Autor Wątek: ssp  (Przeczytany 21009 razy)

Offline maria1

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 52
    • Zobacz profil
  • Skąd: krakow
ssp
« dnia: 30 Grudzień 2017, 18:23:40 »
Jestem w okresie szkolenia stanowiskowego  i temat ssp jest mi zupelnie obcy. Zalozmy, ze mam przejazd z ssp. Mam wypuscic na zamkniety tor pociag  roboczy, ktory bedzie pracowal w poblizu przejazdu. Jak wyglada sprawa ssp bo zupelnie tego nie rozumiem. Czy przed wyprawieniem roboczego powinnam jako dyzurna powiadomic monterow aby wylaczyli czujniki czy cos takiego. W trakcie pracy roboczego dodatkowo ma  wystapic usterka ssp. Jak wyglada postepowanie dyzurnego ruchu wlasnie w takiej sytuacji.

Offline Paweł Piotr

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 444
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kraków
Odp: ssp
« Odpowiedź #1 dnia: 30 Grudzień 2017, 20:55:15 »
Jest zasada - wyłącza się ssp (czujniki) na torze zamkniętym. Jeśli pociąg roboczy będzie chciał przejechać przez przejazd, wówczas wyznaczony pracownik ma strzec przejazdu (zatrzymać pojazdy), a pociąg roboczy ma po przejeździe poruszać się z prędkością nie większą niż 20 km/h.
Paweł Piotr

Offline zolwik

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 219
  • ISEDR - ISE Wr. Brochów
    • Zobacz profil
  • Skąd: Jelenia Góra/Wrocław
Odp: ssp
« Odpowiedź #2 dnia: 07 Styczeń 2018, 01:15:01 »
a co jeśli mamy powtarzacz starszego typu i nie ma możliwości wyłączenia czujników?

jazdy pociągów roboczych określa regulamin techniczny oraz poszczególne regulaminy tymczasowe, które opisują schemat postępowania
Trainz