Forum Główne > Ruch kolejowy
Wjazd / wyjazd z toru zamknietego
maria1:
Bardzo dziękuję za odpowiedź, teraz jest to dla mnie jasne😊
jageer:
Paweł Piotr, ale znam z życia sytuację, że dyżurna wjeżdżała na zezwalający, bo poz był po jej stronie (drezyna wracała do niej z kilometra), wiadomo sąsiad Po nie obsłużył, więc ona nie mogła Ko, ale "zastawka" się zwolniła i dopatrzył się tego instruktor i miał do tego duże zastrzeżenia ......
Tu akurat mówię o przykładzie jazdy do km i powrót. Wiadomo, jak jedzie po zamkniętym z A do B, to blokadę można "legalnie" obsłużyć.
pozdrawiam
IZKR IZ:
Na torze zamknietym dla pociągu, który dojeżdża do następnego posterunku obsługujemy semafory i blokadę liniową zawsze gdy urządzenia na to pozwalają.
Paragraf 53 ustęp 5 ;)
Ale jeśli mamy już cos na tym torze to nie obsługujemy semaforów i blokady liniowej ;)
Paweł Piotr:
--- Cytat: jageer w 25 Październik 2017, 16:38:40 ---Paweł Piotr, ale znam z życia sytuację, że dyżurna wjeżdżała na zezwalający, bo poz był po jej stronie (drezyna wracała do niej z kilometra), wiadomo sąsiad Po nie obsłużył, więc ona nie mogła Ko, ale "zastawka" się zwolniła i dopatrzył się tego instruktor i miał do tego duże zastrzeżenia ......
Tu akurat mówię o przykładzie jazdy do km i powrót. Wiadomo, jak jedzie po zamkniętym z A do B, to blokadę można "legalnie" obsłużyć.
pozdrawiam
--- Koniec cytatu ---
Semafor wjazdowy do stacji nie jest uzależniony od blokady liniowej i można na nim w każdej chwili podać sygnał zezwalający na wjazd (oczywiście, jeśli są spełnione warunki - wolny tor wjazdowy i brak sprzeczności z innymi aktualnymi przebiegami). Zastawka nad blokiem Ko jest aktywowana tylko wówczas, gdy sąsiedni posterunek zablokuje u siebie blok Po (po wyprawieniu pociągu), co spowoduje w sąsiednim posterunku odblokowanie bloku Ko. W tym momencie zastawka nad blokiem Ko unieruchamia ten blok do momentu zwolnienia przebiegu przez tabor (minięcia przebiegowego miejsca końca pociągu). Dopiero po zwolnieniu zastawki można zablokować blok Ko. Jeżeli drezyna jechała do kilometra i z powrotem, to wyprawia się ją na rozkaz pisemny (po uprzednim zamknięciu szlaku jednotorowego lub toru szlaku dwutorowego, którym dyżurny ruchu nie dysponuje). Powrót może nastąpić także na sygnał zezwalający na semaforze wjazdowym. Jeżeli blok końcowy jest w okienku biały (czyli zablokowany), zastawka nad nim jest nieczynna.
Paweł Piotr:
--- Cytat: IZKR IZ w 25 Październik 2017, 21:53:21 ---Na torze zamknietym dla pociągu, który dojeżdża do następnego posterunku obsługujemy semafory i blokadę liniową zawsze gdy urządzenia na to pozwalają.
Paragraf 53 ustęp 5 ;)
Ale jeśli mamy już cos na tym torze to nie obsługujemy semaforów i blokady liniowej ;)
--- Koniec cytatu ---
No bo się nie da dwa razy wyprawić pociąg na semafor na ten sam szlak i obsłużyć blokadę liniową, prawda? ;D
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej