Autor Wątek: Rkpj  (Przeczytany 25595 razy)

Offline eReS

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 22
    • Zobacz profil
  • Skąd: Sosnowiec
Rkpj
« dnia: 12 Maj 2017, 09:56:07 »
Witam, mam takie pytanie w jakiś sposób przedstawia się rozjazdy krzyżowe pojedyncze na pulpicie kostkowym? 

Offline jageer

  • Projektant
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1395
  • Podg. Papago
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: Rkpj
« Odpowiedź #1 dnia: 12 Maj 2017, 15:26:27 »
Przyciskami?

Offline eReS

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 22
    • Zobacz profil
  • Skąd: Sosnowiec
Odp: Rkpj
« Odpowiedź #2 dnia: 12 Maj 2017, 16:30:56 »
A ma ktoś może przykład takiego pulpitu z Rkpj?

Offline Paweł Piotr

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 447
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kraków
Odp: Rkpj
« Odpowiedź #3 dnia: 12 Maj 2017, 18:30:16 »
Witam, mam takie pytanie w jakiś sposób przedstawia się rozjazdy krzyżowe pojedyncze na pulpicie kostkowym?

Offline jageer

  • Projektant
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1395
  • Podg. Papago
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: Rkpj
« Odpowiedź #4 dnia: 12 Maj 2017, 18:47:38 »
Widać 17a i 17b ;) A przyciski osobno, to urządzenia PB

Offline Paweł Piotr

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 447
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kraków
Odp: Rkpj
« Odpowiedź #5 dnia: 12 Maj 2017, 18:55:43 »
W PB nie ma problemu, gdy przyciski są gdzie indziej, niż na odwzorowanym układzie torowym, przypadek urządzeń E pokazałem na rysunkach.

Offline eReS

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 22
    • Zobacz profil
  • Skąd: Sosnowiec
Odp: Rkpj
« Odpowiedź #6 dnia: 12 Maj 2017, 19:02:42 »
Bardzo dziękuję za odpowiedzi. Wydawał mi się ciekawy ten temat i ciesze się, że dostałem odpowiedź.

Offline Paweł Piotr

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 447
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kraków
Odp: Rkpj
« Odpowiedź #7 dnia: 12 Maj 2017, 19:35:01 »
Jest jeszcze jedno rozwiązanie w przypadku urządzeń E (przyciski bezpośrednio przy rozjazdach), gdy duży lub skomplikowany układ torowy nie pozwala na rozbicie pojedynczego anglika na dwa pojedyncze rozjazdy i skrzyżowanie, wówczas taki pojedynczy anglik przedstawia się tak samo, jak podwójny, tylko przyciski mają opis numer+a i numer+b, oraz taką robi się zależność, że niewłaściwie ułożone zwrotnice powodują podświetlenie wszystkich czterech szczelin rozjazdu, jako sygnał złego ustawienia zwrotnic.

Offline jageer

  • Projektant
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1395
  • Podg. Papago
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: Rkpj
« Odpowiedź #8 dnia: 13 Maj 2017, 10:25:45 »
Jest jeszcze jedno rozwiązanie w przypadku urządzeń E (przyciski bezpośrednio przy rozjazdach), gdy duży lub skomplikowany układ torowy nie pozwala na rozbicie pojedynczego anglika na dwa pojedyncze rozjazdy i skrzyżowanie, wówczas taki pojedynczy anglik przedstawia się tak samo, jak podwójny, tylko przyciski mają opis numer+a i numer+b, oraz taką robi się zależność, że niewłaściwie ułożone zwrotnice powodują podświetlenie wszystkich czterech szczelin rozjazdu, jako sygnał złego ustawienia zwrotnic.

I raczej się to stosuje, przynajmniej ja tak widziałem, ale foty nie mam.