Autor Wątek: Lisków - Dyskusja (archiwalne)  (Przeczytany 1360803 razy)

Offline PrC31

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 66
    • Zobacz profil
  • Skąd: mam wiedzieć kiedy zamruga?
Odp: Zmiana nr. na grupie
« Odpowiedź #345 dnia: 21 Sierpień 2013, 19:20:51 »
I bardzo dobrze, że są takie ograniczenia. Na realnych torach też pełno takowych, więc nie rozumiem o co mikolstwo płacze...

Odnośnie tematu: Sam przy tworzeniu rozkładu mam podobnie: jedzie mi od Zbigniewa SP42 z ryflakami do L. Rynku. Zatrzymuje się w pieronach Liskowa i bach: zmiana nr na powrotny. Rzućcie no Panowie jakimiś wskazówkami (mogą być te z zegara!), jak to jakoś ogarnąć by zmieniał w Rynku.
ISDR: Panie mechaniku, będę zaraz Panu mrugać i jedziemy po dwójce.
121: Jak przyjdzie Pani do mnie i ładnie zamruga to może i pojedziemy
ISDR: Kogo oni dziś zatrudniają w tych "peerach"...

Offline Arkady_1

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 96
  • Maszynista
    • Zobacz profil
  • Skąd: mazowsze
Odp: Zmiana nr. na grupie
« Odpowiedź #346 dnia: 21 Sierpień 2013, 19:27:06 »
po torze 6 poc. jadą 20km/h, po torze 21 10km/h. Zakładam, że z prędkościami to ma tak być.
Zły stan toru. Dla mnie to śmieszne, że w tym smyku są aż tak drastyczne ograniczenia torów stacyjnych. To samo tor do TEAFMY 20km/h(!). :-X
Cóż w tym dziwnego? Przecież to symulacja prawdziwej polskiej kolei. Otwórz WOS i przeglądaj: Skierniewice, Koluszki, Piotrków Trybunalski, Otwock, Wawer (dycha przy składzie), linia nr 20 tor szlakowy z Gdańskiej do Zachodniej: przed samym wjazdem i w obrębie WZS (praktycznie przez cały posterunek) 10km/h. Oto polska kolej właśnie.
Inna sprawa, że wyjeżdżając w Liskowie luzakiem z toru 6 (albo 8 - nie pamiętam) widać iż jest kawałek dobrego toru bo jeszcze przed rozjazdem luzak łapie ~38 km/h i hamuje do 20 km/h.
Co do zmiany numeru też to zauważyłem.
Poza tym jakiś przelot w stronę Wilamowic, ku memu zdumieniu, będąc już na szlaku "krzyknął" że zmienił numer pociągu na ten sam co miał przed zmianą...
Pozdrawiam
Arkady

Offline piotrek_wiedenka

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 71
    • Zobacz profil
  • Skąd: Z kątowni.
Odp: Zmiana nr. na grupie
« Odpowiedź #347 dnia: 21 Sierpień 2013, 20:38:00 »
W trybie debugowania  ;D dokładnie widać gdzie są wstawieni sierżanci i odkąd lok ma zwolnioną prędkość.
-Mechaniku jazda na Sz.
-Dobrze.
-Podałam, świeci?
-Świeci, nie świeci, świeci, nie świeci, świeci, nie świeci.

Offline Arkady_1

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 96
  • Maszynista
    • Zobacz profil
  • Skąd: mazowsze
Odp: Zmiana nr. na grupie
« Odpowiedź #348 dnia: 22 Sierpień 2013, 08:41:25 »
W trybie debugowania  ;D dokładnie widać gdzie są wstawieni sierżanci i odkąd lok ma zwolnioną prędkość.
:( u mnie tego nie widać :( Chyba mam inną wersje programu, albo nie umiem tego włączyć.
PS.
Za semaforem "O", przed rozjazdem 27 brakuje u mnie słupka ukresowego (W17).
Pozdrawiam
Arkady

Offline Zacha

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 449
    • Zobacz profil
  • Skąd: podg Lumpago
Odp: Lisków - Dyskusja
« Odpowiedź #349 dnia: 22 Sierpień 2013, 12:05:22 »
Pewnie jakiś nadgorliwy "emka" pożyczył ;)
Sz na Tm

Offline MaKu

  • Moderator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 565
  • Starszy Dyżurny Ruchu
    • Zobacz profil
Odp: Zmiana nr. na grupie
« Odpowiedź #350 dnia: 22 Sierpień 2013, 12:47:04 »
:( u mnie tego nie widać :( Chyba mam inną wersje programu, albo nie umiem tego włączyć.

Narzędzia -> Debugowanie -> zaznacz "debug TSRK"
W podglądzie terenu zobaczysz "cuda wianki" :)

Offline EN57-002

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 771
    • Zobacz profil
  • Skąd: Chorzów
Odp: Lisków - Dyskusja
« Odpowiedź #351 dnia: 22 Sierpień 2013, 13:28:48 »
Skoro poprzedni wątek wklejono tu, to następną sprawę też tu wpiszę. Ten sam  bład jest też w Testowie. Jak potrzymamy za długo poc. pod wjazdowym to stacja wysyłająca pyta się:/np./ "Co z poc. 44183?" dajemy jej odpowiedź i .... to co na screenie.
I jeszcze jedno (nie ma tablicy zależności stąd nie wiem) jakie powinno być ustawienie zwrotnic, aby podać na semaforze K jazdę na tor 13 ? Robiłem różne kombinacje, ustawiając okoliczne wajchy w "+", przestawiając np. (ochronnie) 30-, 28cd + i tez nic.
« Ostatnia zmiana: 22 Sierpień 2013, 13:38:11 wysłana przez EN57-002 »

Offline miki

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 116
    • Zobacz profil
Odp: Lisków - Dyskusja
« Odpowiedź #352 dnia: 22 Sierpień 2013, 13:36:30 »
Szkoda, że do takich spraw nie ma odpowiedzi "nie wiem", albo "jak dojedzie to ci powiem" a tak wogóle to "Co wyjechało?", "Skąd mam wiedzieć, nic nie puszczałem". ;D

Offline MaKu

  • Moderator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 565
  • Starszy Dyżurny Ruchu
    • Zobacz profil
Odp: Lisków - Dyskusja
« Odpowiedź #353 dnia: 22 Sierpień 2013, 13:42:51 »
I jeszcze jedno (nie ma tablicy zależności stąd nie wiem) jakie powinno być ustawienie zwrotnic, aby podać na semaforze K jazdę na tor 13 ? Robiłem różne kombinacje, ustawiając okoliczne wajchy w "+", przestawiając np. (ochronnie) 30-, 28cd + i tez nic.

Żaden problem. :)

Offline EN57-002

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 771
    • Zobacz profil
  • Skąd: Chorzów
Odp: Lisków - Dyskusja
« Odpowiedź #354 dnia: 22 Sierpień 2013, 13:49:36 »
Właśnie, bo nie wiem czemu w przebieg wchodzą wajchy 40 i 41, choć zasadniczo są za przebiegiem, a nadto przy tym ustawieniu w + ustawiają przebieg z Li.Rynku na tor, na który wpuszczamy poc.  Po ustawieniu ich w + też się utwierdził. Dziękuje, bo na screenie zauważyłem właśnie tą różnicę. Pozostaje jeszcze kwestia centralki telefonicznej.
« Ostatnia zmiana: 22 Sierpień 2013, 13:56:17 wysłana przez EN57-002 »

Offline Zacha

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 449
    • Zobacz profil
  • Skąd: podg Lumpago
Odp: Lisków - Dyskusja
« Odpowiedź #355 dnia: 22 Sierpień 2013, 14:07:52 »
Właśnie, bo nie wiem czemu w przebieg wchodzą wajchy 40 i 41
Droga ochronna za semaforem najprawdopodobniej spowodowana zbyt małą odległością semafora Z13 do rozjazdu 40, chociaż autor mógł mieć inny zamysł ;)
Sz na Tm

Offline W.F.

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 106
    • Zobacz profil
  • Skąd: WDOKP
Odp: Lisków - Dyskusja
« Odpowiedź #356 dnia: 22 Sierpień 2013, 14:12:02 »
Pozostaje jeszcze kwestia centralki telefonicznej.
Niewłaściwe użycie frazy "Pociąg jest zatrzymany", w jakich przypadkach się ją stosuje zobacz Dokumentacja użytkownika p. 3.4.1.2.3.2. Zatrzymanie pociągu
W takim przypadku jak opisałeś jedynym wyjsciem (przynajmniej na razie) jest zignorowanie zapytania, jak to już opisano powyżej.

Offline EN57-002

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 771
    • Zobacz profil
  • Skąd: Chorzów
Odp: Lisków - Dyskusja
« Odpowiedź #357 dnia: 22 Sierpień 2013, 14:35:17 »
Faktycznie, to "zatrzymany" to do czego innego, ale skoro się pyta, to powinna być opcja odpowiedzi na to.

Offline W.F.

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 106
    • Zobacz profil
  • Skąd: WDOKP
Odp: Lisków - Dyskusja
« Odpowiedź #358 dnia: 22 Sierpień 2013, 14:39:03 »
Przeczytaj w tym wątku od #321, była już o tym mowa.

Offline MaKu

  • Moderator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 565
  • Starszy Dyżurny Ruchu
    • Zobacz profil
Odp: Lisków - Dyskusja
« Odpowiedź #359 dnia: 22 Sierpień 2013, 14:56:08 »
Nie zapominajmy, że symulator ciągle jest rozbudowywany. Chociaż byśmy chcieli, nie da się odzwierciedlić wszystkich sytuacji powszednich. O tych nietypowych już nie wspomnę.

Wiele rzeczy przydałoby się do urealnienia. Zgłaszanie gotowości, zatrzymywanie, poprawienie AI... Ale spokojnie. Autorzy czytają i pewnie starają się wdrożyć co mogą.

btw... Zobaczcie na symulator MaSzyna. Tworzona od... 10, czy 12 lat. A nadal są braki, które powoli są eliminowane. Tam nadal są luki w działaniu AI. O porozumiewaniu się maszynisty z dyżurnym nie wspomną.

Dlatego uważam, że użycie słowa:
powinna być
jest trochę nad wyrost.

Spokojnie, powoli, bez pośpiechu. Pamiętajmy, że to jest robione przez dwie osoby w czasie wolnym od pracy i życia prywatnego.