Autor Wątek: Przebiegi bez zatrzymania po torach dodatkowych (wydzielone z "sbL")  (Przeczytany 51902 razy)

Offline Zacha

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 449
    • Zobacz profil
  • Skąd: podg Lumpago
Odp: Przebiegi bez zatrzymania po torach dodatkowych (wydzielone z "sbL")
« Odpowiedź #15 dnia: 06 Grudzień 2010, 18:44:44 »
Nie. Tor boczny czyli bez możliwości nastawienia na niego przebiegu wjazdowego-wyjazdowego

Offline stanislaw57

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 209
    • Zobacz profil
  • Skąd: Jelenia Góra
Odp: Przebiegi bez zatrzymania po torach dodatkowych (wydzielone z "sbL")
« Odpowiedź #16 dnia: 04 Luty 2012, 14:10:39 »
Paweł przytoczył:
"Ir-1 §37
1. (...) Pociąg przyjmowany na tor boczny należy zatrzymać przed semaforem wjazdowym (drogowskazowym) i wprowadzić go do stacji z prędkością do 20 km/h, z zachowaniem niezbędnych środków ostrożności określonych w rozkazie pisemnym "O"."
Czy faktycznie to bedzie rozkaz pisemny "O"? Jeżeli wjazd ma odbyć się na tor boczny to nie będzie sygnału zezalającego na semaforze stąd jazda jest możliwa na Sz (max.40km/h) i dlastego nalezy mechanika poinformować o takiej jeżdzie i obniżeniu prędkości do 20km/h. W przeciwnym przypadku bedzie to "S" z informacją, która zasaniczo dotyczy "O", jako jazda z prędkością poniżej sygnalu zezwalającego.

Offline Zacha

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 449
    • Zobacz profil
  • Skąd: podg Lumpago
Odp: Przebiegi bez zatrzymania po torach dodatkowych (wydzielone z "sbL")
« Odpowiedź #17 dnia: 04 Luty 2012, 15:14:48 »
Sam sobie odpowiedziałeś.

Offline stanislaw57

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 209
    • Zobacz profil
  • Skąd: Jelenia Góra
Odp: Przebiegi bez zatrzymania po torach dodatkowych (wydzielone z "sbL")
« Odpowiedź #18 dnia: 04 Luty 2012, 15:21:54 »
Chodziło o to, czy zapis w Ir-1 nie mógłby wyglądać inaczej, bardziej precyzyjnie. Dla kandydatów  na ISDR i nie tylko,  Ir-1 jest podręcznikiem do samokształcenia i z tego punktu widzenia widziałbym zmiany w przepisach na rzecz ich doprecyzowania.