Autor Wątek: Sygnał S3 a SBL  (Przeczytany 114182 razy)

Offline uetam

  • Administrator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 391
    • Zobacz profil
  • Skąd: IZ Wrocław
Odp: Sygnał S3 a SBL
« Odpowiedź #15 dnia: 18 Kwiecień 2012, 21:48:27 »
Tam jest to akurat skichcone. Wyjazd z Sg zawsze jest na dwie pomarańcze niezależnie od wjazdu na SPC, natomiast wyjazd z SPC w stronę Sg pokazuje wskazania na wjazdowych do Sg. OIDP, gdy na Sg była mechaniczna, a semafory w stronę Portu były 6-komorowe, działało to prawidłowo ;)
Na 99% jest problem na linii Ebilock-> przekazniki ;)

Offline jageer

  • Projektant
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1395
  • Podg. Papago
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: Sygnał S3 a SBL
« Odpowiedź #16 dnia: 19 Kwiecień 2012, 11:46:51 »
Tam na moście i tak jest szlakowa 40 ;) Zresztą OIDP jak pociąg jedzie z KG do Batowic jest podobna sytuacja.

Offline Zacha

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 449
    • Zobacz profil
  • Skąd: podg Lumpago
Odp: Sygnał S3 a SBL
« Odpowiedź #17 dnia: 19 Kwiecień 2012, 21:09:01 »
Na 99% jest problem na linii Ebilock-> przekazniki ;)
Z resztą i tak wyjazdowe w stronę SPC nie mają komory zielonego światła, aby poprawnie wskazywać sygnał na wjazdowych.
Tam na moście i tak jest szlakowa 40 ;)
30 ;)

Offline uetam

  • Administrator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 391
    • Zobacz profil
  • Skąd: IZ Wrocław
Odp: Sygnał S3 a SBL
« Odpowiedź #18 dnia: 19 Kwiecień 2012, 21:24:38 »
30 ;)
Rozkładowa jest 60 i do takiej predkosci musza byc przystosowane urzadzenia.
« Ostatnia zmiana: 19 Kwiecień 2012, 21:32:04 wysłana przez mateu »

Offline jageer

  • Projektant
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1395
  • Podg. Papago
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: Sygnał S3 a SBL
« Odpowiedź #19 dnia: 19 Kwiecień 2012, 22:26:07 »
30 ;)
Rozkładowa jest 60 i do takiej predkosci musza byc przystosowane urzadzenia.

Widocznie jakieś uzasadnienie było w przypadku projektowania tej "sytuacji ruchowej". Tak jak wiele innych przypadków na różnych post, które teoretycznie "pomagają w bezpieczeństwie", a tak na prawdę wk... ludzi  ;D

Offline Zacha

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 449
    • Zobacz profil
  • Skąd: podg Lumpago
Odp: Sygnał S3 a SBL
« Odpowiedź #20 dnia: 20 Kwiecień 2012, 19:37:31 »

Rozkładowa jest 60 i do takiej predkosci musza byc przystosowane urzadzenia.

Drogowa 30 jest na szlaku między Sg a SPC, dalej od wjazdów na SPC do peronu jest 60, następnie od peronu w SPC do SPA jest 110.
« Ostatnia zmiana: 20 Kwiecień 2012, 19:41:31 wysłana przez Zacha »

Kalach

  • Gość
Odp: Sygnał S3 a SBL
« Odpowiedź #21 dnia: 22 Kwiecień 2012, 01:27:01 »
Zresztą OIDP jak pociąg jedzie z KG do Batowic jest podobna sytuacja.

Gdzie? Problem jest z To do Raciborowic, wyjazdowe z KG regularnie wskazują S10/S13, zależnie od stanu sygnalizatorów na Przedmieściu.

Offline jageer

  • Projektant
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1395
  • Podg. Papago
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: Sygnał S3 a SBL
« Odpowiedź #22 dnia: 22 Kwiecień 2012, 14:53:46 »
Zresztą OIDP jak pociąg jedzie z KG do Batowic jest podobna sytuacja.

Gdzie? Problem jest z To do Raciborowic, wyjazdowe z KG regularnie wskazują S10/S13, zależnie od stanu sygnalizatorów na Przedmieściu.

No, chodziło mi o przedmieście...

Offline stanislaw57

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 209
    • Zobacz profil
  • Skąd: Jelenia Góra
Odp: Sygnał S3 a SBL
« Odpowiedź #23 dnia: 16 Luty 2013, 21:32:53 »
Ostatnio zacząłem się zastanawiać dlaczego przy czterostawnej blokadzie SBL w przerazajacej wiekszosci przypadkow przy wskazywaniu przez semafor wjazdowy sygnału S5 ostatni semafor SBL wskazuje sygnał S3 zamiast S2 tak jak przewiduje to instrukcja więc wprowadza maszynistę w błąd co do sygnału na semaforze wjazdowym (w rzeczywistości brak ograniczenia do 100km/h)

Sygnał S 3 zezwala na jazdę z największą prędkością dozwoloną dla danego pociągu i danego odcinka linii kolejowej. Sygnał S 3 nadawany przez:
a)  semafor półsamoczynny lub ostatni semafor samoczynny blokady liniowej informuje, że następny semafor nadaje sygnał zezwalający na jazdę z prędkością nie większą niż 100 km/h,
b)  semafor samoczynny blokady liniowej lub semafor wyjazdowy na szlak wyposażony w samoczynną blokadę liniową informuje, że dwa kolejne odstępy blokowe za tym semaforem są wolne, maszynista powinien tak regulować prędkość jazdy, aby mógł zatrzymać pociąg przed semaforem wskazującym sygnał "Stój"; dotyczy to także semafora wjazdowego posterunku odgałęźnego bez semafora wyjazdowego.

Ostatnia poprawka do Ie-1 zmienia co nieco znaczenie sygnału "S3". Odstępy między kolejnymi semaforami pozostają odstępami i chyba "S3" nie jest przekłamaniem w tym zakresie ale sygnały na semaforach są sygnałami prędkościowymi. Być może w tym miejscu ("S5") obowiązuje prędkość drogowa 100km/h i takie sztuczki kruczki stosuje PLK, podobnie jak "S2" dla wjazdu na kierunek zwrotny ponieważ prędkość drogowa i rozjazdy są do przystosowane do V100km/h. Ostatni semafor sbl w takim przypadku wskazywałby ...?

Offline jageer

  • Projektant
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1395
  • Podg. Papago
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: Sygnał S3 a SBL
« Odpowiedź #24 dnia: 17 Luty 2013, 10:01:22 »
Ale po co S3 jak jest drogowa nie większa niż 100 km/h.

Jak jest drogowa 100 i rozjazdy w bok, są na 100 to powinno być tu i tu S2.... o ile np mamy zjazd na podg lub przelot przez stację.

Offline stanislaw57

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 209
    • Zobacz profil
  • Skąd: Jelenia Góra
Odp: Sygnał S3 a SBL
« Odpowiedź #25 dnia: 17 Luty 2013, 11:34:57 »
A od czego jest W21?

Offline jageer

  • Projektant
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1395
  • Podg. Papago
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: Sygnał S3 a SBL
« Odpowiedź #26 dnia: 17 Luty 2013, 11:37:05 »
A od czego jest W21?

I co on ma do tego? Że na szlaku robimy sobie 120, a na słupie wjazdowym wieszamy W21 z "4" i wszędzie jedziemy na S2?

Offline stanislaw57

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 209
    • Zobacz profil
  • Skąd: Jelenia Góra
Odp: Sygnał S3 a SBL
« Odpowiedź #27 dnia: 18 Luty 2013, 22:32:53 »
Gdzie kto widział W21 z "4" tym bardziej z S2?

Offline jageer

  • Projektant
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1395
  • Podg. Papago
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: Sygnał S3 a SBL
« Odpowiedź #28 dnia: 19 Luty 2013, 10:19:30 »
Gdzie kto widział W21 z "4" tym bardziej z S2?

Co za problem powiesić na wjazdowym W21 z "4" i we wszystkich możliwych kierunkach jeździć na S2? Wtedy by było podobnie jak na piaskowych.

Offline Paweł

  • Administrator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1050
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kęty
Odp: Sygnał S3 a SBL
« Odpowiedź #29 dnia: 19 Luty 2013, 11:36:20 »
Co za problem powiesić na wjazdowym W21 z "4" i we wszystkich możliwych kierunkach jeździć na S2? Wtedy by było podobnie jak na piaskowych.

Zgodnie ze zmianą do instrukcji Ie-1 z 2012 wskaźnik W21 jest wskaźnikiem podwyższenia prędkości, więc obecnie nie może być zastosowany z sygnałem S2 do obniżenia prędkości maksymalnej.

Jednak właśnie tak funkcjonuje nowy, wprowadzany obecnie system sygnalizacji Ks na DB, w którym wyeliminowano sygnały składające się z dwóch świateł - ograniczenie prędkości sygnalizuje biała cyfra. Dodatkowo wprowadzono pomarańczowy przedwskaźnik ostrzegający o ograniczeniu na następnym semaforze, którego u nas brakuje (przez to jazdy na 80 będą poprzedzane ostrzeżeniem o 40/60).

Opis:
http://stellwerke.de/signal/deutsch/ks.html