No właśnie, proszę sobie poczytać, również Rozporządzenie MI 1444. Już w tytule mamy określenie "ogólne warunki prowadzenia ruchu", a Ir-1 to przeniesienie ww. Rozporządzenia z uzupełnieniami a w niektórych przypadkach brakami. Instrukcje same w sobie stanowią zasady dla zachowania bezpieczeństwa na kolei i w oparciu o nie kierownictwo podejmuje decyzje (powinni) i organizuje stanowiska pracy. Poza tym dlaczego tak często w instrukcjach mamy, słowa, "powinien, i temu podobne, jaki i brak precyzji dla opisywanych przypadków. Owszem, Instrukcje opisują przyjętą ogólną organizację prowadzenia ruchu, ale nie nadążają za zmianami i różnymi przypadkami jakie niesie praca na kolei. Stąd trzeba wyciągać samemu wnioski z zapisów w instrukcjach. Nikt nikogo nie zwolnił z myślenia i stąd instrukcje nie będą ścisłymi przepisami na każdy przypadek, wyjątek itp, itd. Instrukcja prowadzenia ruchu pociągów to nie instrukcja obsługi maszyn czy urządzeń.