Autor Wątek: sygnał Sz i prędkość za ostatnim rozjazdem  (Przeczytany 3372 razy)

Offline klon200

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 8
    • Zobacz profil
  • Skąd: Polska
sygnał Sz i prędkość za ostatnim rozjazdem
« dnia: 06 Luty 2016, 23:09:09 »
Witam

Z powodu uszkodzenia urządzeń srk na stacji (typu E, przekaźnikowe) wyprawiam pociąg na szlak na Sz. Jazda z pod semafora wyjazdowego (z zatrzymaniem).
900m za stacją znajduje się przejazd kat B z ssp.
Przejazd jest uzależniony w urządzeniach stacyjnych. 
Prędkość na szlaku 120km/h

pytanie:

1. z jaką prędkością pociąg ma przejechać przez ostatni rozjazd na stacji?   40km/h  czy 20km/h
2. jaką prędkość będzie miał pociąg na szlaku pomiędzy stacją a przejazdem i od czego to zależy
3. Jeśli na sem wyjazdowym był sygnał Sz to mechanik nie wie czy urządzenia przejazdowe są sprawne i czoło pociągu na przejeździe wg starego rozporządzenia może mieć max . prędkość 20km/h

Jeśli możecie to wytłumaczcie mi to z podaniem konkretnych przepisów i paragrafów. Z góry dzięki
« Ostatnia zmiana: 06 Luty 2016, 23:10:58 wysłana przez klon200 »

Online EN57-002

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 515
    • Zobacz profil
  • Skąd: Chorzów
Odp: sygnał Sz i prędkość za ostatnim rozjazdem
« Odpowiedź #1 dnia: 07 Luty 2016, 01:56:03 »
Ad1) §62
Prędkości jazdy pociagów
pkt. 6.
ppkt.10) wyjazd na szlak z blokadą samoczynną na sygnał zastępczy lub rozkaz pisemny - prędkość nie większa niż 20km/h
Ad 2) Ponieważ odcinki na blokadach samoczynnych z reguły nie są mniejsze niż 900m, to do SSP poc. będzie jechał 20km/h, bowiem następny semafor blokady samoczynnej będzie za SSP.
Ad 3) j/w lub jeżeli przejazd jest uszkodzony, a sem. BL przed przejazdem, to wystawia się rozkaz pisemny "O" §57 Rozkazy pisemne
pkt. 3
ppkt. 2 lit. i) uszkodzenia rogatki lub samoczynnej sygnalizacji na przejeździe, do czasu usunięcia uszkodzenia lub do czasu wprowadzenia tymczasowego strzeżenia przejazdu, o ile jest to wymagane.