W przypadku braku kontroli położenia zwrotnicy w pierwszej kolejności można sprawdzić, czy nie spaliła się żarówka w kostce zwrotnicowej (na pulpicie kostkowym AC20), np. poprzez próbę postawienia przebiegu manewrowego poi tej zwrotnicy. Jeżeli taki przebieg da się ustawić i tarcza manewrowa wyświetli się na sygnał Ms2, to znaczy, że padła żarówka, zatem z realizacją przebiegu pociągowego nie powinno być problemu. Jeśli nie ma możliwości takiego sprawdzenia, bo nie ma takiego przebiegu manewrowego, można próbować wprost postawić semafor (po uprzednim obsłużeniu przycisku Wbl i uzyskaniu pozwolenia od sąsiedniego posterunku ruchu - jeśli semafor się nie wyświetla, oznacza to, że obwód kontroli położenia jest przerwany. Zatem trzeba wyłączyć napięcie nastawcze (dla bezpieczeństwa w wypadku konieczności korbowania), iśc w teren, zabierając ze sobą sponę iglicową lub klucz od sponozamka, korbę do korbowania i w terenie sprawdzić położenie zwrotnicy, jeśli trzeba doprowadzając ją do wymaganego położenia przez korbowanie, następnie zapiąć na sponę (lub sponozamek) i wrócić na nastawnię - tu sprawdzamy, czy pojawiła się kontrola na pulpicie. Jeśli nie, pociąg wyprawiamy na sygnał Sz, a po jego wyjeździe podciągamy przycisk dPo po zerwaniu na nim plomby. Całe to zdarzenie opisujemy w książce E1758 z podaniem przyczyny zerwania plomby na przycisku dPo, zmienionego stanu licznika użycia przycisku dPo i powiadamiamy dyżurnego automatyka - w książce E1758 odnotowujemy godzinę powiadomienia. W dzienniku R 146 dla danego pociąg unotujemy stan zmienionego stanu licznika sygnału Sz oraz - jeśli jest to kolejny pociąg - zmienionego stanu licznika dPo.