Autor Wątek: Absurdy kolejowe  (Przeczytany 40123 razy)

Offline Paweł Piotr

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 444
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kraków
Absurdy kolejowe
« dnia: 03 Październik 2020, 13:58:27 »
Proszę na zdjęciu zlokalizować wskaźniki W 5 (po torze lewym niski, na tle słupa trakcyjnego) a następnie zlokalizować powrotne tarcze manewrowe i porównać ich położenie względem wskaźników W 5...
[stacja Bronów, linia 272 (Id-12)]
Paweł Piotr

Offline Paweł Piotr

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 444
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kraków
Odp: Absurdy kolejowe
« Odpowiedź #1 dnia: 03 Październik 2020, 14:13:27 »
Na sieci PKP PLK SA utarł się zwyczaj lustrzanego odwracania obrazu wskaźnika W 13 dla maszynisty pociągu jadącego po torze lewym, chociaż przepisy instrukcji Ie-1 (E-1) wyraźnie pokazują obowiązujący dla wszystkich torów i kierunków obraz wskaźnika W 13, nadto instrukcja Ie-102 na stronie 139 i 140 pokazuje obowiązujący obraz tego wskaźnika wraz z wymiarami dla jego pojedynczej i podwójnej wersji oraz sposób jego malowania - ani jedna z tych instrukcji nie wspomina żadnym słowem o lustrzanym obracaniu obrazu wskaźnika, gdy jest ustawiany dla jazdy po torach lewych...
Paweł Piotr

Offline Paweł Piotr

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 444
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kraków
Odp: Absurdy kolejowe
« Odpowiedź #2 dnia: 03 Październik 2020, 18:38:40 »
Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 18 lipca 2015 roku w sprawie ogólnych warunków prowadzenia ruchu kolejowego i sygnalizacji8 (Dz. U. z 2015 r. poz. 360, z późn. zm.), instrukcją Ie-1 (E-1) oraz instrukcją Ie-4 (WTB-E10), wskaźnik W 24 ma być umieszczany na słupie semafora (lub w przypadku semafora na bramce - nad głowicą semafora). Tyle przepis. Ale od czego wyobraźnia?...
« Ostatnia zmiana: 03 Październik 2020, 18:42:39 wysłana przez Paweł Piotr »
Paweł Piotr

Offline Paweł Piotr

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 444
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kraków
Odp: Absurdy kolejowe
« Odpowiedź #3 dnia: 03 Październik 2020, 19:39:49 »
W Poznaniu wskaźniki W 13 ustawiają odwrotnie - włącznie z lustrzanym odbiciem obrazu wskaźnika dla jazdy po torze lewym...  ;D
Paweł Piotr

Offline Paweł

  • Administrator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1047
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kęty
Odp: Absurdy kolejowe
« Odpowiedź #4 dnia: 03 Październik 2020, 22:50:01 »
Dodam od siebie ciekawy sposób ustawienia wskaźników W11 przed tarczą ostrzegawczą stacji Klecza Górna (później zostały poprawione; tak czy inaczej stacja już nigdy nie doczekała się ponownego uruchomienia).

Offline EN57-002

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 771
    • Zobacz profil
  • Skąd: Chorzów
Odp: Absurdy kolejowe
« Odpowiedź #5 dnia: 03 Październik 2020, 23:25:58 »
Mnie pewne rzeczy przestały już dawno dziwić. W dobie rozdrobnienia kolei, iluś tam firm zewnętrznych, które robią "coś" dla kolei, przyjmowania pociotków na przeróżne stanowiska, w tym odbiorcze takich robót, co się dziwić, że takie rzeczy się zdarzają.
  I nawet mnie nie dziwi, że mechanicy nie zgłaszają takich wymysłów, bo po co się narażać.
  A ile jest błędów projektowych, które następnie trza w terenie prostować.
  Słynne w Gliwicach przejście rozjazdowe na grupie 6-ej, które projektant zaprojektował do wykonania, tylko że różnica torów mających być połączonych tym przejściem to 6,5 m w pionie. I da się? Da się....

Offline Paweł Piotr

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 444
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kraków
Odp: Absurdy kolejowe
« Odpowiedź #6 dnia: 04 Październik 2020, 08:20:52 »
Semafory wjazdowe do NHA od wschodu... Nikomu to nie przeszkadza - od lat...
Paweł Piotr

Offline Paweł Piotr

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 444
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kraków
Odp: Absurdy kolejowe
« Odpowiedź #7 dnia: 04 Październik 2020, 08:43:02 »
Gdzie jest semafor? Ano tam, gdzie pokazuje wskaźnik W 15, czyli... za słupem. Doskonale widoczny dla obsługi pociągu przy tym peronie...
Paweł Piotr

Offline Paweł Piotr

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 444
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kraków
Odp: Absurdy kolejowe
« Odpowiedź #8 dnia: 04 Październik 2020, 09:39:53 »
Radosna twórczość na stacji Poznań Główny... Jeden? Dwa? No właśnie...
Paweł Piotr

Offline Paweł Piotr

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 444
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kraków
Odp: Absurdy kolejowe
« Odpowiedź #9 dnia: 04 Październik 2020, 13:42:57 »
Stacja Nakło Śląskie, semafory wjazdowe od strony Tarnowskich Gór - jak ma zachować się maszynista pociągu, jadącego z Tarnowskich Gór w kierunku stacji Nakło Śląskie torem z zieloną strzałką?...  ::)
Paweł Piotr

Offline Paweł Piotr

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 444
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kraków
Odp: Absurdy kolejowe
« Odpowiedź #10 dnia: 04 Październik 2020, 13:56:08 »
Jadę z Nakła Śląskiego w kierunku Radzionkowa po torze z zieloną strzałką - która tarcza ostrzegawcza jest dla mnie?...  :-\
Paweł Piotr

Offline Paweł Piotr

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 444
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kraków
Odp: Absurdy kolejowe
« Odpowiedź #11 dnia: 04 Październik 2020, 14:04:26 »
Chciałbym wjechać do Radzionkowa od strony Nakła Śląskiego - wskazania którego semafora mam respektować? ...  :-\
Paweł Piotr

Offline jageer

  • Projektant
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1395
  • Podg. Papago
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: Absurdy kolejowe
« Odpowiedź #12 dnia: 04 Październik 2020, 14:17:07 »
Od kiedy zawodowo w tym siedzę, nie dziwi mnie nic. Obecnie BAiT zabrania stosowania W15 dla sygnalizatorów. Dochodzi do takich absurdów, że nawet trzeba pisać o nietypowe wskazniki, bo nikt np nie przewidział wersji niskiej w11p
Tak też można mili moi.
Tor zajęty, a wjazd stoi.

Offline Paweł Piotr

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 444
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kraków
Odp: Absurdy kolejowe
« Odpowiedź #13 dnia: 04 Październik 2020, 15:24:25 »
Od kiedy istnieje kolej w Polsce, pojawiły się wskaźniki uprzedzające maszynistę o zbliżaniu się do tarczy ostrzegawczej, dzisiaj zwane W 11. Były one SYMETRYCZNE w pionie (ukośne pasy były w tej samej odległości od górnej i dolnej krawędzi wskaźnika) - takie zaimplementowaliśmy od Niemiec - i było w porządku, nie było obawy, że ustawiając je w terenie popełnimy błąd stawiając je do góry nogami, bowiem nawet wtedy wyglądały poprawnie. Ale w 2018 roku jakiś "mędrzec" musiał się popisać i w instrukcji Ie-102 podał nowy wzór wskaźnika W 11, już bez pionowej symetrii. Efekt? Na sieci stawianie takich wskaźników nigdy nie było problemem, nie jest i teraz, nie ma znaczenia dla ludzi wykonujących tą pracę, czy będzie normalnie, czy do góry nogami - a to już widać!... Polak zawsze musi być 'mądrzejszy"?...  :-\
Paweł Piotr

Offline MuNiO

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 91
    • Zobacz profil
  • Skąd: Gdańsk
Odp: Absurdy kolejowe
« Odpowiedź #14 dnia: 04 Październik 2020, 19:54:54 »
Semafory wjazdowe do NHA od wschodu... Nikomu to nie przeszkadza - od lat...

I w czym tu jest problem ?

Radosna twórczość na stacji Poznań Główny... Jeden? Dwa? No właśnie...

Czepianie się , ciężar głowic jest rozłożony równomiernie. Lepiej to wygląda w Poznaniu niż w Częstochowie : https://semaforek.kolej.org.pl/wiki/images/4/48/Czestochowa8.JPG



https://semaforek.kolej.org.pl/wiki/images/b/b4/Czestochowa10.JPG  tu są lepsze kwiatki
« Ostatnia zmiana: 04 Październik 2020, 19:59:52 wysłana przez MuNiO »