Forum Główne > Ruch kolejowy

Czy na każdej stacji pociagi mogą mieć możliwość zmiany kierunku jazdy?

<< < (2/5) > >>

EN57-002:

--- Cytat: IZKR IZ w 15 Sierpień 2017, 01:02:02 ---Nie wiem jak miaoby wyglądać stacja gdzie da się tylko wyprzedzać i krzyzowac a nie można robić obrotów przez układ gotowy.

--- Koniec cytatu ---
chyba układ torowy, ale wracając do meritum. Nie ma w definicji, że przy wyprzedzaniu i krzyżowaniu nie można zrobić oblotu i zmienić kierunku jazdy. Może dlatego, że wyprzedzanie i krzyżowanie to są jazdy pociągowe, a oblot to już manewry, a takowe na stacji (mijance) możemy robić.
  We wcześniejszej wypowiedzi, chciałem tylko zwrócić uwagę, że różnica między stacją, a mijanką (też stacją) jest tylko w czynnościach ekspedycyjnych. Układem torowym nie różnią się, przeto można również zrobić oblot składu i zmienić kierunek jazdy na mijance.

Pr1:
 
--- Cytuj ---Pytanie o co chodziło autorowi pytania.
--- Koniec cytatu ---
Pytania do testów w większości (szczególnie tych branżowych, technicznych) piszą zazwyczaj ludzie, którzy zakończyli już pracę w zawodzie, a jednocześnie chcą dorobić.
Tutaj widać trafił się jakiś filozof. Pytanie dobre, ale na forum do dyskusji, a nie do testów. Szczególnie pytania ze wzrotami "mogą mieć". To automatycznie przekreśla odpowiedzi tak/nie.


--- Cytuj ---Posterunkiem zapowiadawczym jest zarówno stacja (mijanka) jak i Posterunek odgałęźny. Natomiast oba są posterunkami następczymi wraz z posterunkiem odstępowym.
--- Koniec cytatu ---
No... tak. A inaczej napisałem?

Na mijace nie można dokonać wymiany pasażerów? Nie można dokonywać czynności ładunkowych, gdy mijanka ma rampę? Nie można zostawić części wagonów przy rampie, żeby zabrać już załadowane?
Kiedyś w Jastarni rozłączyli dwa szynobusy (nie wiadomo po co, ale tak zrobili). Jest rozwiązanie pociągu? Jest.
Postawi się również rampę i peron na środku szlaku, zatrzyma się tam pociąg, rozłączy się wagony towarowe, pasażerskie jako manewr podciagnie się do peronu, potem cofnie się po towarowe, złączy się i pojedzie się dalej. A jest to stacja?

Tylko czasami trzeba zadać po prostu pytanie po co robić coś takiego na środku szlaku?
Tak samo po co zmieniać kierunek, rozpoczynać i kończyć bieg na mijance w normalnych warunkach, szczególnie, gdy może to się okazać niemożliwe przez tor zajęty przy próbie oblotu, a nie czy można mieć możliwość.

jageer:
Temat tak samo zawiły jak tarcza zaporowa..... Tak samo teraz blokada jedno i wieloodstępowa, ale jak mamy jeden odstęp działający samoczynnie postępujemy jak dla blokady wieloodstepowej. Więc na co komu te zmiany?

A co w przypadku, gdy mamy na szlaku te posterunki odstępowe (blokady 2 stawne?), to w przypadku wyjazdu na SZ maszynista jedzie np 5 km z prędkością 20 km/h?

IZKR IZ:
No wychodzi na to ze na tych jednoodstepowych powinno pisać się jak na samoczynnej pociagi, a na posterunku piszą odjazdy i przyjazdy.
No albo jest jeden szlak i jak padnie blokada(zajetosc) to turlaja się 40 km/h na 30 kilometrowym szlaku

Paweł Piotr:

--- Cytat: IZKR IZ w 15 Sierpień 2017, 01:02:02 ---Paweł racja. Nie wiem jak miałoby wyglądać stacja gdzie da się tylko wyprzedzać i krzyżowac a nie można robić obrotów przez układ gotowy.
Czyli zaprzecza to jedno drugiemu. Stacja jest po to by robić robić pociągiem co się chce a definicja stacji (mijanki) zaprzecza.
(...)
Chyba ze zaszła pomyłka i zamiast stacji miało być posterunek wtedy wszystko byłoby jasne.

--- Koniec cytatu ---
Nie ma żadnej sprzeczności. Cały paragraf 3 przepisów Ir-1(R-1) zatytułowany "Posterunki ruchu i punkty ekspedycyjne" odnosi się WYŁĄCZNIE DO RUCHU POCIĄGOWEGO, zatem w tym paragrafie nie jest w żaden sposób definiowany ani rozważany ruch manewrowy, do jakiego należy zaliczyć tzw. oblot składu.
Z kolei mówiąc o klasyfikacji posterunków ruchu należy pamiętać, że posterunek zapowiadawczy jest szczególnym przypadkiem posterunku następczego i te dwie definicje (posterunek następczy i posterunek zapowiadawczy) leżą na różnych poziomach - KAŻDY posterunek zapowiadawczy jest posterunkiem następczym, NIE KAŻDY posterunek następczy jest posterunkiem zapowiadawczym.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej