Forum Główne > Testowo
Jak podać sygnał Ms2?
czako:
Witam serdecznie.jestem nowy i nie mogę sobie poradzić z pociągiem 675098 ze Zbyszek do Wilanowic.Otóż jak pociąg wiedzie do stacji musi się odczepić i manewrować na drugą stronę składu,aby jechać do Wilanowic.Odczepiam go i tu jest problem bo nie wiem jak na semaforze mu podać białe światełko :( Pomożecie? :)
EDIT: ale ja głupek jestem ;D męczyłem się z tym 2 godziny,aż tu nagle po napisaniu posta mi się udało ;p
EDIT 2: Jeszcze mam jedno pytanie.Dlaczego mi się nie chcę rozjazdy dobrze układać,wszystko dobrze robię,a układają mi się cały czas w białą migającą literę "Z" :(
DyżurnyRuchu:
Jeśli rozjazd nie przełoży się do końca (tzn. np. iglica nie dochodzi) to rozjazd miga jako sygnał że coś z nim "nie tak".
Musisz dokładnie przełożyć, lub rozjazd jest uszkodzony dlatego miga podczas przekładania -> sprawdź w usterkach czy jest sprawny.
MK:
--- Cytat: czako w 30 Sierpień 2011, 02:40:57 ---
Jeszcze mam jedno pytanie.Dlaczego mi się nie chcę rozjazdy dobrze układać,wszystko dobrze robię,a układają mi się cały czas w białą migającą literę "Z" :(
Przy przekładaniu zwrotnicy trzeba obserwować amperomierz. Po naciśnięciu przycisku trzeba trzymać dopóki wskazówka amperomierza się nie poruszy - to znaczy, że silnik zaczął pracować. Wtedy można puścić przycisk. Jeśli mimo prawidłowego przekładania miga kontrola trzeba sprawdzić w menu narzędzia/usterki - czy dany napęd nie ma usterki (wpisane na czerwono)
--- Koniec cytatu ---
Zacha:
No i najważniejsze czy nie idzie 20 amper na rozjazd bo można silnik spalić. Z tym, że Pablo raczej tego nie odwzorował, w takim wypadku najlepiej jest "skoczyć" do tablicy kontrolnej i odłączyć napięcie nastawcze.
Paweł:
--- Cytat: DyżurnyRuchu w 30 Sierpień 2011, 07:04:40 ---Jeśli rozjazd nie przełoży się do końca (tzn. np. iglica nie dochodzi) to rozjazd miga jako sygnał że coś z nim "nie tak".
--- Koniec cytatu ---
W tym przypadku nie przekłada się w ogóle. Jeżeli przycisk zostanie puszczony za szybko, nie wszystkie przekaźniki w obwodzie sterującym zdążą zapracować, wskutek czego kontrola położenia zniknie, ale napęd nie rozpocznie przestawiania. Miganie szczelin na biało oznacza dłuższy brak kontroli położenia, dodam jednak że nie jest to standardowa funkcja w urządzeniach typu E - normalnie po prostu szczeliny pozostaną ciemne.
--- Cytat: Zacha w 30 Sierpień 2011, 11:33:54 ---No i najważniejsze czy nie idzie 20 amper na rozjazd bo można silnik spalić. Z tym, że Pablo raczej tego nie odwzorował, w takim wypadku najlepiej jest "skoczyć" do tablicy kontrolnej i odłączyć napięcie nastawcze.
--- Koniec cytatu ---
Zgadza się, silnik się nie spali, natomiast po pewnej chwili wyłączy się bezpiecznik nastawczy (okno usterek). Nie wiem czy to do końca poprawnie zostało odwzorowane.
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej