Forum Główne > Urządzenia srk
Kolejność nastawiania semaforów - tablica zależności
jageer:
Generalnie taka sytuacja jeszcze (już niedługo) występuje na odcinku Kraków Bieżanów -> podg. Gaj. (w drugą stronę już nie).
Przy czym na Bn, są urządzenia OSA-H, u Gajowego - E.
Tylko tam dochodzi wkomponowana "blokada jednoostępowa SBL typu Eac".
Żeby postawić semafor "K" musi się postawić "E", więc obwód sygnałowy "K" musi wiedzieć, że świeci "E". Samo utwierdzenie "E" nie daje mu tej informacji. Wg mnie, w obwodzie "K" wystarczy zestyk od obwodu "E". Semafor "E" nie wyświetli się w przypadku braku utwierdzenia.
Semafor "K" nie ma konieczności kontrolowania położenia rozjazdów (oraz ich zajętości) 3 i 4 -> to już jest przebieg spod semafora "E" - więc w jego obwodzie musi to się znaleźć.
PS. Jakbyś np. znalazł taki posterunek i dorwał dokumentację, to czasem patrz na nią z przymrużenia oka, bo zdarzają się błędy, potem na "gruncie" jest inaczej, bo jakbyś podłączył wg projektu, to by nic nie działało.
Paweł:
Dodałbym, że kontrolowany w obwodzie sygnałowym powinien być raczej zestyk przekaźnika kontroli świecenia świateł (Kpz). Zestyk przekaźnika sygnałowego nie wystarczy, bo przy usterce w obwodzie świateł przekaźnik sygnałowy się wzbudzi, a sygnał nie zmieni się na zezwalający. Czy stosuje się dodatkową kontrolę utwierdzenia - nie wiem, nie mogę znaleźć żadnych przykładów takiego obwodu.
Hako:
Dzięki za zainteresowanie tematem, macie panowie racje, chyba słuszniej zamiast Ue wsadzić KpzE.
Załączam obrazek jak to teraz wygląda (tym razem z symboliką zgodną z pkp)
Swoją drogą warunkiem wzbudzenia KpzE jest wzbudzony SE i odwzbudzony Ue.
Teoretycznie mógł bym usunąć zestyk SE ale gdyby np. któryś z nich się zaciął to było by wesoło.
--- Cytat: jageer w 29 Październik 2016, 09:05:04 ---PS. Jakbyś np. znalazł taki posterunek i dorwał dokumentację
--- Koniec cytatu ---
Niestety do tej pory udało mi się dorwać tylko to co "w internecie wisi", album schematów usrk typu E z 1989 i skany dwóch książek. I nawet po "złączeniu" wiedzy w nich zawartej wiele elementów schematów trzeba czasem zgadywać.
--- Cytuj ---potem na "gruncie" jest inaczej, bo jakbyś podłączył wg projektu, to by nic nie działało
--- Koniec cytatu ---
To się łatwo domyślić, w wyżej wymienionionych skanach też zlokalizowałem już kilka bzdur. Ale zasada myślę że dotyczy wszystkiego, nie tylko usrk i nie tylko rzeczy związanych z elektryką/elektroniką/kolejnictwem.
jageer:
Dodam jeszcze, że najgorzej jest, jak stacja była przebudowywana "X" lat temu, kiedy ktoś trzymał przez lata na tym "łapę" i olewało się dokumentację, a robiło na gruncie....
Na jednej nastawni znam osobicie przypadek, gdzie takie właśnie osoby przez 2 dni sprawdzały wszystko (na pulpicie) typu wykluczenia przebiegów itp itd, czy zgodne z tablicami. Pytanie, jak sprawdzali, skoro w tablicy istnieją przebiegi, których nie ma (i ich nie było), a są przebiebi, których nie uwzględniono ;)
Paweł:
--- Cytat: Hako w 29 Październik 2016, 22:13:35 ---Niestety do tej pory udało mi się dorwać tylko to co "w internecie wisi", album schematów usrk typu E z 1989 i skany dwóch książek.
--- Koniec cytatu ---
Zobacz na platformę przetargową PLK, przy przetargach na przebudowy czasami trafiają się ciekawostki. Wygrzebałem tam np. 1GB skanów dokumentacji srk Łaz i Zawiercia (plany stacji, pulpitów, schematy obwodów...).
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej