Autor Wątek: Rozkazy pisemne  (Przeczytany 103039 razy)

Offline zolwik

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 219
  • ISEDR - ISE Wr. Brochów
    • Zobacz profil
  • Skąd: Jelenia Góra/Wrocław
Odp: Rozkazy pisemne
« Odpowiedź #30 dnia: 29 Czerwiec 2013, 22:58:21 »
drukarki mają też "luzem" do tego mają faxy itp. to że pociąg jedzie objazdem to też jest planowane przez PLK wiec i dyżurny dostanie od swojego przełożonego wytyczne co i jak ma dalej z tym robić i jakiś rozkład też dostanie

Offline stanislaw57

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 209
    • Zobacz profil
  • Skąd: Jelenia Góra
Odp: Rozkazy pisemne
« Odpowiedź #31 dnia: 29 Czerwiec 2013, 23:18:43 »
To rozumiem. W czasach komputerów i internetu nie powinno być z tym problemu. Ale niestety chyba takie postępowanie nie jest powszechne.

Offline zolwik

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 219
  • ISEDR - ISE Wr. Brochów
    • Zobacz profil
  • Skąd: Jelenia Góra/Wrocław
Odp: Rozkazy pisemne
« Odpowiedź #32 dnia: 29 Czerwiec 2013, 23:33:03 »
tak samo powszechne jak jazda objazdami. coś sie dzieje to dyspozytorzy sie dogadują i jadą z papierami to raz.
dwa to maszyniasta musi miec znajomość szlaku,
trzy, jak jej nie ma to moze nie jechac.

Offline stanislaw57

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 209
    • Zobacz profil
  • Skąd: Jelenia Góra
Odp: Rozkazy pisemne
« Odpowiedź #33 dnia: 30 Czerwiec 2013, 01:11:19 »
Czyli Maszynista może prowadzić pociąg na pamięć, bo niby zna wszystkie szlaki i zasady prowadzenia ruchu na tych szlakach?  To ma być bezpieczne prowadzenie pociągu (ruchu)?

Offline uetam

  • Administrator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 391
    • Zobacz profil
  • Skąd: IZ Wrocław
Odp: Rozkazy pisemne
« Odpowiedź #34 dnia: 30 Czerwiec 2013, 05:14:09 »
Czyli Maszynista może prowadzić pociąg na pamięć, bo niby zna wszystkie szlaki i zasady prowadzenia ruchu na tych szlakach?  To ma być bezpieczne prowadzenie pociągu (ruchu)?
IC ma swoje SKRJ w ktorym mozna sobie wydrukowac trase nawet z zeszlego roku. Dobrym przykladem na to moga byc obecne objazdy przez Krotoszyn ktore mimo iz nie sa uwzglednione w RJ to odbywaly sie planowo przez ponad 2 miesiace wiec dostanie rozkladu jazdy z predkosciami nie jest problemem.

Offline stanislaw57

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 209
    • Zobacz profil
  • Skąd: Jelenia Góra
Odp: Rozkazy pisemne
« Odpowiedź #35 dnia: 30 Czerwiec 2013, 11:04:56 »
Chłopie, rozkład jazdy (dane techiczno-ruchowe na drodze okrężnej) musi być aktualnym wydaniem przez PLk, a nie przez przewoźnika. Mogą zajść zmiany w infrastrukturze, tym bardziej w dzisiejszych czasach, o czym przewoźnik dowiaduje się właśnie poprzez zmiany w rjp.

Offline zolwik

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 219
  • ISEDR - ISE Wr. Brochów
    • Zobacz profil
  • Skąd: Jelenia Góra/Wrocław
Odp: Rozkazy pisemne
« Odpowiedź #36 dnia: 30 Czerwiec 2013, 11:19:13 »
maszynista dostanie cos na zasadzie IRJ z danymi i pojedzie.
i tak jak jak pisalem. maszynista ma znać trasę i już.

nie ma chyba sensu ciągnąć tego wątku ...

Offline Droznik

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 283
    • Zobacz profil
  • Skąd: Pandionowo
Odp: Rozkazy pisemne
« Odpowiedź #37 dnia: 30 Czerwiec 2013, 12:44:06 »
Nie wiem o co chodzi, ale obecnie jak widzę kolejny objazd objazdu i jazda z KWR 0, czyli brakiem rozkładu na danym odcinku to chyba jest możliwe. Dostajesz R 307 otwierasz Dodatek 2 i jedziesz spokojnie. Chyba że na serio nie masz znajomości szlaku więc trudno 40 km/h jak wczoraj było sezonowiec z Pzn do Starej Łubiaki v 40 brak znajomości szlaku.
Co do objazdu objazdów to jak zawsze Wrocław - Milicz - Krotoszyn - Ostrów, bo w Twardogórze znowu problemy.
Tak z ciekawości ile razy w ciągu roku ta linia jest zamykna z powodu wypadków, obsunięć itp. To chyba najbardziej trefna linia w kraju

Offline stanislaw57

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 209
    • Zobacz profil
  • Skąd: Jelenia Góra
Odp: Rozkazy pisemne
« Odpowiedź #38 dnia: 30 Czerwiec 2013, 18:43:46 »
zolwik, jeżeli maszynista ma znać trasę i już, czy to znaczy, że i ISDR ma znać również tę trasę i wydać coś w rodzaju IRJ? Jak na razie maszynista poznaje tylko odcinki linii gdzie ma obsługiwać pociągi wg wrjp (zeszyty z poc. przewoźnika). Jeżeli ISDR zna wszystkie trasy z obszaru własnej jednostki macierzystej, to faktycznie bez problemu wyda R305 i R307 dla drogi okrężnej, bo WOS  i ograniczenie(a) prędkości, to nie wszytko ...

Offline Arkady_1

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 96
  • Maszynista
    • Zobacz profil
  • Skąd: mazowsze
Odp: Rozkazy pisemne
« Odpowiedź #39 dnia: 30 Czerwiec 2013, 19:06:14 »
Co do ostrzeżeń, nie spotkałem się z sytuacją, aby maszynista ich nie otrzymałna własną prośbę. Bez względu czy jedzie na około, czy mu ostrzeżenia się zgubił, czy ich nie ma.
Zawsze jak prosi o ostrzeżenia na dany odcinek, to bez problemu je otrzymuje.
Cóż... zasłyszane na linii ładnych kilka miesięcy temu:
Maszynista: - Pruszków, jakieś ostrzeżenia dla [tu numer pociągu służbowej warszawskiej SKMki] do Zachodniej?
Dyżurny: - Ja nie jestem od wystawiania wam ostrzeżeń.
Maszynista: - Ale to przecież po rozłączaniu, a ja dopiero tu zaczynam.
Dyżurny: - Ja dla pana żadnych ostrzeżeń nie mam!

...to tyle w kwestii "aby maszynista ich nie otrzymał na własną prośbę", a ostrzeżenia do Zachodniej były.

Offline Droznik

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 283
    • Zobacz profil
  • Skąd: Pandionowo
Odp: Rozkazy pisemne
« Odpowiedź #40 dnia: 30 Czerwiec 2013, 19:44:03 »
Stacja Szczecinek
Maszynista pośpiesznego odmówił dalszej jazdy bo w rozkładzie jazdy napisane jest że musi otrzymać R 307 ze ścierwa. Dyżurna mu tłumaczy że nie ma żadnego ograniczenia, ale on że w rozkładzie jest i ja żądam. Afera się zrobiła więc dla odczepnego drukneli mu 307 o treści... brak ostrzeżeń. Można?? Można :)
Mnie wczoraj mechanik zdenerwował bo nie wystawiłem rozkazu na cały dzień, tylko dla jednego maszynisty. Wiec kulturalnie mu opowiedziałem że się zmieniają i ja wole mu dać świeży rozkaz na jego służbę bo stary może być zabrany przez poprzedniego mecha.

Offline Zacha

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 449
    • Zobacz profil
  • Skąd: podg Lumpago
Odp: Rozkazy pisemne
« Odpowiedź #41 dnia: 30 Czerwiec 2013, 20:34:31 »
Afera się zrobiła więc dla odczepnego drukneli mu 307 o treści... brak ostrzeżeń.
Ale, że co w tym dziwnego? Jak mam R307 w rozkładzie to ISDR ma obowiązek wystawić mi "O" nawet jeśli nie ma ostrzeżeń na ten odcinek (Ir-1 par. 58 ust. 4). Wypadałoby się dokształcić Panie @Droznik :P
« Ostatnia zmiana: 30 Czerwiec 2013, 20:38:59 wysłana przez Zacha »

Offline djuzi

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 175
  • Prawie jak Dyżurny Ruchu
    • Zobacz profil
  • Skąd: IZ Warszawa
Odp: Rozkazy pisemne
« Odpowiedź #42 dnia: 02 Lipiec 2013, 00:01:14 »
Jak mam R307 w rozkładzie to ISDR ma obowiązek wystawić mi "O" nawet jeśli nie ma ostrzeżeń na ten odcinek (Ir-1 par. 58 ust. 4).
Tam jest jeszcze taki zapis, że jeśli wcześniej nie otrzymał ostrzeżeń na dany odcinek. Jeśli ten "brak ostrzeżeń" dostał wcześniej (czyli zapis w rozkazie, że jest on też ważny na dalszy odcinek), to mimo, iż w rozkładzie ma R307 - kolejnego otrzymać nie musi (Ir-1 par. 58 ust. 12)...

Mnie wczoraj mechanik zdenerwował bo nie wystawiłem rozkazu na cały dzień, tylko dla jednego maszynisty. Wiec kulturalnie mu opowiedziałem że się zmieniają i ja wole mu dać świeży rozkaz na jego służbę bo stary może być zabrany przez poprzedniego mecha.
Ir-1 par. 57 ust. 26 mówi o tym, że można wydać jednorazowo rozkaz dla wszystkich jazd, jeśli drużyny pociągowe się nie zmieniają.
A można, nie znaczy że koniecznie trzeba, prawda?

Offline MaKu

  • Moderator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 565
  • Starszy Dyżurny Ruchu
    • Zobacz profil
Odp: Rozkazy pisemne
« Odpowiedź #43 dnia: 02 Lipiec 2013, 09:31:38 »
Przepisy mówią o różnych przypadkach. Tak czy inaczej, przy zmianie drużyny, oblocie, czy innym planowym lub nie planowym wydarzeniu nie zaszkodzi zapytać, "Mechaniku, ostrzeżenia są?"

Jedno zdanie po radio nikogo jeszcze nie zabiło.

Offline jageer

  • Projektant
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1395
  • Podg. Papago
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: Rozkazy pisemne
« Odpowiedź #44 dnia: 05 Lipiec 2013, 17:09:53 »
Czasem kontrola lubi sprawdzać wydawanie ostrzeżeń. Raz u mnie pociągi, które miały przelot stawały i otrzymywały, to potem dzwonili "że opóźnione" i sprawdzali wydane ostrzeżenia, czy faktycznie wyszły z nastawni.