Autor Wątek: Wyjazd ze stacji przy zaniku kontroli  (Przeczytany 43030 razy)

Offline maria1

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 52
    • Zobacz profil
  • Skąd: krakow
Wyjazd ze stacji przy zaniku kontroli
« dnia: 19 Grudzień 2017, 19:27:52 »
Witam
Proszę o informację jak wygląda wyjazd pociągu że stacji przy zaniku kontroli zwrotnicy gdy stacja wyposażona jest w urządzenia typu e czyli jak rozumiem w pulpit kostkowy a szlak obok w Eap?

Offline Paweł Piotr

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 447
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kraków
Odp: Wyjazd ze stacji przy zaniku kontroli
« Odpowiedź #1 dnia: 19 Grudzień 2017, 21:21:31 »
W przypadku braku kontroli położenia zwrotnicy w pierwszej kolejności można sprawdzić, czy nie spaliła się żarówka w kostce zwrotnicowej (na pulpicie kostkowym AC20), np. poprzez próbę postawienia przebiegu manewrowego poi tej zwrotnicy. Jeżeli taki przebieg da się ustawić i tarcza manewrowa wyświetli się na sygnał Ms2, to znaczy, że padła żarówka, zatem z realizacją przebiegu pociągowego nie powinno być problemu. Jeśli nie ma możliwości takiego sprawdzenia, bo nie ma takiego przebiegu manewrowego, można próbować wprost postawić semafor (po uprzednim obsłużeniu przycisku Wbl i uzyskaniu pozwolenia od sąsiedniego posterunku ruchu - jeśli semafor się nie wyświetla, oznacza to, że obwód kontroli położenia jest przerwany. Zatem trzeba wyłączyć napięcie nastawcze (dla bezpieczeństwa w wypadku konieczności korbowania), iśc w teren, zabierając ze sobą sponę iglicową lub klucz od sponozamka, korbę do korbowania i w terenie sprawdzić położenie zwrotnicy, jeśli trzeba doprowadzając ją do wymaganego położenia przez korbowanie, następnie zapiąć na sponę (lub sponozamek) i wrócić na nastawnię - tu sprawdzamy, czy pojawiła się kontrola na pulpicie. Jeśli nie, pociąg wyprawiamy na sygnał Sz, a po jego wyjeździe podciągamy przycisk dPo po zerwaniu na nim plomby. Całe to zdarzenie opisujemy w książce E1758 z podaniem przyczyny zerwania plomby na przycisku dPo, zmienionego stanu licznika użycia przycisku dPo i powiadamiamy dyżurnego automatyka - w książce E1758 odnotowujemy godzinę powiadomienia. W dzienniku R 146  dla danego pociąg unotujemy stan zmienionego stanu licznika sygnału Sz oraz - jeśli jest to kolejny pociąg - zmienionego stanu licznika dPo.

Offline maria1

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 52
    • Zobacz profil
  • Skąd: krakow
Odp: Wyjazd ze stacji przy zaniku kontroli
« Odpowiedź #2 dnia: 19 Grudzień 2017, 21:35:40 »
Bardzo dziękuję za pomoc.

Offline IZKR IZ

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 108
  • Mechanik! Bardziej czerwone nie będzie!
    • Zobacz profil
  • Skąd: IZ
Odp: Wyjazd ze stacji przy zaniku kontroli
« Odpowiedź #3 dnia: 23 Grudzień 2017, 09:11:15 »
A przypadkiem nie jest tak że jeśli korba przerobimy i wrócimy na nastawnie i będzie kontrola to nie ma potrzeby zakładania zamka? Sam nie mam już pewności. Bo jeśli nie ma kontroli to tak zamek.

Offline jageer

  • Projektant
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1395
  • Podg. Papago
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: Wyjazd ze stacji przy zaniku kontroli
« Odpowiedź #4 dnia: 23 Grudzień 2017, 13:31:26 »
A przypadkiem nie jest tak że jeśli korba przerobimy i wrócimy na nastawnie i będzie kontrola to nie ma potrzeby zakładania zamka? Sam nie mam już pewności. Bo jeśli nie ma kontroli to tak zamek.

Teoretycznie, jeżeli kontrola wróci, to tak... Tylko jak widać z innych postów, każdy inaczej wszystko interpretuje. Więc, może czasem lepiej założyć sponę dodatkowo, niż nic.....

Offline Paweł Piotr

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 447
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kraków
Odp: Wyjazd ze stacji przy zaniku kontroli
« Odpowiedź #5 dnia: 23 Grudzień 2017, 15:06:26 »
A przypadkiem nie jest tak że jeśli korba przerobimy i wrócimy na nastawnie i będzie kontrola to nie ma potrzeby zakładania zamka? Sam nie mam już pewności. Bo jeśli nie ma kontroli to tak zamek.
Jeżeli po przekorbowaniu zwrotnicy do pożądanego położenia wrócimy na nastawnię bez zakładania na niej zamka, w nadziei, że na pulpicie pojawi się kontrola, a kontrola ta się nie pojawi, będziemy zmuszeni PO RAZ DRUGI wychodzić z nastawni w teren, by zwrotnicę zamknąć na zamek... No chyba, że ktoś lubi biegać po schodach tam i z powrotem bez sensu...

Offline IZKR IZ

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 108
  • Mechanik! Bardziej czerwone nie będzie!
    • Zobacz profil
  • Skąd: IZ
Odp: Wyjazd ze stacji przy zaniku kontroli
« Odpowiedź #6 dnia: 23 Grudzień 2017, 15:53:43 »
Ja uważam że nie powinno się być nadgorliwym. To tak jak coś było z tzp, taki dyżurny który wprowadza telefon na byle co a nie powiem to nadaje się na egzamin. Ja te zdanie popieram. No wtedy jak wrócisz i kontrola będzie to wychodzi ze bez podstawy zabezpieczyles to miejscowo i prowokujesz opóźnienia

Offline Aderian94

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 18
    • Zobacz profil
  • Skąd: Głogów
Odp: Wyjazd ze stacji przy zaniku kontroli
« Odpowiedź #7 dnia: 23 Grudzień 2017, 15:59:45 »
Lepiej jednak zabezpieczyć niż nie i mieć później jakiś problem.

Offline IZKR IZ

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 108
  • Mechanik! Bardziej czerwone nie będzie!
    • Zobacz profil
  • Skąd: IZ
Odp: Wyjazd ze stacji przy zaniku kontroli
« Odpowiedź #8 dnia: 23 Grudzień 2017, 16:11:15 »
Zgadzam się, ale dopiero gdy wrócimy na nastawnie i nie będzie kontroli

Offline Paweł Piotr

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 447
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kraków
Odp: Wyjazd ze stacji przy zaniku kontroli
« Odpowiedź #9 dnia: 23 Grudzień 2017, 16:12:17 »
(...) prowokujesz opóźnienia
To pomylenie pojęć, z którym praca na kolei powinna być zabroniona. NAJPIERW BEZPIECZEŃSTWO, POTEM PUNKTUALNOŚĆ.

Offline jageer

  • Projektant
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1395
  • Podg. Papago
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: Wyjazd ze stacji przy zaniku kontroli
« Odpowiedź #10 dnia: 23 Grudzień 2017, 16:43:33 »
Lepiej jednak zabezpieczyć niż nie i mieć później jakiś problem.

Ja zawsze miałem takie podejście: jeżeli coś nie jest wymagane, ale nie pogarsza bezpieczeństwa, a może i poprawić, to po co czepiać sie i robić komuś pod górkę? Wiadomo, nie mówię o naruszaniu, czy nadużywaniu przepisów zbytnio na zasadzie, spaliła się żarówka na pulpicie od blokady, to wprowadzę TZP ;) Ale w przypadku tego tematu, nic się nie stanie.....

Offline Aderian94

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 18
    • Zobacz profil
  • Skąd: Głogów
Odp: Wyjazd ze stacji przy zaniku kontroli
« Odpowiedź #11 dnia: 23 Grudzień 2017, 17:12:58 »
Teraz jak się szkolę, to każdy tak samo mówi. Najpierw bezpieczeństwo. Pociąg poczeka. Stoi, to się nie przewróci. Jeśli żarówka się spali, to wiadomo, że można to sprawdzić utwierdzając dany przebieg.

Offline jageer

  • Projektant
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1395
  • Podg. Papago
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: Wyjazd ze stacji przy zaniku kontroli
« Odpowiedź #12 dnia: 26 Grudzień 2017, 13:10:46 »
Teraz jak się szkolę, to każdy tak samo mówi. Najpierw bezpieczeństwo. Pociąg poczeka. Stoi, to się nie przewróci. Jeśli żarówka się spali, to wiadomo, że można to sprawdzić utwierdzając dany przebieg.

A potem 100 telefonów że 1 minuta w plecy.... Albo co ostatnio zauważyłem że dyżurni jak jeżdżą na sz to dzwonią do dyspozytorów i innych, zamiast się skupić na bezpieczeństwie to panikują kogo powiadomić i jak wszystko ładnie wszędzie odpisać żeby nie dostać po premii.

Offline EN57-002

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 771
    • Zobacz profil
  • Skąd: Chorzów
Odp: Wyjazd ze stacji przy zaniku kontroli
« Odpowiedź #13 dnia: 26 Grudzień 2017, 14:04:08 »
Jakiś czas temu, dyżurna wypuściła towarowy śledzony, przed pośpiechem. Towarowy wydłużył czas jazdy. Pośpiech został przywalony na 2 min.
Dyżurna do wyjaśnienia.

Offline Paweł Piotr

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 447
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kraków
Odp: Wyjazd ze stacji przy zaniku kontroli
« Odpowiedź #14 dnia: 26 Grudzień 2017, 17:10:57 »
Jakiś czas temu, dyżurna wypuściła towarowy śledzony, przed pośpiechem. Towarowy wydłużył czas jazdy. Pośpiech został przywalony na 2 min.
Dyżurna do wyjaśnienia.
I bardzo słusznie. Nie tylko do wyjaśnienia, ale do ukarania karą porządkową. Jeśli dyżurna ruchu nie przestrzega zasad techniki prowadzenia ruchu pociągów, nie przestrzega wewnętrznego rozkładu jazdy, nie przestrzega postanowień RTS (tablice odbiegów) - nadaje się właśnie do tego. Kłania się nieznajomość paragrafu 6 Ir-1(R-1) obowiązującego.