Autor Wątek: Obsługa urządzeń IZH-111  (Przeczytany 4844 razy)

Offline Slowcio1111

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 42
  • RM900VB na D29-106
    • Zobacz profil
  • Skąd: Ustrobna, Podkarpackie
Obsługa urządzeń IZH-111
« dnia: 11 Sierpień 2016, 18:57:44 »
Witam! Interesuje mnie jak obsługuje się urządzenia tego typu. Jak nastawia się przebiegi manewrowe, pociągowe? Jak przestawia się zwrotnice? Do czego służą poszczególne przyciski (na przykładzie pulpitu st. Rzeszów, namalowanego przez @Pawła)? Pytam się, ponieważ nie mam dostępu do fachowej literatury w tym zakresie. Pozdrawiam!

Offline jageer

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1146
  • Specjalista ds. prowadzenia ruchu.
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: Obsługa urządzeń IZH-111
« Odpowiedź #1 dnia: 11 Sierpień 2016, 19:43:19 »
Wejdź na stronę Pawła, to się wszystkiego dowiesz.
Swoją drogą, jak jesteś z podkarpackiego, to jakby kiedyś jeszcze były Dni Techniki Kolejowej to na Rzeszów Główny można wejść. W 2020-22 roku mają przebudować, to już nie będzie tego  ;)
« Ostatnia zmiana: 11 Sierpień 2016, 19:46:16 wysłana przez jageer »
Tak też można mili moi.
Tor zajęty, a wjazd stoi.

Offline Slowcio1111

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 42
  • RM900VB na D29-106
    • Zobacz profil
  • Skąd: Ustrobna, Podkarpackie
Odp: Obsługa urządzeń IZH-111
« Odpowiedź #2 dnia: 11 Sierpień 2016, 20:12:47 »
Dni techniki przegapiłem :-[ , ale skoro mają to przebudowywać, (o czym nie wiedziałem) to na następne muszę tam wpaść obowiązkowo, bo na nastawni jeszcze żadnej nie byłem :( .

Offline jageer

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1146
  • Specjalista ds. prowadzenia ruchu.
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: Obsługa urządzeń IZH-111
« Odpowiedź #3 dnia: 11 Sierpień 2016, 20:16:26 »
Ja byłem, chyba w 2010 albo 2011. Z tego co mówił naczelnik, to mają to ok 2020r. przerabiać. A fakt, nastawni z tymi urządzeniami i bliźniaczymi SUP-3 to zostało tyle, że chyba już na palcach 1 ręki można policzyć. Najwięcej było na CMK, ale poszło kosztem komputerków  ;)

Co do samych urządzeń, to fajna jest książka o nich, opisująca ich prawdziwe możliwości np. sterowanie tasaturą ;) Tak naprawdę pulpit kostkowy to "spolszczenie" tych urządzeń.
Tak też można mili moi.
Tor zajęty, a wjazd stoi.

Offline Slowcio1111

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 42
  • RM900VB na D29-106
    • Zobacz profil
  • Skąd: Ustrobna, Podkarpackie
Odp: Obsługa urządzeń IZH-111
« Odpowiedź #4 dnia: 11 Sierpień 2016, 20:36:19 »
Wiem, że taka książka jest i właśnie ją znalazłem (może kupię) :D.

Offline jageer

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1146
  • Specjalista ds. prowadzenia ruchu.
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: Obsługa urządzeń IZH-111
« Odpowiedź #5 dnia: 12 Sierpień 2016, 08:53:43 »
Wiem, że taka książka jest i właśnie ją znalazłem (może kupię) :D.

"URZĄDZENIA SRK NA STACJACH TYPU IZH 111" do tego jeszcze jest o blokadzie IZB-111 (która kiedyś działała na jakimś odcinku).
Z tego co się dowiedziałem, to bardziej niezawodne, są stacje, na które urządzenia były "składane" w Szwecji (mam na myśli moduły itp).
Tak też można mili moi.
Tor zajęty, a wjazd stoi.

Offline Paweł

  • Administrator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 725
    • Zobacz profil
    • Beskidzka Strona Kolejowa
  • GG: 5965963
  • Skąd: Kęty
Odp: Obsługa urządzeń IZH-111
« Odpowiedź #6 dnia: 13 Sierpień 2016, 10:05:18 »
na następne muszę tam wpaść obowiązkowo,

Od kilku lat ogólnopolskie DTK nie są już organizowane (może ich inicjator zakończył karierę w PLK?).

A fakt, nastawni z tymi urządzeniami i bliźniaczymi SUP-3 to zostało tyle, że chyba już na palcach 1 ręki można policzyć. Najwięcej było na CMK, ale poszło kosztem komputerków  ;)

Praktycznie cała CMK była na JZH-111. Według moich informacji urządzenia te działają jeszcze w Zawierciu, Opocznie Południowym, Idzikowicach, Oleśnie Śląskim (prototyp), a właśnie likwidowane są na podg Biała Rawska. Przekaźnikowych SUP-1 i przekaźnikowo-komputerowych SUP-3 jest jeszcze trochę.

Z tego co się dowiedziałem, to bardziej niezawodne, są stacje, na które urządzenia były "składane" w Szwecji (mam na myśli moduły itp).

Problemy były m.in. z elementami stykowymi przekaźników (korozja, odkształcenia), co związane było z warunkami klimatycznymi w kiepsko wykonanych budynkach nastawni. Innym mankamentem jest nadmiarowość modułów i duże zużycie energii.
« Ostatnia zmiana: 13 Sierpień 2016, 12:46:44 wysłana przez Paweł »

Offline Slowcio1111

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 42
  • RM900VB na D29-106
    • Zobacz profil
  • Skąd: Ustrobna, Podkarpackie
Odp: Obsługa urządzeń IZH-111
« Odpowiedź #7 dnia: 17 Sierpień 2016, 10:45:38 »
Od kilku lat ogólnopolskie DTK nie są już organizowane (może ich inicjator zakończył karierę w PLK?).
To szkoda.  :(  Może będzie inna okazja.
A jeżeli chodzi o obsługę tych urządzeń to dużo dowiedziałem się ze strony @Pawła i z norm branżowych znalezionych w internecie. Dziękuję za odpowiedzi. Może jeszcze ktoś zna jakieś ciekawostki.

Offline jageer

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1146
  • Specjalista ds. prowadzenia ruchu.
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: Obsługa urządzeń IZH-111
« Odpowiedź #8 dnia: 17 Sierpień 2016, 13:09:12 »
Od kilku lat ogólnopolskie DTK nie są już organizowane (może ich inicjator zakończył karierę w PLK?).

Mi się wydaje, że zrezygnowali najpierw przez "Ojro 2012", a potem już  tak "zostało". Co do wejść na nastawnię - jak napiszesz do dyra IZ, czy tam naczelnika sekcji, a masz dobre argumenty + wyrozumiała osoba, to legalnie wejdziesz.
Tak też można mili moi.
Tor zajęty, a wjazd stoi.