Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - EN57-002

Strony: 1 [2] 3 4
16
Inne / Kraków ŚDM niedziela
« dnia: 27 Lipiec 2016, 13:33:09 »
Czy ktoś będzie może w Krakowie, aby w nd. móc nagrać co się będzie działo na dworcu Kr-ów Gł. kiedy tłum ruszy na odjazd poc. ze stacji?

17
Lisków (stara wersja symulatora) / Błąd progrramu ?
« dnia: 11 Czerwiec 2016, 23:32:00 »
Włączył się alarm przejazdu 2.450. Chciałem go wyłączyć, ale się nie da, przynajmniej u mnie. Co z tym zrobić?

18
Witam. Ponieważ w RJ, który ułożyłem jest dość pełny to zdarzają się ciekawe sytuacje. Otóż po przypięciu loka do składu 7511 na torze nr 1b podpięta tam EU07 zdefektowała. Ponieważ skład 7511 jest długi przeto ostatni wagon został na izolacji rozjazdu 27cd blokując głowicę rozjazdową do krawędzi peronowych przy torach nieparzystych. W czasie przepinania loka do 7511 na tor 15 wjechał poc. 4422 z SP42 na czole do przepięcia i powrotu do Liskowa Miasta. Z powodu zajęcia izolacji rozjazdu w/w nie jest możliwe przestawienie loka, a od M-ta jedzie 44216, który jak zajmie tor 13 to nie możliwy będzie oblot składu 4423 (po zmianie numeru). Jak wybrnęlibyście z takiej sytuacji?
W załączeniu save.

19
Lisków (stara wersja symulatora) / Dziwne działanie programu.
« dnia: 06 Maj 2016, 19:34:45 »
Czasami przy skomplikowanej sytuacji ruchowej program dziwnie działa. Pisałem to już chyba przy okazji szlaku Borek - Lisków Gł., teraz jest to na szlaku Lisków Gł. - Tęcza [Wilamowice] po torze nr 2. Otóż wpierw z powodu jakiejś usterki wprowadziłem TZP po torze nr 2. Następnie zdefektował mi 64184 ok. 20:30 pod wjazdowym do stacji, to też zamknąłem tor nr 2. Wciągnąłem go do stacji 21:23 i o 21:25 nadałem telefonogram o otwarciu toru nr 2. Nadal pozostało TZP, co w debugowaniu jest widoczne. Mimo TZP Wilamowice z kolejki poc. oczekujących odejścia do Liskowa nic nie wypuszczają. Wobec tego o 21:54 żądam wolnej po lewym dla 36191 i ją otrzymuję. Z drżeniem serca wypuszczam 36191 na 2-kę do Wl., bowiem blokadę mam wzbudzoną od Tęczy i wypuszczam praktycznie na zajęty mimo zgłoszenia telefonicznie przybycia 64184 o 21:38. 36191 przejeżdża wpierw Tęczę o 22:04, a następnie szczęśliwie wchodzi do Wl. o 22:10 o czym Wl. mi zgłaszają. O 22:13 Wl wypuszczają już po 2-ce normalnie 57500.
 
I jeszcze jedno, podanie Sz na semaforze "R" nie powoduje wyświetlenia wskaźnika "W24" przy wzbudzonej blokadzie do Tęczy po torze nr 2.

20
Lisków Miasto (stara wersja symulatora) / Błąd Post.3
« dnia: 18 Kwiecień 2016, 13:00:06 »
Testując RJ w Liskowie Mieście, już drugi raz zauważyłem, że jak daję się polecenie zamknięcia rogatek na post. 3, a po przejeździe poc. polecenie otwarcia rogatek, to post. 3 zgłasza: "Pociąg 44214 nie przejechał.", choć on już jest na p.o. Lisków Zarzecze.

21
ISDR - Rozkłady jazdy / RJ dla Liskowa Miasto.
« dnia: 11 Kwiecień 2016, 17:16:51 »
Na podstawie własnego RJ dla Liskowa Głównego, zrobiłem RJ dla Liskowa Miasta. Czyli poc., które przejeżdżają przez Lisków Główny w moim RJ, są wpisane w rozkład w Mieście. Ponieważ RJ dla L. Głównego powstawał jak jeszcze nie było Miasta, przeto poc. są tam wytrasowane tylko dla zmiany czoła, dot. poc. osobowych lub oblotu składu przez loka, to w jednym obiegu osobówki z wagonami, dzielonej w Głównym, a dalej jadącym do M-ta i wszystkich towarowych do i z Spedpolu. Nie ma więc na razie poc. na bocznice przylegające do stacji M-to, może kiedyś taki zrobię, umieszczając je również w RJ dla L. Głównego. Ponieważ w czasie testów ok. 09:30 zauważyłem nierównomierność spływu składów, w Mieście o tej godz. spotykały się 4 poc. to przesunąłem godzinowo kilka, by nie było takiego spiętrzenia. To spowodowało również zmiany w RJ dla L. Głównego, aby RJ dla obu stacji były kompatybilne. RJ dla L. Głównego postaram się tu ponownie, po dalszych poprawkach umieścić.

22
Lisków (stara wersja symulatora) / Blokowanie się Borka.
« dnia: 19 Marzec 2016, 13:31:21 »
Co jakiś czas zauważyłem blokowanie się Borku po torze szlakowym nr 1. Objawia się to nie podawaniem w telefonogramach zapowiadawczych przez Borek słowa "koniec". Wtedy, bo kiedyś tam nie wiedziałem, tylko zastanawiałem się czemu Borek nie pcha poc. po jedynce skoro jest wolna, blokuje się z wysyłaniem poc. po torze szlakowym nr 1. Lekarstwem na to jest wprowadzenie TZP po jedynce i wysłanie po lewym w czasie TZP poc. Po tym myku, Borek się odblokowuje. W oknie debugowanie jednocześnie w "czasie" odliczania do wypowiedzenia słowa koniec, jest blokada, tzn. funkcja odliczająca zapętla się. Czy ktoś z Was już coś takiego miał?

23
Ruch kolejowy / Zamknięcie toru
« dnia: 06 Marzec 2016, 17:52:35 »
W jakim czasie po np. defekcie lokomotywy pociągu pod semaforem wjazdowym [tu konkretny przykład ("W" do stacji Lisków Główny od strony podst. Tęcza)] należy zamknąć tor szlakowy?
Najczęstszą usterką w uruchomionym symulatorze, przy usterkach na max, są defekty lokomotyw trakcyjnych. Nic tak często nie defektuje jak one. Zdarza się, że wysłany lok, do ściągnięcia składu (zaraża się od loka zdefektowanego i) też defektuje. Wysyłam drugiego i jemu udaje się wciągnąć skład już z dwoma lokami na haku zdefektowanymi.
Jeżeli on mi głosi defekt, a mam na torach grupy towarowej loka, akurat od strony przejazdu strzeżonego w km. 67.592 i zakładam cała operacja wciągnięcia go do stacji (spięcie ze składem, uproszczona próba hamulca) nie potrwa dłużej jak 20min to czy zamykam tor szlakowy?

24
Lisków (stara wersja symulatora) / Pewne niedopracowania.
« dnia: 24 Luty 2016, 18:49:13 »
W symku są odzwierciedlone defekty pojazdów trakcyjnych. W zasadzie po zgłoszeniu defektu w skrypcie powinno być wyłączone pytanie się o wolną, bo przecież zgłosił wcześniej, iż zdefektował, a tu... (w screenie) kiedy wysyłam mu przetok ze stacji do wciągnięcia na tory stacyjne.

25
Lisków (stara wersja symulatora) / Urealnienie symka.
« dnia: 02 Luty 2016, 10:26:16 »
   Uruchamiam już od jakiegoś czasu symka z usterkami na max, z własnym RJ, który jest dość pełny przeto przy niektórych usterkach stacja się klinuje. Powoduje to niemożność przyjęcia poc. na tory, z podowu – brak wolnego toru. Po usunięciu usterek, czy tego co było przyczyną klinowania, kolejka poc. rozładowuje się. W zasadzie na którykolwiek kierunek nie wysyłało by się składów na zwrotny, Borek, Testowo, Wilamowice (po za przypadkiem kiedy za towarem leci osobówka i wtedy czeka w Tęczy np. 2min), to każdy łyka poc. jak głodny pelikan i tak mi przyszło do głowy, czy może, w ramach urealnienia symka, nie zrobić opcji, aby także na przyległych stacjach czasami “nie brali”, i poc. stał np. pod wjazdowym 5min wszak tam też mogą mieć problemy. Mogło by to być wpisane jako opcja w “usterkach”. U mnie przy trudnej sytuacji techniczno-ruchowej stoją nawet 45min. Przecież nie pojedzie jeden na drugim.

26
Lisków (stara wersja symulatora) / Problem zwolnienia szlaku do Wi
« dnia: 24 Styczeń 2016, 18:27:37 »
Po torze nr 2 przejechał poc. 64180, który wjechał na stację, co jest w screenie potw. przejazdem przez SKP o 12:36. Z jakiś mi nieznanych przyczyn poc. ten "wisi" na blokadzie i mimo wprowadzenia TZP, zgłoszenia telefonicznego (też na screenie) jego przybycia AI nie chce go zdjąć. Po torze tym przejechały już poc. w kierunku przeciwnym do zasadniczego i dalej nic. Co zrobić, zwolnić tor? Skończyły mi się pomysły, a nie chce mi się aż o tyle cofać.


Udało się. Przypomniało mi się, że przecież w debugowaniu można ustawiać składy na torach. Ustawiłem ponownie 64180 przed wskaźnikiem W11a do tarczy ostrzegawczej semafora wjazdowego do Tęczy i wydałem mu R305 na pominięcie "D" na Tęczy. Po jego przejeździe odwołałem TZP i wróciło do normy (choć kolejka poc. 2 godzinna).

27
ISDR - Rozkłady jazdy / Rozkład od EN57-002 dla Liskowa (zmiany)
« dnia: 03 Styczeń 2016, 17:19:17 »
Po ponad roku od edycji RJ dla nowego Liskowa, grając na tym RJ dokonano dość znaczących zmian.
   Poprawiono wyobiegowanie części składów. Do składu 36091 dodano powrotny 63090, skasowano poc. 36093. Skrócono relacje dwu poc. z Testowa do Liskowa zamiast dalej do Wilamowic (skład ten oczekuje w Liskowie na powrót) oraz poc. z Liskowa Miasta do Liskowa, zamiast do Borku. Składy te prawie dublowały się z innymi pasażerskimi. Odwołano na szlaku Borek - Lisków jeden poc. osobowy, też biegł przy innym pasażerskim.
  Przesunięto odsyły niepotrzebnych loków z dnia na godz. po 01:00 w nocy.
  Ponieważ symek zaczyna się w pn. o 06:00 to dostosowano obieg Borek-Lisków Miasto wchodzący po godz. 06:00, aby nie wisiał w debugowaniu.
   Znacznie poprawiono skomunikowania dodając odpowiedni czas na przesiadki (w RJ są wpisane opóźnienia, wtedy ruch kierować operatywnie). Poc. skomunikowane w uwagach mają wpisane na jakie oczekują.
   W nocy dodano skład osobowy z Wilamowic rozłączany w stacji na kierunki Ślemień i Zbyszki, w zamian czego skasowano skład towarowy.
   Wydłużono postoje nocnych poc. pośpiesznych dalekobieżnych, jak również czas na przepinanie loków przy poc. przyśpieszonych dalekobieżnych.
   Numerację poc. w RJ pozostawiono dotychczasową opisaną przy poprzedniej publikacji.
   Poprawiono opisy przy składach poddawanych przeróbce, a grupy wagonów przy poc. zbiorowych opisano "na wagonach".
   
   Wstawiłem ostatnią wersję zmienionego RJ [(2020-01-22) ostatnie uwagi dot. RJ w poście z tą samą datą w wątku]

28
Ruch kolejowy / Co w takiej sytuacji?
« dnia: 28 Grudzień 2015, 21:56:02 »
Zdefektował pod semaforem odstępowym Tęczy skład 46185 w kierunku Wilamowic. Teoretycznie powinna lokomotywa przyjechać od WL, aby ciągnąć go do przodu. Jednak to do mnie jest telefon (screen) co z poc.? Czyli w/g procedur: zamykam tor nr 1, wysyłam loka awaryjnego do km., spinam go ze składem i... no właśnie, jak dać mu polecenie jazdy dalej, skoro sem świeci na wolną? I co w ogóle odpowiedzieć Tęczy, która się pyta o skład stojący u niej pod wjazdowym?

29
Ruch kolejowy / Ile poc. na tor częściowo zajęty?
« dnia: 22 Grudzień 2015, 23:22:36 »
Miałem taką sytuację. Na tor 2b wpuściłem poc. 57100, w tym samym czasie na tor 1b wjechał 7513 z planową wymianą loka z SU45 na EU07. Ponieważ to długi skład to wiedziałem, że zablokuje mi głowicę z rozjazdem krzyżowym 27 przeto loka do wymiany umieściłem na torze 13. W odstępie za 57100 odjechał z Tęczy 6324.
   Kiedy dałem wolną na semaforze "P" 57100 zgłosił awarię loka. Z LM. zbliżał się 4424 z planowym skomunikowaniem na 7513. W wyniku awarii 57100 sytuacja ruchowa się skomplikowała. Tor 15 był zajęty przez 34115 z odjazdem po 7513, na 13 stał lok od 7513. Pod wjazdowym "W" stanął 6324, a przed wjazdowym "V" stanął 4424 (łącznik do 6420). Aby nie opóźniać 6324 postanowiłem go na R305 wpuścić na tor częściowo zajęty, by umożliwić przesiadanie się na 7513 musiałem za 6324 umożliwić wejście na stację również na R305 4424. Na jednym torze stanęły więc trzy poc.(w tym jeden lok), ale wszystkie się tam zmieściły. W przepisach nie znalazłem czy jest ograniczenie do ilości ustawianych czynnych składów na jednym torze, a regulują to np. przepisy regulaminu technicznego stacji?

30
Lisków (stara wersja symulatora) / Błędna reakcja składów?
« dnia: 01 Grudzień 2015, 13:08:51 »
W wyniku ustawienia usterek na max, na stacji trochę się zamieszało. Zwiększenie zamieszania nastąpiło przez dziwne reakcje składów poc. Otóż jeżeli na radiu w polu nr wpisze się nr składu, do którego chce się przekazać komendę, a w czasie, krótko przed naciśnięciem myszki, zgłosi się inny skład to pole to wypełnia sie nr-em sładu zgłaszającego się i naciśnięcie myszki powoduje wysłanie komendy nie do tego składu. Odwołanie polecenia nie zawsze skutkuje, bowiem poc. 03663 po odwołaniu poleceń i tak pojechał ruchem manewrowym pod wjazdowy do Tw. (screen 1)
 Podobnie dziwnie zareagował, z powodu usterki, jak już stał w peronach, 44040 kiedy ruchem manewrowym przestawiłem go na tor 15 mimo podania sygnału S13 dwukrotnie na semarorze nie chciał jechać, dopiero przepuszczenie go ruchem manewrowym za semafor U15 przy S1 i danie Sz na semaforze F (inna usterka) spowodowało jego wyjazd na szlak. (screen 2)
 Może w polu nr wprowadzić jakąś zwłokę w automatycznym wypisywaniu się tam nr poc. zgłaszającego.
 I jeszcze jedna sugestia. Poc., w których defektują lokomotywy po jakimś czasie okazują się sprawne do jazdy. Już raz miałem taki przypadek, że na p.o. Lisków Przedmieście zdefektował lok. od poc. pasażerskiego. W sumie trochę radości, bo zamknięcie toru, wysłanie loka do km. i ściągnięcie składu do stacji - tak sobie myślałem. Jak już ułożyłem plan ściągnięcia go, to okazało się, że on stoi pod wjazdowym C. Teraz zdefektował mi na podejściu pod sem. W 5264 i pyta się na radiu co z wjazdem? To on zdefektował, czy też podejdzie pod W i odejdzie dalej?

Strony: 1 [2] 3 4