Autor Wątek: Urealnienie symka.  (Przeczytany 18983 razy)

Offline melis

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 278
    • Zobacz profil
  • Skąd: Gdańsk
Odp: Urealnienie symka.
« Odpowiedź #15 dnia: 08 Luty 2016, 07:05:52 »
już dziś nie mam takiej informacji, kiedy zdefektuje mi lok przy poc., lub wajcha, albo izolacja
Wyrywanie zdań z kontekstu, nie oddaje ich właściwego sensu. Tzn, że co? Na zasadzie usterki S1 po str posterunku ai, którą widzisz w swych usterkach?

Offline EN57-002

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 522
    • Zobacz profil
  • Skąd: Chorzów
Odp: Urealnienie symka.
« Odpowiedź #16 dnia: 08 Luty 2016, 10:05:12 »
Wyrywanie zdań z kontekstu, nie oddaje ich właściwego sensu.
To nie  było wyrywanie zdań, a opracowanie ich w całości.
Tzn, że co? Na zasadzie usterki S1 po str posterunku ai, którą widzisz w swych usterkach?
A czy gdziekolwiek napisałem o usterce semafora wjazdowego do innej stacji?
Stacja "nie bierze" nie oznacza usterki sema wjazdowego, podobnie jak u mnie na stacji. Nie biorę bo taka sytuacja techniczno-ruchowa. Wezmę za 5min i tyle.

Offline melis

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 278
    • Zobacz profil
  • Skąd: Gdańsk
Odp: Urealnienie symka.
« Odpowiedź #17 dnia: 08 Luty 2016, 15:10:58 »
Ale powinieneś dostać informację o tym, co jest przyczyną braku wjazdu, tak? Bo ot tak widniejące S1, moim zdaniem jest bez sensu. Jest sobie brak wjazdu... to niech sobie będzie. Może wkrótce będzie wjazd. Może...

Offline EN57-002

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 522
    • Zobacz profil
  • Skąd: Chorzów
Odp: Urealnienie symka.
« Odpowiedź #18 dnia: 08 Luty 2016, 16:39:39 »
Ale powinieneś dostać informację o tym, co jest przyczyną braku wjazdu, tak?
ale to ja, czy mech ma dostać tą informację?
Nie przypominam sobie, aby stacja trzymające skład po wjazdowym do 5min. informowała tylny post. czemu nie bierze.

Offline jageer

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1150
  • Specjalista ds. prowadzenia ruchu.
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: Urealnienie symka.
« Odpowiedź #19 dnia: 22 Luty 2016, 19:27:31 »
Ale powinieneś dostać informację o tym, co jest przyczyną braku wjazdu, tak? Bo ot tak widniejące S1, moim zdaniem jest bez sensu. Jest sobie brak wjazdu... to niech sobie będzie. Może wkrótce będzie wjazd. Może...

Wystarczy powiedzieć "nie ma wjazdu" i tyle. Nie mam obowiązku się tłumaczyć dokładnie, dlaczego go nie ma.... Na pewnej bocznicy, za dobrych czasów 6-12h pod wjazdem stania, to była norma, ale inaczej sie nie dało.
Tak też można mili moi.
Tor zajęty, a wjazd stoi.

Offline EU07

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 47
    • Zobacz profil
  • Skąd: Krefeld DE
Odp: Urealnienie symka.
« Odpowiedź #20 dnia: 22 Luty 2016, 19:36:57 »
Hotel "Pod wjazdem"? :D

Offline EN57-002

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 522
    • Zobacz profil
  • Skąd: Chorzów
Odp: Urealnienie symka.
« Odpowiedź #21 dnia: 22 Luty 2016, 20:21:08 »
Na pewnej bocznicy, za dobrych czasów 6-12h pod wjazdem stania, to była norma
A ja tu o głupie 5min wystąpiłem...

Offline Andrev

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 117
    • Zobacz profil
Odp: Urealnienie symka.
« Odpowiedź #22 dnia: 22 Luty 2016, 20:43:52 »
Ale powinieneś dostać informację o tym, co jest przyczyną braku wjazdu, tak?
ale to ja, czy mech ma dostać tą informację?
Nie przypominam sobie, aby stacja trzymające skład po wjazdowym do 5min. informowała tylny post. czemu nie bierze.

No, ale to właśnie na nas, jako wyprawiającym pociąg zgodnie z Ir1 ciąży wyjaśnienie dlaczego nie mamy tzw. "odbloku" - wszak zazwyczaj nie ma powtarzacza semafora przedniego post. następczego na naszym planie świetlnym/pulpicie:

§28 pkt11.  Jeżeli po wyprawieniu pociągu blok początkowy nie odblokował się mimo, że według rozkładowego czasu jazdy pociągu powinno to już nastąpić, należy niezwłocznie dowiedzieć się o przyczynie nieobsłużenia bloku liniowego przez przedni posterunek następczy.
Po stwierdzeniu, że pociąg nie zwolnił toru szlakowego względnie odstępu, należy zastosować środki pomocnicze (zamknięcia pomocnicze i tabliczki ostrzegawcze), zgodnie z postanowieniami §49.


Czas tego postoju teoretycznie nas już nie powinien interesować. Z racji jednak faktu że tor szlakowy jest zajęty, a prowadzić powinniśmy po nim ruch pociągów pasażerskich, to trzeba przedsięwziąć pewne środki w celu ich przeprowadzenia.

Natomiast, tam gdzie prowadzony jest ruch tylko towarowy nie ma to większego znaczenia. No chyba że Panu Mechanikowi skończą się godziny i zechce zamknąć skład na szlaku.

« Ostatnia zmiana: 22 Luty 2016, 20:46:02 wysłana przez Andrev »

Offline melis

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 278
    • Zobacz profil
  • Skąd: Gdańsk
Odp: Urealnienie symka.
« Odpowiedź #23 dnia: 22 Luty 2016, 20:52:16 »
Poza tym, np jeśli u nas skład stoi długo to posterunek, który go wysłał zapytuje co z pociągiem xxx. W związku z tym, my także powinniśmy mieć taką opcję. A to już takie proste, pewnie nie jest

Offline krzysiuwroc

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 26
    • Zobacz profil
  • GG: 11663381
  • Skąd: Wrocław
Odp: Urealnienie symka.
« Odpowiedź #24 dnia: 09 Sierpień 2016, 14:46:55 »
A co byście powiedzieli, żeby w ramach urealnienia dodać do symka taką opcję jak Analiza Pociągu czy coś tego typu. Tak jak jest w nastawniach. Wiece o co mi chodzi. Rozumie, że to zajęłoby trochę czasu, ale może warto byłoby wprowadzić taką opcję w przyszłości.

Offline EN57-002

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 522
    • Zobacz profil
  • Skąd: Chorzów
Odp: Urealnienie symka.
« Odpowiedź #25 dnia: 09 Sierpień 2016, 17:44:23 »
Dla uruchamianych tak, ale jak przelatuje przez stację to nie wiem co to ma dać? Jedynie długość by się czasem przydała. Reszta, jak go przepuszczam to mnie to...

Offline Paweł

  • Administrator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 725
    • Zobacz profil
    • Beskidzka Strona Kolejowa
  • GG: 5965963
  • Skąd: Kęty
Odp: Urealnienie symka.
« Odpowiedź #26 dnia: 09 Sierpień 2016, 17:45:05 »
Być może zostanie coś takiego kiedyś dodane, ale raczej nie nastawiam się na rozwijanie szczegółów SWDR. Na razie jednak wprowadzane są zmiany w podstawach działania symulacji (m.in. ostateczna migracja na FPC) i nowe funkcjonalności na razie nie będą dodawane.

Offline jageer

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1150
  • Specjalista ds. prowadzenia ruchu.
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: Urealnienie symka.
« Odpowiedź #27 dnia: 09 Sierpień 2016, 20:14:10 »
Jedynie to chyba podawanie analizy i gotowości przez maszynistę pociągu, który się uruchamia. Tylko, jeżeli robimy jakieś manewry, podmiany. Np przyjazd z Tefamy, zapinamy loka - to ile by trwała próba?
W przyszłości - to co jest szczególnie na Śląsku - wyjazd pociągu z bocznicy na PLK uzgadniany jest z odcinkowym. Jak nie ma miejsca to pociąg nie wyjeżdża.
Tak też można mili moi.
Tor zajęty, a wjazd stoi.

Offline Andrev

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 117
    • Zobacz profil
Odp: Urealnienie symka.
« Odpowiedź #28 dnia: 14 Sierpień 2016, 17:51:06 »
A co byście powiedzieli, żeby w ramach urealnienia dodać do symka taką opcję jak Analiza Pociągu czy coś tego typu. Tak jak jest w nastawniach. Wiece o co mi chodzi. Rozumie, że to zajęłoby trochę czasu, ale może warto byłoby wprowadzić taką opcję w przyszłości.

To by miało sens, jeśli powstaną realne stacje, z realną długością torów. Na Testowie i Liskowie prawie wszystkie pociągi mieszczą się w długości torów, więc brutto czy długość nie jest aż tak potrzebna.

Offline komandos250319

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 30
    • Zobacz profil
  • Skąd: Zawiercie
Odp: Urealnienie symka.
« Odpowiedź #29 dnia: 15 Sierpień 2016, 13:06:54 »
Można by było dodać jeszcze na radiu "wyjazd podany" bo jest tylko "wjazd"