stanisław57 - Jesteś niezwykle wytrwałym i upartym w pisaniu bzdur, o czym poniżej. Postaraj się jednak wyzwolić z krępujących więzów kompleksów i po pierwsze: przeczytaj całą instrukcję, na temat której się wypowiadasz, po drugie: zapoznaj się z poprawną nomenklaturą kolejową, bo jak na razie zupełnie sobie z nią nie radzisz, po trzecie: zapoznaj się z całością tematu (np. ruch kolejowy czy urządzenia srk) i nie wyrywaj z kontekstu pojedynczych przepisów, po czwarte: nie dodawaj do nich wydumanych interpretacji, po piąte: pisz krótkie i zwięzłe zdania, a nie wielopiętrowe dziwolągi, które trudno zrozumieć, bo obnażasz w ten sposób swoje niedostatki wiedzy na temat składni, interpunkcji i budowy zdań, po szóste: pisz po polsku a nie po polskiemu, po siódme jeżeli czujesz niedosyt udzielanych Tobie na tym forum odpowiedzi i je lekceważysz, lekceważąc równocześnie ludzi, którzy w dobrej wierze tłumaczą Ci zawiłości poruszanych przez Ciebie tematów, podaję adres, pod który powinieneś skierować wszystkie następne swoje wątpliwości:
Urząd Transportu Kolejowego, ul. Chałubińskiego 4, 00-928 Warszawa, tel.: 022-630-18-30, faks: 022-630-18-90, e-mail: utk@utk.gov.pl
I mylisz się, pisząc, że rzecz jest prosta, bowiem:
stanisław57 pisze:
Izolacja torów pozwala przez zwarcie toków szynowych pozwala na szybkie osłonięcie miejsca niebezpiecznego, wykryć m.in. pęknięcia torów i stąd zrozumiałe było i jest ograniczenie do 20km/h.
Bzdura. Ograniczenie prędkości do 20 km/h w tym określonym przypadku wynika z zasad prowadzenia ruchu pociągów (§22 pkt. 4, §31, §62 pkt. 6; Ir-1(R-1) i w tychże zasadach nie ma ani jednego słowa o szybkim osłonięciu miejsca niebezpiecznego ani o wykrywaniu pęknięć torów, jak piszesz (nota bene pękają szyny, a nie tory).
stanisław57 pisze:
(...) przewidywało zwarcie toków szynowych na szlakach z samoczynną blokadą liniową (...)
Bzdura. Cytowany przepis mówi wyłącznie o torze izolowanym i nie ma tam słowa o blokadzie samoczynnej.
stanisław57 pisze:
W czasach, gdzie standardem staje się stosowanie liczników osi jako urz. niezajętości torów (...)
Napisałem w swoim ostatnim poście: Licznikowe obwody torowe nie są żadnym standardem, są jednym ze sposobów kontroli układowej niezajętości torów i rozjazdów (WTB-E10, §32, pkt. 4), stosowanym zgodnie z założeniami projektowymi dla określonego przedsięwzięcia, jakim jest budowa nowej infrastruktury lub modernizacja istniejącej (WTB-E10, §32, pkt. 5), ale Ty z uporem powtarzasz bzdury.
stanisław57 pisze:
(...) już tego rodzaju uszkodzenia nie wchodzą w rachubę (...)
Bzdura. Tor kolejowy ulega różnego rodzaju awariom i uszkodzeniom bez względu na rodzaj stosowanej układowej kontroli jego niezajętości. Poza tym każde urządzenia, stosowane w torze (np. izolacje torowe, liczniki osi) również mogą ulegać awariom.
stanisław57 pisze:
kiedy nie widać z przedpola żadnej przeszkody?
Tego to chyba nawet Urząd Transportu Kolejowego nie zrozumie.
I jeszcze jedno. Nie obrażaj się na ludzi, którzy z racji swej pracy i doświadczenia zawodowego mają pojęcie o tym , o czym do Ciebie piszą, i nikomu z nich nie przychodzi do głowy, by – jak piszesz – komuś dokopać, czy pokazać swoją wyższość.