Autor Wątek: "Sz" przy lewym i To  (Przeczytany 48181 razy)

Offline jageer

  • Projektant
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1395
  • Podg. Papago
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
"Sz" przy lewym i To
« dnia: 13 Styczeń 2016, 14:27:29 »
Czy, jeżeli przy torze lewym, znajduje się semafor w układzie CB (czyli tylko "Sz") wymagana jest tarcza ostrzegawcza? Gdzie to jest uregulowane, bo WTB E-10 chyba nic o tym nie mówi.


Offline Paweł Piotr

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 445
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kraków
Odp: "Sz" przy lewym i To
« Odpowiedź #1 dnia: 13 Styczeń 2016, 16:04:39 »
Owszem, mówi o tym § 16, ust. 2 Ie-4(WTB-E10)  ;D

Offline Ra

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 26
    • Zobacz profil
  • Skąd: Polska
Odp: "Sz" przy lewym i To
« Odpowiedź #2 dnia: 13 Styczeń 2016, 17:06:09 »
Tak dla ilustracji, akurat rzeźbię Herby Nowe:
https://www.youtube.com/watch?v=6CMyqW_onCE
1:06 wjazdowe od południa, po lewej jest jedna komora... Sz, nawet bez czerwonego.
2:00 tarcza ostrzegawcza tylko na prawym.

Offline Zacha

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 449
    • Zobacz profil
  • Skąd: podg Lumpago
Odp: "Sz" przy lewym i To
« Odpowiedź #3 dnia: 13 Styczeń 2016, 17:21:24 »
Owszem, mówi o tym § 16, ust. 2 Ie-4(WTB-E10)  ;D
Wynika z tego, że semafor o układzie komór CB jest traktowany jako semafor wjazdowy i należy przed nim bez wyjątku postawić To. W starej E-1 był ust. odnośnie "Sz", gdzie przewidywano taką możliwość, by To nie stawiać - obecnie tego nie ma. Inną sprawą jest sygnalizator "Sz" na szarym słupie tylko z białą komorą - nie jest on traktowany jako semafor, w związku z czym nie stawia się przed nim To.

Offline Paweł Piotr

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 445
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kraków
Odp: "Sz" przy lewym i To
« Odpowiedź #4 dnia: 13 Styczeń 2016, 17:49:11 »
Jest dokładnie tak, jak pisze Zacha. Sygnalizator z czerwoną i białą komorą umieszczoną na słupie biało-czerwonym (może to być również karzełek z odpowiednio pomalowaną głowicą) ma status semafora i jest oznaczany w taki sposób, w jaki oznacza się semafory (ma symbol dużej litery) mimo, że służy tylko do podawania sygnału Sz, i musi być poprzedzony tarczą ostrzegawczą (będzie to tarcza ostrzegawcza jednokomorowa, podająca stale sygnał Os1).
« Ostatnia zmiana: 13 Styczeń 2016, 18:01:40 wysłana przez Paweł Piotr »

Offline jageer

  • Projektant
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1395
  • Podg. Papago
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: "Sz" przy lewym i To
« Odpowiedź #5 dnia: 13 Styczeń 2016, 20:31:09 »
Owszem, mówi o tym § 16, ust. 2 Ie-4(WTB-E10)  ;D
Dzięki, bo nie byłem pewny.


1:06 wjazdowe od południa, po lewej jest jedna komora... Sz, nawet bez czerwonego.
2:00 tarcza ostrzegawcza tylko na prawym.

To, o czym piszesz, czyli "jednokomorowiec" to SYGNALIZATOR sygnału zastępczego... On nie jest "niestety" semaforem, więc nie ma obowiązku :)

Offline santiago

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 27
    • Zobacz profil
Odp: "Sz" przy lewym i To
« Odpowiedź #6 dnia: 14 Styczeń 2016, 18:30:58 »
i musi być poprzedzony tarczą ostrzegawczą (będzie to tarcza ostrzegawcza jednokomorowa, podająca stale sygnał Os1).
co nie znaczy, że zawsze jest :-)
BP, MSPANC.

Offline jageer

  • Projektant
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1395
  • Podg. Papago
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: "Sz" przy lewym i To
« Odpowiedź #7 dnia: 14 Styczeń 2016, 19:21:20 »
i musi być poprzedzony tarczą ostrzegawczą (będzie to tarcza ostrzegawcza jednokomorowa, podająca stale sygnał Os1).
co nie znaczy, że zawsze jest :-)
BP, MSPANC.

I teraz pytanie, czy UTK wam to usterkuje ;)?

Offline MaKu

  • Moderator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 565
  • Starszy Dyżurny Ruchu
    • Zobacz profil
Odp: "Sz" przy lewym i To
« Odpowiedź #8 dnia: 21 Styczeń 2016, 20:48:58 »
I teraz pytanie, czy UTK wam to usterkuje ;)?

Powoli. "Wam", czyli komu?

Offline jageer

  • Projektant
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1395
  • Podg. Papago
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: "Sz" przy lewym i To
« Odpowiedź #9 dnia: 22 Styczeń 2016, 09:08:16 »
Z tego co wiem to Santiago pracuje w firmie, która jest największym zarządcą infrastruktury (nie mogę robić reklamy), dlatego jestem ciekaw, czy brak To, UTK usterkuje w jakiś raportach itp...
Bo jeżeli w kilku przypadkach "nie było afery" - to, czy przegapili to inspektorzy, czy jednak nie trzeba  ;)
« Ostatnia zmiana: 22 Styczeń 2016, 09:09:55 wysłana przez jageer »

Offline cody3223

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 5
    • Zobacz profil
  • Skąd: GL23
Odp: "Sz" przy lewym i To
« Odpowiedź #10 dnia: 23 Wrzesień 2016, 23:38:56 »
Z tego co wiem to Santiago pracuje w firmie, która jest największym zarządcą infrastruktury (nie mogę robić reklamy), dlatego jestem ciekaw, czy brak To, UTK usterkuje w jakiś raportach itp...
Bo jeżeli w kilku przypadkach "nie było afery" - to, czy przegapili to inspektorzy, czy jednak nie trzeba  ;)
To jeszcze nic, ostatnio maszynista z PIC'u zrobił młyn, że w Gliwicach wjeżdżał lewym na zastępczy (wjazdowy dwukomorowy), a rozkazu że nie ma Tarczy Ostrzegawczej nie dostał.... Dopiero od tamtego czasu maszyniści dostają informację o braku To :)

Offline Kacper9

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 26
    • Zobacz profil
  • Skąd: Dąbrowa Górnicza
Odp: "Sz" przy lewym i To
« Odpowiedź #11 dnia: 24 Wrzesień 2016, 07:30:57 »
Na podg Dorota mają to w Wykazie Ostrzeżeń Stałych, ale tam wjazd na zezwalający S10. Nie wiem jak jest na gruncie, ale patrząc na zdjęcia to wjazdowy (CB) od PolCarbonu w Wojkowicach na stacji Będzin Łagisza jest poprzedzony jest stałą To, a szlakowa 20.

Offline jageer

  • Projektant
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1395
  • Podg. Papago
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: "Sz" przy lewym i To
« Odpowiedź #12 dnia: 24 Wrzesień 2016, 09:15:10 »
To jeszcze nic, ostatnio maszynista z PIC'u zrobił młyn, że w Gliwicach wjeżdżał lewym na zastępczy (wjazdowy dwukomorowy), a rozkazu że nie ma Tarczy Ostrzegawczej nie dostał.... Dopiero od tamtego czasu maszyniści dostają informację o braku To :)

Na wiosnę, też był jakiś taki przypadek, tylko nie wiem, czy nie chodziło tam o Szobiszowice-Łabędy (tam chyba jest uzależnienie wyjazd-wjazd?), chyba, że szkoleniowiec coś ściemniał.
Maszynista zgłosił, że nie ma To, czy to nawet i instruktor był z PIC`u.
Poza tym - znajomość szlaku chyba mają ;)
« Ostatnia zmiana: 24 Wrzesień 2016, 09:19:10 wysłana przez jageer »

Offline Paweł

  • Administrator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1047
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kęty
Odp: "Sz" przy lewym i To
« Odpowiedź #13 dnia: 24 Wrzesień 2016, 13:39:50 »
Poza tym - znajomość szlaku chyba mają ;)

Mają czy nie mają, tarcza ostrzegawcza przed semaforem wjazdowym powinna być... Niezależnie od tego czy to "normalny" semafor tylko czy czerwone-białe. Jak nikt z maszynistów nie zwróci uwagi to nikt z PLK się tym nie będzie przejmował.

Offline cody3223

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 5
    • Zobacz profil
  • Skąd: GL23
Odp: "Sz" przy lewym i To
« Odpowiedź #14 dnia: 24 Wrzesień 2016, 14:23:30 »
To jeszcze nic, ostatnio maszynista z PIC'u zrobił młyn, że w Gliwicach wjeżdżał lewym na zastępczy (wjazdowy dwukomorowy), a rozkazu że nie ma Tarczy Ostrzegawczej nie dostał.... Dopiero od tamtego czasu maszyniści dostają informację o braku To :)

Na wiosnę, też był jakiś taki przypadek, tylko nie wiem, czy nie chodziło tam o Szobiszowice-Łabędy (tam chyba jest uzależnienie wyjazd-wjazd?), chyba, że szkoleniowiec coś ściemniał.
Maszynista zgłosił, że nie ma To, czy to nawet i instruktor był z PIC`u.
Poza tym - znajomość szlaku chyba mają ;)
Znajomość szlaku nie da tu za dużo, bo wjeżdżasz torami towarowymi (zazwyczaj tylko towary tamtędy jeżdżą, dodatkowo to jest chyba był skrajny prawy (patrząc w kierunku Łabęd) świeżo po remoncie rewitalizacji) i to jeszcze lewym.
Uzależnienie tam jest wyjazdowe z Gliwic - wyjazdowe z Szobieszowic (podg.), natomiast nie pamiętam czy rzecz się działa na wjeździe do Łabęd czy do Gliwic
« Ostatnia zmiana: 24 Wrzesień 2016, 14:29:48 wysłana przez cody3223 »