegawcze z takim układem komór są spotykane na sieci nie jest to żaden błąd projektowy.

Offline Paweł Piotr

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 456
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kraków
Odp: Czyżby błąd w lokalizacji ??
« Odpowiedź #7 dnia: 08 Grudzień 2015, 23:43:34 »
Jeśli jesteśmy już w temacie błędów na Liskowie, to tam niektóre tarcze ostrzegawcze z tego co widziałem mają dziwne układy komór, tj. pomarańczowe na górze a zielone na dole. Wiem, że napewno ToA tak ma, chyba jeszcze jakieś, ale w tej chwili nie pamiętam.
1. Układ komór świetlnych na tarczy ostrzegawczej świetlnej w swojej pierwotnej wersji (pomarańczowa u góry, zielona u dołu) był wprost przeniesieniem układu świateł z tarczy ostrzegawczej kształtowej przy przechodzeniu z sygnalizacji kształtowej na sygnalizację świetlną (patrz załącznik) i do dzisiejszego dnia w wielu miejscach taki układ nadal z powodzeniem funkcjonuje.
2. Warto też pamiętać, że przepisy Ie-4(WTB-E10) w paragrafie 1, ust. 3 sankcjonują istnienie i funkcjonowanie tego typu urządzeń.
3. W sygnalizacji świetlnej nie istnieje pojęcie "prawidłowego" czy "nieprawidłowego" układu komór na sygnalizatorze. Stosowane obecnie kombinacje sygnałowe na sygnalizatorach przytorowych spowodowały, że ukształtowały się pewne schematy układu komór sygnałowych, co wcale nie oznacza, że w określonych warunkach miejscowych nawet obecnie zabudowywane układy mogą zostać zaburzone. Dla maszynisty istotny jest określony przepisami konkretny obraz sygnałowy, a nie kolejność komór świetlnych na sygnalizatorze.

Offline miki

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 116
    • Zobacz profil
Odp: Czyżby błąd w lokalizacji ??
« Odpowiedź #8 dnia: 09 Grudzień 2015, 17:29:45 »
Rozumiem, dzięki, zwracam honor :D

Offline Droznik

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 283
    • Zobacz profil
  • Skąd: Pandionowo
Odp: Czyżby błąd w lokalizacji ??
« Odpowiedź #9 dnia: 10 Grudzień 2015, 13:24:22 »

 A co do kradzieży - nic nie poradzisz. Dziś w nocy po północy ukradli mi kabel od blokady i kuźwa trzeba było telefoniczne wprowadzić.

To straszne, wręcz urzekła nas twoja historia. Pomyśl że są stację co TZP jest podstawą do prowadzenia ruchu.

Offline Andrev

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 117
    • Zobacz profil
Odp: Czyżby błąd w lokalizacji ??
« Odpowiedź #10 dnia: 10 Grudzień 2015, 20:56:23 »

 A co do kradzieży - nic nie poradzisz. Dziś w nocy po północy ukradli mi kabel od blokady i kuźwa trzeba było telefoniczne wprowadzić.

To straszne, wręcz urzekła nas twoja historia. Pomyśl że są stację co TZP jest podstawą do prowadzenia ruchu.

Albo stacje, że gdy ukradną Ci kabel to nie masz łączności strażnicowej, z przejazdami na szlaku... A oprócz tego telefoniczne polecanie i zgłaszanie przygotowania dróg przebiegów - bo to od strony wykonawczej i radiotelefoniczne zapowiadanie - bo z sąsiednim posterunkiem też nie masz łączności, i jeździsz na podstawie radiotelefonicznego.

Offline ISEDR 1994

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 25
    • Zobacz profil
  • Skąd: Bydgoszcz
Odp: Czyżby błąd w lokalizacji ??
« Odpowiedź #11 dnia: 14 Grudzień 2015, 14:12:08 »

 A co do kradzieży - nic nie poradzisz. Dziś w nocy po północy ukradli mi kabel od blokady i kuźwa trzeba było telefoniczne wprowadzić.

To straszne, wręcz urzekła nas twoja historia. Pomyśl że są stację co TZP jest podstawą do prowadzenia ruchu.

Zgadzam się, tyle że moja stacja jest stacją węzłową (linia pierwszorzędna), gdzie przeprowadza się również manewry, mam pod sobą nastawnie wykonawczą i co najgorsze, nie ma SKZR więc trzeba uważać, ale nie jest źle

Offline djuzi

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 175
  • Prawie jak Dyżurny Ruchu
    • Zobacz profil
  • Skąd: IZ Warszawa
Odp: Czyżby błąd w lokalizacji ??
« Odpowiedź #12 dnia: 17 Grudzień 2015, 22:08:03 »
Dla maszynisty istotny jest określony przepisami konkretny obraz sygnałowy, a nie kolejność komór świetlnych na sygnalizatorze.
Teoretycznie tak, w praktyce jest to uciążliwe i powoduje niepotrzebne hamowania po PPSach.

Offline Paweł Piotr

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 456
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kraków
Odp: Czyżby błąd w lokalizacji ??
« Odpowiedź #13 dnia: 17 Grudzień 2015, 22:23:14 »
Teoretycznie tak, w praktyce jest to uciążliwe i powoduje niepotrzebne hamowania po PPSach.
To świadczy wyłącznie o kiepskich kompetencjach maszynistów (oczywiście nie wszystkich, tylko tych, co mają z tym jakikolwiek problem)..

Offline jageer

  • Projektant
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1395
  • Podg. Papago
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: Czyżby błąd w lokalizacji ??
« Odpowiedź #14 dnia: 18 Grudzień 2015, 12:45:19 »

 A co do kradzieży - nic nie poradzisz. Dziś w nocy po północy ukradli mi kabel od blokady i kuźwa trzeba było telefoniczne wprowadzić.

To straszne, wręcz urzekła nas twoja historia. Pomyśl że są stację co TZP jest podstawą do prowadzenia ruchu.

A do tego ręczne i prawie "zerowa" usterkowość  ;) Ma to w pewnym sensie duuuuży plus.
Swoją drogą, nie wiem czemu PLK się wzbrania przed łącznością bezprzewodową zapowiadawczą  ;)