Forum Główne > Urządzenia srk
Nastawnia bez rozjazdów
Wowas08:
--- Cytat: suwak w 30 Październik 2020, 18:59:49 ---Ok, czyli nie miało to technicznego uzasadnienia.
--- Koniec cytatu ---
Właśnie miało to znaczenie i to nawet duże
Paweł:
--- Cytat: Paweł Piotr w 31 Październik 2020, 17:04:00 ---Moja odpowiedź na Twoje pytanie ma być rzekomo niekulturalna - wg Pawła i niejasna, a sam pisze dokładnie to, co ja napisałem wcześniej. No cóż...
--- Koniec cytatu ---
"odpowiedź nie jest oczywista" odnosiło się ogólnie do odpowiedzi na pytanie dlaczego raz stosowano układ z nastawnią w budynku dworca, a innym razem bez, a nie do konkretnej odpowiedzi w tym wątku. Brak znajomości przyczyny takiego rozwiązania nie oznacza od razu że ktoś się kompromituje.
suwak:
--- Cytat: Paweł Piotr w 31 Październik 2020, 17:04:00 ---
Twój komentarz jest właśnie przykładem takiego widzenia kolei - DZISIAJ I TERAZ...
--- Koniec cytatu ---
Ok, po prostu w swoich przemyśleniach błędnie ograniczyłem się do branży srk, w której uzasadnienia nie znalazłem. A konkretniej do urządzeń kluczowych, ale te akurat raczej pasują do KIEDYŚ niż DZISIAJ. W każdym razie dziękuję za rozjaśnienie tematu i przepraszam za swoją "kompromitację".
--- Cytat: Wowas08 w 31 Październik 2020, 17:14:39 ---Właśnie miało to znaczenie i to nawet duże
--- Koniec cytatu ---
Miło by było posłuchać rozwinięcia. Panowie wyżej stwierdzili, że to jednak raczej kwestia organizacji pracy i spraw ruchowych.
jageer:
Biorąc pod uwagę, że nie było radio - telefonów, komórek, internetu, itp. a większość stacji miała bocznicę nawet w postaci 1 toru i rampy, a dyżurny odpowiadał, za część "handlowa", to taka nastawnia z punktu widzenia pewnie ówczesnych przepisów była dobrym rozwiązaniem. Lata rozwoju spowodowały, że obecnie dyżurny zajmuje się sterowaniem ruchem, z nastawni odcinkami po X kilometrów, gdzie nie widzi z okna pociągu .... No może na kamerach... Pewnie fajnie by było dorwać wytyczne projektowania srk/stacji z tamtych lat :)
gumini_0317:
Dodatkowo transport towarów koleją przynosił ogromne dochody w porównaniu do kosztów budowy takiej nastawni. Nie było autostrad, TIRów — nie było konkurencji dla kolei. Pracownikom nie opłacono miliona składek ZUS. Na stacji był dworzec, poczekalnia, kasa, zaplecze dla tormistrza itd. Łącząc powyższe z tym co napisał jageer widzimy, że dawniej pojedyncza stacja była (według dzisiejszych kryteriów) małym przedsiębiorstwem.
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej