Autor Wątek: Srodki pomocnicze  (Przeczytany 518 razy)

Offline maria1

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 13
    • Zobacz profil
  • Skąd: krakow
Srodki pomocnicze
« dnia: 09 Maj 2017, 21:18:36 »
Gdy pociąg wjeżdża na "sz" po utwierdzonej drodze przebiegu, np. gdy przedwcześnie wygasł semafor z wolna droga na stój to czy należy zastosować środki pomocnicze? Na plakatach o "sz" wyraźnie jest napisane aby je zastosować ale czy na utwierdzonej też?
I czy w tej sytuacji konkretnie gdy wygasł senator należy wprowadzić telefoniczne polecacie i zgłaszanie?

Offline zolwik

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 143
  • manewrowy
    • Zobacz profil
    • Trainz
  • GG: 9311740
  • Skąd: Jelenia Góra/Wrocław
Odp: Srodki pomocnicze
« Odpowiedź #1 dnia: 09 Maj 2017, 21:58:30 »
a czy zadałeś sobie tyle trudu aby przeczytać Ir-1 przed zadaniem tych pytań?
Trainz

Offline maria1

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 13
    • Zobacz profil
  • Skąd: krakow
Odp: Srodki pomocnicze
« Odpowiedź #2 dnia: 10 Maj 2017, 06:10:29 »
Tak, czytałem. Natomiast ostatnio odbyła się u nas na nastawni mała ściska jeden twierdzi, że jak jest utwierdzona to nie trzeba inny, że należy stosować. Zdania są podzielone, każdy interpretuje to inaczej.

Offline zolwik

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 143
  • manewrowy
    • Zobacz profil
    • Trainz
  • GG: 9311740
  • Skąd: Jelenia Góra/Wrocław
Odp: Srodki pomocnicze
« Odpowiedź #3 dnia: 10 Maj 2017, 06:48:01 »
W Ir1 masz wyraźnie napisane co jest środkiem pomocniczym i tam nie ma co interpretować.
Trainz

Offline centarail

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 8
    • Zobacz profil
  • Skąd: Polska
Odp: Srodki pomocnicze
« Odpowiedź #4 dnia: 14 Maj 2017, 02:17:48 »
Panie @zolwik, ciekaw jestem czy jak Pan zaczynał pracę na kolei to od razu Ir-1 rozumiał w 100% ;) Jeśli tak to nie każdy jest takim orłem jak Pan - a pytać nie jest (jeszcze) zakazane?

Pani @Mario używanie środków pomocniczych jest dodatkowym zabezpieczeniem - czy to dyżurnego czy też nastawniczego. Tu nie chodzi o zakładanie klinów jak widzi się z okna, że idzie Pan kontroler czy inny ISEWA ;) Kliny potrafią uratować życie przy manewrach jak i jazdach na przebiegi niezorganizowane. W przytoczonym przez Panią przypadku - jeśli drogę przebiegu mamy utwierdzoną a semafor się wygasił to stosowanie środków pomocniczych nie jest wymagane z prostego względu - urządzenia działają prawidłowo - odbędzie się jednorazowa jazda na sygnał zastępczy po utwierdzonej drodze przebiegu czyli pod kołami nie przełożymy.

Przy takich przypadkach praktyka nie mówi o wprowadzaniu TZP gdyż wjedziemy do stacji, zastawka spadnie i przebieg spokojnie rozwiążemy. Jeśli przy drugiej jezdzie pociągowej zdarzy się podobna sytuacja wtedy już nie ma się żadnych skrupułów. Telefoniczne zapowiadanie na szlak + polecanie i zgłaszanie dróg przebiegów na stację.
« Ostatnia zmiana: 14 Maj 2017, 02:24:46 wysłana przez centarail »