Autor Wątek: Brak kontroli położenia rozjazdu  (Przeczytany 23452 razy)

Offline booster225

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 18
    • Zobacz profil
  • Skąd: Polska
Brak kontroli położenia rozjazdu
« dnia: 21 Czerwiec 2020, 12:55:08 »
Czy podczas wystąpienia braku kontroli położenia rozjazdu bez kontroli napędu, który posiada dodatkowo rygiel trzeba zabezpieczać go na gruncie zamkiem trzpieniowym? Bo przecież gdy jest ten rozjazd zaryglowany to wiemy w jakim jest położeniu.

Offline Paweł Piotr

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 456
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kraków
Odp: Brak kontroli położenia rozjazdu
« Odpowiedź #1 dnia: 21 Czerwiec 2020, 14:08:22 »
Czy podczas wystąpienia braku kontroli położenia rozjazdu bez kontroli napędu, który posiada dodatkowo rygiel trzeba zabezpieczać go na gruncie zamkiem trzpieniowym? Bo przecież gdy jest ten rozjazd zaryglowany to wiemy w jakim jest położeniu.
Możesz opisać, czym objawia się (i jak wygląda w mechanicznych scentralizowanych usrk) brak kontroli położenia ZWROTNICY (nie rozjazdu), skoro posiada ona rygiel mechaniczny, którym można ją zaryglować w określonym położeniu (przełożyć do końca dźwignię ryglową)?

Offline booster225

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 18
    • Zobacz profil
  • Skąd: Polska
Odp: Brak kontroli położenia rozjazdu
« Odpowiedź #2 dnia: 21 Czerwiec 2020, 14:23:07 »
Napęd zwrotnicowy jest elektryczny, rygiel jest mechaniczny. Położenie rozjazdu widać na pulpicie, z którego jest przekładany.

Offline Paweł Piotr

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 456
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kraków
Odp: Brak kontroli położenia rozjazdu
« Odpowiedź #3 dnia: 23 Czerwiec 2020, 19:31:12 »
Jeżeli rygiel mechaniczny poszedł prawidłowo do końca (zwrotnica została zaryglowana w określonym położeniu), oznacza to, że zwrotnica została przełożona do końcowego położenia (jakikolwiek fizyczny brak dolegania iglic w jednym z położeń zwrotnicy nie pozwoliłby jej zaryglować) i nie ma potrzeby sprawdzania faktycznego położenia zwrotnicy na gruncie (jej określone położenie gwarantuje zamykający ją rygiel). Jeśli w takim przypadku semafor poda sygnał zezwalający, brak kontroli położenia na pulpicie oznacza przepalenie żarówki powtarzacza położenia zwrotnicy, jeżeli zaś semafor nie da się ustawić na sygnał zezwalający, oznacza to usterkę w wewnętrznych obwodach elektrycznych dotyczących podświetlenia kontroli położenia, i można wówczas podać sygnał Sz lub wystawić rozkaz pisemny "S" na pominięcie semafora z sygnałem S 1 bez konieczności zabezpieczania na gruncie położenia zwrotnicy. Oczywiście - tą usterkę należy zgłosić monterowi automatyki, tak jak to przewidują przepisy, gdy używa się sygnału Sz, lub jedzie się na rozkaz pisemny "S" na pominięcie semafora z sygnałem S 1.

Offline booster225

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 18
    • Zobacz profil
  • Skąd: Polska
Odp: Brak kontroli położenia rozjazdu
« Odpowiedź #4 dnia: 24 Czerwiec 2020, 16:19:31 »
Dzięki. Też tak myślałem, ale chciałem się upewnić.