Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - grzegorz23

Strony: [1]
1
I dziękuję bardzo za rozwianie moich wątpliwości, temat można zamknąć. :)

2
Witam.

Chciałbym się zwrócić z prośbą, o wyjaśnienie mi zasad prowadzenia ruchu jednotorowego dwukierunkowego (w czasie zamknięcia jednego z torów), na szlaku dwutorowym wyposażonym w dwukierunkową samoczynną blokadę liniową.

1. Mianowicie, czy nadanie telefonogramu o zamknięciu jednego z torów szlaku dwutorowego do sąsiedniego posterunku zapowiadawczego jest równoznaczne z wprowadzeniem ruchu jednotorowego dwukierunkowego?


2. Czy należy wprowadzać telefoniczne zapowiadanie pociągów dla jazd pociągów po torze czynnym w obu kierunkach (nawet jeśli urządzenia SBL są sprawne), i jakie obowiązują postanowienia odnośnie zapowiadania pociągów, które rubryki należy wypełniać w R146.

Bardzo proszę o udzielenie mi odpowiedzi na te pytania, ponieważ słuchając różnych opinii ,,specjalistów'' trudno mi wywnioskować jak to w końcu powinno wyglądać. Zapoznałem się z IR 1 odnośnie w/w kwestii, ale chciałbym żeby ktoś potwierdził moje przepuszczenia.

Z góry dziękuję za udzielenie odpowiedzi.

3
Inne / Książka ostrzeżeń doraźnych R189
« dnia: 10 Stycznia 2015, 16:31:40 »
Do ćwiczeń przed egzaminem z kwalifikacji poszukuję arkusza książki ostrzeżeń doraźnych R189.
Jeśli ktoś by miał to bardzo proszę o dodanie. :)

4
Jestem jeszcze niedoświadczony, jak stwierdzać godzinę przyjazdu i odjazdu pociągu z stacji Lisków do stacji Lisków Miasto, mając tylko blok pozwolenia?

5
Inne / Zadania matematyczne na psychotestach.
« dnia: 29 Listopada 2014, 20:37:09 »
W moim rejonie krążą plotki, że niedługo zostaną wprowadzone zadania matematyczne na psychotestach na ISDR-a.
Czy ktoś z was mógłby to jakoś wyjaśnić? Czy rzeczywiście coś takiego ma mieć miejsce?

Pozdrawiam.

6
Inne / Odp: Technikum
« dnia: 26 Lipca 2014, 21:04:28 »
Ja już trzeci rok będę zaczynać w technikum w Małaszewiczach - kwalifikacja druga A.45 Planowanie i realizacja przewozów kolejowych.

7
Inne / Odp: Egzamin zawodowy - transport kolejowy 2014 r.
« dnia: 21 Czerwca 2014, 08:21:17 »
@Andrev podobne wnioski wyciągnąłem podczas pisania tego egzaminu, w schemacie stacji zabrakło nawet posterunku SKP i nie mogłem stwierdzić sygnałów końca pociągów od lewej strony szlaku.

8
Inne / Odp: Egzamin zawodowy - transport kolejowy 2014 r.
« dnia: 20 Czerwca 2014, 11:00:37 »
Niestety, forma egzaminu się zmieniła. Ma być harmonogram prac dyżurnego ruchu, choć sam wolałbym starszą formułę.

9
Inne / Odp: Egzamin zawodowy - transport kolejowy 2014 r.
« dnia: 19 Czerwca 2014, 19:48:10 »
Zadania z etapu teoretycznego są w załączniku w archiwum - (skan arkuszu, udało się załatwić od kolegi :))

Zadanie z etapu praktycznego (To co ja zapamiętałem, może kolega @krakus14 mnie poprawi :)

,,Jako dyżurny ruchu Krzysztof Ogórek obejmujesz dyżur o godzinie 09:00 w dniu egzaminu. Podczas oględzin rozjazdów stwierdziłeś, że w rozjeździe nr. 6 pękła opornica. O godzinie 09:00 musisz zgłosić to toromistrzowi Bogdanowi Chmielowi.''

Zadanie polegało na:
- Normalnym prowadzeniu ruchu pociągów do stacji Sosna oraz Dąb (blokada liniowa półsamoczynna) na podstawie załączonego rozkładu jazdy.
- Wypełnieniu harmonogramu pracy dyżurnego ruchu - 40 punktów
- Wypełnieniu dokumentacji (R146 - 20 punktów, R292 - 20 punktów oraz D831 - 20 punktów

Łącznie do zdobycia było 100 punktów. Aby zdać, trzeba uzyskać 75% punktów.

10
Inne / Odp: Egzamin zawodowy - transport kolejowy 2014 r.
« dnia: 19 Czerwca 2014, 13:56:30 »
Zespół Szkół im. Wł. St. Reymonta w Małaszewiczach - Technikum.

11
Inne / Odp: Egzamin zawodowy - transport kolejowy 2014 r.
« dnia: 19 Czerwca 2014, 11:45:52 »
Ja też pisałem ten egzamin, część teoretyczna 34/40 punktów, natomiast część praktyczna dotyczyła prowadzeniu ruchu pociągów z wyłączeniem z ruchu rozjazdu (Pęknięcie opornicy), i wypełnienie dziennika R146, książki zajętości torów wjazdowych R292 i dziennika kontroli rozjazdów D831.

Jestem dobrej myśli, wyniki będą 29.08.2014r. :)
Mogę podać arkusz egzaminu teoretycznego jeśli ktoś by chciał zobaczyć.

http://cke.edu.pl/images/files/zawodowe/klucze_nowy_czerwiec_2014/a_44_2014_05_X_k.pdf Odpowiedzi do części teoretycznej - wersja arkusza X.

12
Ruch kolejowy / Odp: Komunikacja w obrębie LCS
« dnia: 05 Kwietnia 2014, 12:51:09 »
Jestem po praktykach w LCS MMz.

Ruchem kolejowym steruje się z pulpitu komputerowego (domyślicie się o co chodzi :)), który wysyła polecenia do poszczególnych komputerów. Pulpitem zarządzają dyżurni ruchu, mają pełen obraz sytuacji, jaka panuje na zarządzanym odcinku.

Łączność prowadzona jest za pomocą elektronicznej centralki, generalnie jeśli wszystko działa to ruch poc. prowadzi się przyjemnie.

Jeśli ruch jest duży, oddaje się sterowanie dla Mrozów i Sulejówka. Na posterunkach zarządzanych przez LCS są dyżurni ruchu, pełniący rolę dróżników przejazdowych i mogą zarządzać swoimi stacjami, ale gdy nie ma żadnych awarii i dużego ruchu, odbiera im się sterowanie.

Płaskie miejsca, czy inne nieprawidłowości w taborze wykrywa pewien system komputerowy.

Więcej nic nie mogę powiedzieć, bo obowiązuje mnie tajemnica zawodowa.

13
Inne / Odp: Szkolenie bhp na kolei.
« dnia: 01 Kwietnia 2014, 18:51:52 »
Od jutra praktyka na LCS Mińsk Mazowiecki. :)

14
Inne / Odp: Szkolenie bhp na kolei.
« dnia: 27 Marca 2014, 19:10:29 »
Dzięki za informacje. :)


____________________
Przenoszę. Nie ten dział.

15
Inne / Szkolenie bhp na kolei.
« dnia: 27 Marca 2014, 16:59:40 »
Witam, nazywam się Grzegorz Kwiatkowski, uczę się na profilu Technik Transportu Kolejowego, w Kwietniu rozpoczynam praktyki zawodowe na posterunkach nastawczych na linii E20 Odcinek Terespol - Mińsk Mazowiecki.

Przed praktykami będę miał 8-godzinne szkolenie Bhp pod kątem kolei, czy ktoś mógłby opowiedzieć na czym to by polegało? Np. prawidłowe przechodzenie przez torowisko itp.?

Pozdrawiam.

Strony: [1]